Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 581 van 1260 EersteEerste ... 814815315715795805815825835916316811081 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 5.801 t/m 5.810 van 12594

Discussie: Post je collectie

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    Uiteraard. En dat elk metal-pikkie dat niet kan spelen zit te krassen op een Gio RG...
    er zijn mensen met ibbie's die prima kunnen spelen, maar zowel de gitaren als hun spel is niet mijn ding. (denk dat ik het zo politiek correct verwoord) verder herken ik wel het Gio RG verhaaltje ja, veel beginners in mijn omgeving komen met zo'n prul thuis en denken dan al snel dat ze aardig kunnen spelen, terwijl de praktijk het tegendeel bewijst.
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram+ Bekijk bericht
    Volgens mij snap je m'n punt niet zo. Het gaat meer om de collectie dan om de gitaren op zich. Misschien zijn de Gretsch en de Rick wel het meest 'out there', maar daar staat in de eerste plaats dan wel weer een Strat, Tele en Les Paul tegenover en in de tweede plaats vind ik die Gretsch, Jaguar en Rick eigenlijk ook zeer iconische gitaren.
    Bij een collectie die laat zien dat iemand een goed ontwikkelde smaak heeft, denk ik eerder aan een collectie waarin keuzes gemaakt zijn, dat zie ik hier niet in. Dit is meer een museum van mooie iconische gitaren.
    Daar ben ik het eigenlijk niet mee eens. Waarom zou je per se keuzes moeten maken? Al zijn gitaren hebben toch allemaal een specifiek 'smaakje', ze zijn allemaal duidelijk anders. Het zijn inderdaad stuk voor stuk iconen, maar zijn collectie getuigt ook van smaak wat mij betreft. Ik ziu in ieder geval liever een classy Tele of Les Paul dan een of ander extreem leernichtending (no offense ).
    Laatst gewijzigd door Arjan12; 25 maart 2009 om 21:19

Senior Member

Standaard

Ik vind het echt zoals in mijn eerdere post aangehaals echt pure klasse. Inderdaad iconische gitaren ik denk ook wel met een reden. Ik houd zelf erg van obscure gitaren maar zulke collecties kan i kerg waarderen. Vind het goed gebalanceerd wat betreft klanken etc. Ik denk je in dit rijtje ook geen ibi ofzo moet zetten zou mijn inziens erg afbreuk doen aan het totaal plaatje. Een oude dobro/national zou er nog wel bij mogen en voor het plaatje iconisch gitaren te complementeren een es-335.

Miks geen fancy topjes, en overdreven hardware en/of elektronica snufjes gewoon compleet verfijnde klasse.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
    Official Member of the Gun Guitars Owners Association

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arjan12 Bekijk bericht
    Daar ben ik het eigenlijk niet mee eens. Waarom zou je per se keuzes moeten maken? Al zijn gitaren hebben toch allemaal een specifiek 'smaakje', ze zijn allemaal duidelijk anders. Het zijn inderdaad stuk voor stuk iconen, maar zijn collectie getuigt ook van smaak wat mij betreft. Ik zou in ieder geval liever een classy Tele of Les Paul dan een of ander extreem leernichtending (no offense ).
    Ah kijk, dat ontbreekt er nou bij mij
    Ik zou er ook doodongelukkig van worden, maar ik kijk er toch graag naar.

Senior Member

Standaard

Ik verzamel US Hamers, zijn er hier nog mensen die het op één min of meer obscuur merk houden ?
    Mijn Fenders en mijn ene Gibson zijn al lang de deur uit...

Standaard

Niet echt één merk, maar ik bedacht me een paar dagen geleden dat ik tot een week geleden alleen maar Japanse gitaren had! Puur toeval, maar ik vond het wel grappig.

Standaard

Ik hou enorm van rockabilly, surf, brit invasion en 60s rock, dus dan liggen die gitaren nogal voor de hand. Het heeft echt niet zo veel te maken met het verzamelen van iconische gitaren, maar meer met de sound(s) waar ik van hou.

Een mosrite mag er eigenlijk ook wel bij. Helaas zijn de oude veel te duur en de goede reissues kom je zelden tegen.

Als iemand ooit eens een Mosrite excellent tegen komt, let me know

Senior Member

Standaard

heb met name min of meer obscure merken in mijn collectie (bestaat wel voor het overgrote deel uit basgitaren)
    ik noem elite, eko, elli-sound, egmond, jolana, the asama, sd curlee, eastwood, magic, bach, jedson, dearmond, danelectro. Zo een kleine greep om mij heen kijkend in mij ngitaar/computerkamertje
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
    Official Member of the Gun Guitars Owners Association

Standaard

Hé,

Ik zal mijn bescheiden collectie ook maar eens posten het zijn niet zo'n goede kwaliteits foto's maar de enige die ik heb op het moment.

Mijn Ibanez Sa 120 & Stagg

En deze 5/6 jaar ofzo op een rommelmarkt gekocht voor €12,-
    Nooit een idee gehad wat ik ermee moest doen totdat de toenmalige vriend van mijn zus me op het idee bracht. Om een albumcover van een van mijn favourite bands op de gitaar te spuiten.
    Met dit als uitkomst!

Van mijn versterker Fender hot rod Deluxe heb ik geen foto atm, want me pc kan mijn mobieltje niet vinden.(En mijn bass + versterker staan er niet bij).

Al met al toch een mooie collectie voor een 17-jarige al zeg ik het zelf!

~Koen.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    Jij had toch die Ibanez? Sorry maar ik vind dat meer cliche gitaren dan een Gretsch, Rickenbacker en Jaguar. Hoeveel mensen hebben welniet zo'n Ibanez krasbak en hoeveel hebben een Gretsch en een Rick?
    Als je op dit forum eens naar wat foto's kijkt zijn de Jazzmasters / Tele's en Gretsch toch best wel overheersend hoor.

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten