Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 34
    Senior Member

Standaard Een Ibanez Opknapper.

Vorige week was ik op de beurs in Veenendaal alwaar ik op de stand van Dirk witte DIT kocht.

Een vroeg jaren zeventiger Ibanez Les Paul Custom kopie die de vorige eigenaar van drie Dimarzio pickups had voorzien en de voorkant beplakt heeft met iets van gordeinen stof. Maar wel heel leuk voor zijn onderdelen en 75 piekjes is zeker niet veel.

Okee, ik had die troep van de top van die ibanez verwijderd en DIT kwam te voorschijn.

Zoals ik al vermoedde is dat midden element niet origineel en het gat is zeer slordig gemaakt.

De body een paar dagen later nadat ik deze had gestript.

Jullie zouden me niet geloven als ik vertel dat ik vier kleuren tegen kwam...
    "Wie niet is ingeënt kan de pokken krijgen"
    - Willy Alberti

Senior Member

Standaard

Geen mahonie te bekennen bij deze Les Paul kopie.

In de cut-away kwam ik nog de originele lak tegen, de vorige eigenaar kreeg het er op die plek kennelijk niet uit.

De hals was vast gezet met twee componenten plamuur waardoor hij zeker drie milimeter te hoog in de pocket zat. Ik heb die troep er uit gekapt en nu zit de hals weer goed stevig op zijn plek.

En dit is wat ik vandaag met deze gitaar heb gedaan.

Ik heb de ruimte tussen het hals en het brug element uitgefreesd en daarna met een stuk esdoorn opgevuld. Daarna heb ik het blok gecarved zodat het overeen komt met de carving van de top. Daarna heb ik de gitaar opnieuw voor twee humbuckers uitgefreesd.

Het ziet er niet uit maar met de elementen er in zitten zie je er niets van.
    - Willy Alberti

Senior Member

Standaard

Ik heb ook de gaatjes waar de schakelaartjes hebben gezeten opgevuld. Als de gitaar weer gelakt is zie je er niets van.

En hier is een kleine preview van wat nog komen gaat...

Ik heb al met de man die mijn gitaar gaat spuiten een afspraak gemaakt en als alles goed gaat dan gaat de gitaar er ZO uitzien als deze klaar is.

En ik ben nu al in de verlijding om de gitaar naar Dirk Witte terug te brengen, gewoon voor de lol, benieuwd of ze 'm herkennen.
    - Willy Alberti

Senior Member

chicken

Lekker voortvarend aan de slag gegaan. Ziet er al gaaf uit.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hedge Bekijk bericht
    Lekker voortvarend aan de slag gegaan. Ziet er al gaaf uit.
    Dank je. Je steekt wel wat op als je al bijna elf jaar bij een profesionele bouwer aan de slag bent.
    - Willy Alberti

Senior Member

Standaard

prachtig hersteld zo! En dat is een koopje voor zo'n lawsuit model, die zijn meestal 400-500 euro. Tuurlijk zijn ze dan niet in staat zoals jij hem kocht en je moet jouw uren nu ook niet rekenen, het is vooral straks weer een geweldige gitaar die weer op gaat naar de volgende 30 jaar gebruik
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

jammer dat je 'm niet als 3 pupper in leven hebt gelaten. vond de toggles ook wel cool maar goed :P

wel heel mooi gerepareerd, heel netjes zelfs. Dat het geen mahonie is; mahonie kan ook heel 'wit' zijn hoor. heb tijdje geleden een plank gezien van mahonie, was zo wit, kon korina zijn. Als ik kijk naar de nerf, die is zo 'fijn', geen grote lijnen zoals bij alder of ash, dat lijkt me gewoon goedkoper, wittig, mahonie. kan best.

Standaard

Wow, ziet er goed uit man. Fijn om te zien wat sommige mensen allemaal met zo'n gitaar kunnen. Daar kan ik met mijn amateuristische geklooi niet tegen op.

Blijven doen
    Band - www.freewaymusic.nl
    Gear - Strats en een Kemper

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibanez666 Bekijk bericht
    Eigenlijk zijn we net een stel wijven...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    jammer dat je 'm niet als 3 pupper in leven hebt gelaten. vond de toggles ook wel cool maar goed :P
    Een vriend van mij zei me al dat hij vond dat ik de gitaar gestript met de open gaten gewoon had moeten laten den een enkele Humbucker bij de brug had moeten zetten als de ultime AC/DC tribute gitaar.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    wel heel mooi gerepareerd, heel netjes zelfs. Dat het geen mahonie is; mahonie kan ook heel 'wit' zijn hoor. heb tijdje geleden een plank gezien van mahonie, was zo wit, kon korina zijn. Als ik kijk naar de nerf, die is zo 'fijn', geen grote lijnen zoals bij alder of ash, dat lijkt me gewoon goedkoper, wittig, mahonie. kan best.
    Volgens Jan Knooren is de body van elzen (Alder) en dat klopt ook met wat ik op de vintage Ibanez site over deze gitaren vond.
    - Willy Alberti

Senior Member

Standaard

Ik heb hem vandaag even in elkaar gezet om de elementen te testen en om te zien of ik nog iets aan de hals zou moeten afstellen.

De elementen werken uitstekend en de gitaar klinkt vol en krachtig.

Maar zoals te zien op deze foto moet ik de hals hoek aanpassen want zo komt de brug wel erg hoog te zitten.

Maar hij is klaar voor de eerste lagen primer en zwart.
    - Willy Alberti

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten