Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 10 van 27 EersteEerste ... 8910111220 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 91 t/m 100 van 266
    Senior Member

Standaard

Weet niemand een winkel in de buurt waar ik kan testen?

Standaard

Sorry voor de slome reactie, ik heb wat problemen gehad met m'n opname programma's & drum plug ins (long story). Ik gooi deze middag of uiterlijk morgen wel wat samples online maar onthou wel: ik weet net zo veel van recording als van de relativiteits theorie van einstein :P Dus de opnames doen de klank van de amp irl niet helemaal eer aan, maar het gaat om een idee te krijgen.
    Als Uden niet te ver reizen is kan de blackstar hier ook worden uitprobereerd btw
    www.icaros.nl

Standaard

Ik moet zeggen dat ik behoorlijk wat gas begin te krijgen voor dit dingetje, is wat handzamer dan mijn gigantische engl-stack....
    misschien, misschien

Op de samples op internet klinkt ie in ieder geval heerlijk, echt alsof je er ALLE kanten mee op kan, van sprankelend clean, tot jazzy duisternis, tot britse crunch tot een mesa wall of sound....erg leuk allemaal!
    - It's not so bad to fall on your face sometimes, because it indicates you are moving in the right direction: forward. -

Senior Member

Standaard

Ja ik wil 'm binnenkort ook zéér graag uitproberen. Darker Shade, u hebt p.m.

Senior Member

Standaard

Heb een paar dagen geleden een filmpje gemaakt van m'n HT-5 combo

check it out:

http://www.youtube.com/watch?v=bYlgHnMMWAQ

A test of my Blackstar combo, I'm just using my Gibson Les paul classic direct in the amp. No effects. Sorry for the sloppy playing. I recorded in imovie and the internal mic from my mac.
    "The day that I die is the day that i shut my mouth and put down my guitar."

Standaard

Ik vroeg me af wat het verschil in sound is tussen de combo en de top+cab (met v30)?

En hoe verhoud de Blackstar zich tov Koch (Studiotone)?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lex81 Bekijk bericht
    Ik vroeg me af wat het verschil in sound is tussen de combo en de top+cab (met v30)?

En hoe verhoud de Blackstar zich tov Koch (Studiotone)?
    Hallo Lex81.

Op de eerste vraag kan ik je wel een antwoord geven: ik heb een 2x12" V30 cab en een HT-5 combo. Met de 10" Celestion speaker klinkt het combo absoluut te gek en is hij ideaal voor in de studio en echt kleine optredens en super compact. Met de V30's heeft hij aanmerkelijk meer rendement en "ballen" en m.n. het cleane kanaal wint daar behoorlijk bij, maar ik moet wel altijd even aan het geluid wennen (ik speel thuis meestal alleen met het combo), want het is een beetje of je de "loudness" aanzet, m.n. in het hoog. V30's hebben wel de neiging om wat agressief te klinken (ik gebruik mede daarom 2 BeamBlockers), maar ik vind het geluid toch wel erg lekker. Overigens, als je een externe speaker aansluit blijft de ingebouwde speaker het doen, dus daar is wel wat geluids-verschil t.o.v. de top. Op zich echter wel handig: ik richt het combo altijd als een soort floormonitor d.m.v. een stander op me zelf en de V30's richting zaal en/of de rest van de band. Ik heb het combo in mijn studio wel eens buiten de deur gezet zodat ik dus alleen de V30's hoorde: alsof je met de top speelt dus.
    Mijn ervaring is dat als ik een poosje met de ene variant speel, ik heel erg moet wennen aan het geluid van de andere....

Met de Koch Studiotone heb ik geen ervaring.

Gr. C.
    Laatst gewijzigd door guitarkid; 25 maart 2009 om 16:47
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

Standaard

dankje guitarkid!

Het enige wat ik niet snap is dat de Blackstar 2 kanalen heeft (clean en overdrive), maar maar één enkele tube in de preamp.
    Met andere woorden: of het is geen buizen overdrive of er zit geen buis in het cleane kanaal... Of zie ik iets over het hoofd?

Standaard

Het is een speciale buis, het zijn zeg maar 2 buizen in 1!
    Fender EVH Wolfgang Special | Fender Classic Player 60's Stratocaster | Hudson HDL-1 Akoestische | Blackstar HT-5 | Boss DD-7 Delay | Digitech Hardwire RV-7 Reverb

Senior Member

Standaard

heb gisteren bij maxguitar ff de blackstar geprobeerd.... en heb nu ook GAS!!!
    hij klinkt echt lekker, zowel clean als dirty. voor mij is-ie zeer geschikt voor repetities, omdat we een drummer hebben die bij de repetities z'n electronische setje gebruikt, alles kan dus zacht! heerlijk!
    maar ja, m'n dc5 is ff in reparatie, dus ff afwachten wat dat kost.... als het meevalt, haal ik de blackstar gelijk op! voor kleine gigs ook zeer geschikt denk ik. kan niet wachten om 'm daarmee uit te proberen...
    dus ik heb niks zinnigs toe te voegen ;-) maar wel gas, gas, gas!!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten