Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 583 van 1260 EersteEerste ... 834835335735815825835845855936336831083 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 5.821 t/m 5.830 van 12594

Discussie: Post je collectie

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram+ Bekijk bericht
    Nou heb ik toevallig ook een mening en volgens mij schat je me een beetje verkeerd in. Ik heb niks tegen die gitaren hoor, alleen het 'verzamelbeleid' blinkt niet uit in originaliteit, maar dat is meer vanuit een semi-professioneel museologisch standpunt, niet omdat zelf ik zo'n originele collectie heb.
    Als ik het goed begrijp, bedoel je dat een 'goede verzameling' bestaat uit enkele gitaren die redelijk dicht bij elkaar liggen, maar toch nog verschillen. Als je van het geluid van Telecasters houdt en dat geluid past in de muziek die je maakt, kun je het beste een paar Tele's hebben, en dan het liefst een essen met esdoorn toets, eentje met palissander toets, een thinline en voor de gein misschien een SG of Strat voor de echte afwisseling.

Ik ben gewoon benieuwd naar wat je precies bedoelt. Als ik het begrijp, ben ik het er trouwens niet eens en niet mee oneens. Sommige bands werken het best met 1 gitaar, sommige werken het best met verschillende gitaren die dicht bij elkaar liggen, sommige juist met heel verschillende gitaren. Of een combi van die 3.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    @ Bram: Geef me eens ongelijk? Check de situatie die Squier schetst. Dat heb ik al zó vaak gezien..
    Tsja ik wil jou niet aanvallen, maar sommige mensen met dit soort meningen hebben die mening ook omdát ze juist zo anders willen zijn (denk ik). En ja, de meesten hier vinden de 'standaard' gitaren mooi, maar dat mag toch? Ieder zijn mening. Je zit hier niet op het Jackson forum.
    Ieder zijn mening idd... Begin dan gewoon niet over mensen die niet kunnen spelen en over Ibanez GIO gitaren enz, Dat is eerder persoonlijk aanvallen ipv over smaak redetwisten. Ibanez gitaren zijn top voor 't geld, die GIO ook na erop gespeeld te hebben door een dure amp. Klonk gewoonweg goed.. Je hebt zelf een Epi hollow body. Ook een poor man's Gibson... Wil dat dan ook zeggen dat je suckt of denkt dat je een Jazzvirtuoos bent? Rare redeneringen... Is alles wat jij hebt even top? Genoeg mensen met goedkope gitaren die anderen met dure shit er gewoonweg uitspelen. Doe niet zo elitair. Ik vind de collectie die Bram bekritiseert wel ok, maar ik kan best begrijpen dat anderen die te vintage klinkend/uitziend en te braaf vinden.

MS
    Laatst gewijzigd door Misery Signals; 26 maart 2009 om 11:16

Standaard

Ik denk dat je het behoorlijk verkeerd begrijpt, Luke-wannabe heeft weinig problemen met "goedkopere" gitaren, het gaat om de persoon die erop speelt die hij schetst.

Senior Member

Standaard

Dat is even dom... De ESP Custom Horizon gitaar die ik kocht deze week was van een rasechte metalhead die erop shredde, en de Gibson LP Custom die ik heb kwam van een "bluesgitarist" die geen twee noten kon spelen... Zo'n veralgemeningen zijn een belediging voor bezitters van die instrumenten. Timkermans van Offstage speelt niet op dure shit en die speelt technisch gezien 90% van de mensen hier eruit, langs de andere kant zijn er daar ook mensen met een fortuin aan spul en een spel om bij te janken...

MS

Senior Member

Standaard

Jeps. Ik ben zelf van de cheapass shit upgraden.
    Het Ibanez Gio gebeuren is gewoon een schets die ik maak. Een karikatuur die ik zelf ook opblaas, maar het is wel een klein beetje van wat ik zie. Ik bedoel in ieder geval niet dat Bram+ zo'n persoon is die zit te krassen op een Gio. Ik ken hem niet eens.
    Maar het valt me gewoon op dat veel mensen die Ibanez en aanverwanten spelen altijd zitten te bitchen op de 'classics'.

Ik lees net je post nog eens terug. En dan nogmaals. De Gio heeft in feite niet zo veel met jou te maken, alleen dat ik persoonlijk een RG achtig model associeer met wannabe-Steve Vai chappies.

Maarja misschien ben ik ook negatief beinvloed omdat ik me soms groen en geel kan ergeren aan mensen die niet kunnen spelen met een torenhoge attitude.

Sta je dan met je goeie gedrag.
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    Als ik het goed begrijp, bedoel je dat een 'goede verzameling' bestaat uit enkele gitaren die redelijk dicht bij elkaar liggen, maar toch nog verschillen. Als je van het geluid van Telecasters houdt en dat geluid past in de muziek die je maakt, kun je het beste een paar Tele's hebben, en dan het liefst een essen met esdoorn toets, eentje met palissander toets, een thinline en voor de gein misschien een SG of Strat voor de echte afwisseling.

Ik ben gewoon benieuwd naar wat je precies bedoelt. Als ik het begrijp, ben ik het er trouwens niet eens en niet mee oneens. Sommige bands werken het best met 1 gitaar, sommige werken het best met verschillende gitaren die dicht bij elkaar liggen, sommige juist met heel verschillende gitaren. Of een combi van die 3.
    Het is aan de verzameling alleen niet te zien of het idee erachter is dat iemand een 'veelzijdige' setup wil of dat iemand een paar van de meest iconische electrische gitaren ooit gemaakt wil (die reservering zat ook al in mijn eerste post, maar daar is iemand heel hard overheen gewalsd). Dat tweede zou ik niet persé het toonbeeld van een goed ontwikkelde smaak willen noemen, m.n. omdat de keuze dan ook niet door jezelf bepaald wordt, maar door hoe het verleden zich heeft afgespeeld.

Stel je voor dat gitaristen als Buddy Holly en Hank Marvin de Strat níet hadden opgepakt en daar andere gitaristen mee hadden geïnspireerd, dan was de Strat misschien helemaal niet zo legendarisch, misschien zelfs geflopt (met alle respect, het zou niet de laatste flop van Fender zijn) en dan had instromaniac 'm misschien niet in z'n collectie gehad.

Wat ik niet wil zeggen is dat Fender of Gibson of Gretsch of wat dan ook kut is en Ibanez goed. Ik weet niet waardoor die discussie ontstaan is.

Junior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B0UDEWIJN Bekijk bericht
    Die helemaal linkse kan ik niet zo goed zien, is dat een ESP? Mooie gitaren wel hoor...
    Dat is een Schecter Hellraiser C1. Net een halve week oud =)

Standaard

Mijn knotsgekke gitaar project is na maanden af!

Bling bling .
    Schecter C-1 met Floyd Rose (uit 2005)!

DiMarzio Evolution brug model
    DiMarzio Humbucker From Hell neck

Senior Member

Thumbs up coooool mothafuckààààhhhh!!!!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kellet Bekijk bericht
    Mijn knotsgekke gitaar project is na maanden af!

Bling bling .
    Schecter C-1 met Floyd Rose (uit 2005)!

DiMarzio Evolution brug model
    DiMarzio Humbucker From Hell neck
    Volledig overdone....
    I LOVE IT!!!!!!!!!!!!!!!!
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

6 voor allen en allen voor 6!!!

Senior Member

Standaard

Te gek

Heb je die elementen zelf goud gemaakt? Ziet er eigenlijk wel goed uit, beter dan gouden kapjes denk ik.

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten