Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 10 van 64 EersteEerste ... 891011122060 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 91 t/m 100 van 632
    Senior Member

Standaard @ oigun

Het is wel de bedoeling om gewoon de body te laten rusten.
    Niet om deze methode te gebruiken om zware handelingen te doen.
    En het is ook niet de bedoeling je body er op vast te kloppen..
    Dan zou het idd wel eens kunnen splijten..

Het werkt bij "mij" in ieder geval prima....

Het is natuurlijk afhankelijk van de gitaar, en niet alle modellen zullen hier van kunnen gebruik maken..

Senior Member

Standaard

Bij Hedge en Gertgert mooie radiusblocks gemaakt. Metertje beuk gescoord bovenfrees er langs gehaald om een "handvat" te maken. En vervolgens met hulp van Hedge en z'n Hedge'o'matic-radius-jig 4 mooie blokken gemaakt, voor de helft van de prijs van 1 stewmac block.
    Nogmaals bedankt jongens, ik heb ze nog niet gebruikt maar ik heb er nu al lol van!

Er is al een ouder topic waar de jig in staat, maar mag in dit toppic zeker niet ontbreken. Foto is geleend uit vorig topic.

Laatst gewijzigd door superfly; 8 maart 2009 om 21:58
    Gitaarbouwersmeeting 25 oktober 2025 in Veenendaal www.gitaarbouwersmeeting.org

Banned

Standaard

Dremel freesvoetsuk uit twee stukken afvalhout, twee boutjes en 4 hoekdeeltjes. Hoogte instelling gebeurt door de twee delen hout verder uit elkaar te zetten met stalen ringen.

Senior Member

Standaard

Ik zocht wat om de studs makkelijk uit de body te krijgen.
    Dit werkt erg goed, erin draaien en de stud komt vanzelf omhoog.

Simpel en goedkoop.

Senior Member

Standaard

Nieuw speeltje gemaakt; een dikte meter.
    Vooral te gebruiken bij het op dikte brengen van topjes zij- en achterkanten van acoustiche instrumenten.
    Benodigdheden: stukje hout van pakweg 20x40 bij 2,5cm dik. Boutjes moertjes twv 0,50 euro en een meetklok van 12 euro (hogetex.com) en 2 uurtjes vrije tijd. En het leuke is, het werkt ook nog!

Beetje een Grolsch foto (wie kent ze nog? tadatoemtadatadaaaa...)

Senior Member

chicken

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door superfly Bekijk bericht
    Nieuw speeltje gemaakt; een dikte meter.
    Vooral te gebruiken bij het op dikte brengen van topjes zij- en achterkanten van acoustiche instrumenten.
    Benodigdheden: stukje hout van pakweg 20x40 bij 2,5cm dik. Boutjes moertjes twv 0,50 euro en een meetklok van 12 euro (hogetex.com) en 2 uurtjes vrije tijd. En het leuke is, het werkt ook nog!

Beetje een Grolsch foto (wie kent ze nog? tadatoemtadatadaaaa...)
    Dat ziet er goed uit. Ik heb ook zo'n ding gemaakt (maar dat wist je al), alleen zit er wel wat speling op het hout. Dus echt zuiver meten doet hij niet. Heb jij dit ook met dit ontwerp, want ik wil die van mij een keer opnieuw maken.

Senior Member

Standaard

Hey Hedge,
    Klopt, er zit ook flexibiliteit in mijn hout (+1 mm als ik hard druk) (ik heb linde gebruikt omdat dat beschikbaar was)
    Maar als ik het " apparaat" in mn werkbank klem, lukt het om redelijk nauwkeurig te meten. Bij voelermaatjes kan ik zo tot 0,05 mm verschil meten.
    Zo gauw ik het apparaat in mn handen neem krijg ik verschillen van >0,5 mm, en dat kan je niet gebruiken.

Kijk zo iets:

Senior Member

Standaard Mini topie

Gisteren met wat resten berken multiplex een kastje voor de bovenfrees gebouwd.

Een soort salon tafeltje met een gat in het blad:

Voor extra stevigheid de lange zijden van het blad verstevigd met enkele rechte latten:

18mm is wat dik om daarboven nog de frees te laten uitsteken, dus de voet van de frees 'uitgefreesd' aan de onderkant. zo valt ze nog een cm dieper.

Twee langere vijsjes gezocht die in de gaten voor de langs geleider passen:

Piep zegt de frees.

Past perfect.

Bij festool vragen ze daar veel te veel voor, voor mij was he gratis (de resten multiplex zijn toch betaald door een klant) en een uur werk.

s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

Standaard

Voor diegene die een polijstmachine opstelling willen zien, voor een fabrieks-finish van je gitaren. Zie ook de website van Stewart MacDonald (stewmac.com) waar je informatie kan vinden over welke electromotor te kopen, polijstwielen etc, etc.

Deze hieronder is te koop bij Grizzly USA (Grizzly.com) en is veel goedkoper dan de Stewart MacDonald polijstmachine: slechts $ 110.- / € 85,- (exclusief electromotor, polijstschijven etc).

Laatst gewijzigd door Marcel61; 28 april 2009 om 14:29

Senior Member

Standaard

in het kader van "hou het simpel als je niet veel kan" hier mijn vlakbak: werkt toch geweldig gemakkelijk.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten