wah definitief eruit, ultra vibe terug:
![]()
wah definitief eruit, ultra vibe terug:
![]()
Practice cures most tone issues - John Suhr![]()
Awhh nog een Empress gebruiker!
Wat is dat kleine boxje links op je board?
----
// City Of Life //
Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
Te koop: ...
Ik heb een vraag: waar kan je het beste stereo patchkabel/ verloopkabels van 3.5mm tot 6.3mm enz. kopen. Ik ben op zoek naar een internetshop met zo min mogelijk verzendkosten en zo weinig mogelijk levertijd.
Danku
Shut Up 'N Play Yer Guitar
Oorspronkelijk geplaatst door Herman
Mijn nieuwe aanwinst! Een Fulltone Clyde Deluxe Wah, wat een geweldige machine. Ter vervanging van mijn CryBaby Jimi Hendrix uitvoering. Nu deze zomer even een nieuwe plank maken waar de pedalen op vastzitten en misschien iets van een Fuel Tank of zo. Ik denk dat ik trouwens dat ik m'n crybaby er gewoon naast hou, voor het ruigere trapwerk.
Het bord;
M'n nieuwe wah;
![]()
Laatst gewijzigd door M O P; 3 april 2009 om 16:12
Wat is dat gekleurde disco ding voor iets?
Drummer: "Potmeter? Is dat net zoiets als een gaydar?"
Dit is mijn board tot nu toe. Wel een pedaltrain, want ik ben te lui om er zelf eentje te maken :P
Ik hoop nog een goede chorus te vinden of een ander modulatie effect. Ook een volume pedal komt er misschien nog bij. De footswitch kan er dan af, want me amp heb ik toch niet altijd mee.
www.jordiziere.webs.com
Guitars: Ibanez s470, Ibanez as38
FX: RMC wizzard, T-rex alberta, Vox Satchurator, Planet Waves stagetuner, Boss DD-20
Amp: Marshall Valvestate 8200
Gezocht: Boss CE-2/CE-3, of andere goede chorus
Bij deze mijn bescheiden plankje:
En wel in deze volgorde:
1) RMC6 Wheels of Fire wah: Ik was altijd al gek op dat oude Colorsound wah geluid en deze zou dat geluid nabootsen. Omdat reissues en originelen voor net zo veel of zelfs (veel) meer dan deze verkocht worden en deze net wat meer functies heeft ben ik hiervoor gegaan.
2) GGG Ampeg Scrambler clone: Dat gekleurde kastje daar rechtsboven. Lekker wilde octave-up fuzz. Doet zijn naam eer aan. Verkloot je hele signaal als je dat wilt, maar er zijn ook Hendrix-achtige octave geluiden uit te halen. Ik gebruik hem liever voor verkloten.![]()
3) EHX Small Stone Phaser: Voor mensen die niks kunnen met subtiele MXR stijl phasertjes en duchtig willen spacen. Deze is D_H modded voor meer volume.
4) MI Audio Blues Pro: Deze fungeert als lead-boost voor solo'tjes. Klinkt lekker dik in de overdrive stand, maar de fuzz stand gebruik ik eigenlijk nooit.
5) Dirk_Hendrik's Lucky Luca: Clean boost/cut pedaal, voor die 5% van de set dat ik mijn Orange clean wil trekken. Ik gebruik hem dus als soort van volume-pot in een pedaaltje. Met de voeten is dat toch handiger dan met de hand als je tegelijkertijd aan het spelen bent. Daarbij gaat deze niet donkerder klinken als je het volume omlaag haalt, zoals een volumepot op de gitaar dat wel doet.
6) Korg DT-10 Tuner: Gewoon een degelijk stemapparaat.
7) Ibanez DML Digital Modulation Delay: Heerlijk pedaal! Ik stel hem in als redelijk lange delay met een beetje modulatie omdat dat toch net even wat lekkerder klinkt, maar je kunt er ook gewone chorus en flange geluiden uithalen.
Mocht de uitzonderlijke situatie zich voordoen dat ik niet over mijn eigen versterker kan spelen dan kan ik die Blues Pro gebruiken als stand-alone overdrive en de Lucky Luca als volumeboost voor solo'tjes.
Al dit speelgoed gaat rechtstreeks mijn versterker in. Ik heb namelijk een hekel aan FX loops. Met name door door het bijkomende sleep- een aansluitwerk en het signaalverlies. Daarom had ik me voorgenomen: als het niet cool klinkt vóór mijn versterker gebruik ik het gewoon niet.
Van onder heb ik, geinspireerd door een andere plank uit dit topic, de kabels vastgemaakt met kabelbinders en plakzadels:
Die dingen zijn gewoon te koop bij de Gamma en het is omwille van stevigheid en netheid zeer aan te raden!
Drummer: "Potmeter? Is dat net zoiets als een gaydar?"
Favorieten/bladwijzers