Ik raad je dan aan om toch voor de bredere te gaan. Gitaristen kennende zal er nog wel wat bijkomen (zeker als je net begint met pedalboards, na jaren grijp je dan weer terug naar een simpeler board). Tevens heb je inderdaad niet erg veel ruimte ingecalculeerd voor patchkabels en voeding + kabeltjes. Sluit al je pedalen eens aan en leg het voor je neer en kijk of je het red binnen die ruimte...
ik denk een combinatie van:
-input/output gitaar
-input/output amp
-input/output fx-loop (voor modultatie/delay..?)
- bypass voor de Whammy
- bypass voor de RC-20.. ?
erg mooi board inderdaad, ik zie niet vaak de combinatie van Koch + Whammy, lijkt toch 2 verschillende doelgroepen te zijn![]()
Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
Te koop: ...
ik heb het inderdaad helemaal op maat uitgewerkt in sketchup. tijd doding is altijd wel ergens goed voor haha.
Het ziet er krap uit maar ik heb rekening gehouden met patchkabels enzo en dat gaat allemaal precies passen zo.
De grotere is gelijk van 50 naar 75. dat is gelijk zoveel. want in principe is de planning wat er nu instaat + nog een marshall regenerator en dan een volume pedaal. dan heb ik voldoende en zal er ook niet zo snel wat bijkomen. ik ben niet zo van de vele effecten. gewoon alleen het hoofdzakelijke.
maar ik ga het nog eens even op me gemak bekijken en prijschecken naar andere cases.
Oef, ben traagjesaan bezig aan mijn plankje. Vind het wel jammer dat het geheel zo groot is geworden, maar ik kan gewoonweg niet zonder mijn pedaaltjes, vrees ik...
Heb alleen het verdiepje kunnen afwerken, dezer dagen ga ik kijken voor een grote plank. Ik gebruik het stofje omdat het kan.
Wat een miserie met die kabels ook. Alles zit onder dat plankje verstopt...ik vraag me af in welke mate je de ruis verergert door die methode? De kabeltjes zijn niet samengebonden, maar ze zitten toch dicht op elkaar..
De twee pedaaltjes staan symbool voor mijn favoriete gitaarFX: pitch en echo. Ben ook een verzamelaar van die typische oude pedaaltjes, en wou ze beiden persé op de plank. De PS3 zet ik op mode7 (mensen die hem ook hebben begrijpen waarom), de PS2 stel ik in alsof het een harmonizer is. Gecombineerd met de lo-fi reverb van mijn Hazarai klinken ze fantastisch...
edit: zou je deze 2 foto-links ook nog kunnen fixen, snap er niks van :S
uitleg:
dit is de laatste update van mijn pedalboard. Net een nieuwe tremolo pedaal gekocht en de bekabeling verder verbeterd.
heel basic pedaal-gebeuren
had ook de pulsar geprobeerd als tremolo, maar die beviel niet, te vreemd en het standaard tremolo geluid was niet "normaal" genoeg. Eigenlijk wou ik ook mijn russische big muff weer terug op het board, maar die is nogal groot, en anders past de plank zoals deze nu is gemaakt niet meer in de koffer
de midi-behringer pedaal gebruik ik voor het aansturen van mijn macbook met ableton live en midi-keyboard. Hier komen alle samples, beats en synthesizers uit. Er zit in het board nog een midi-naar-usb kastje zodat ik deze direct aan de laptop kan koppelen. In de toekomst wil ik ook nog de live audio-in feature van mijn laptop gebruiken zodat ik max msp patches kan draaien voor live gitaar-geluid.
Laatst gewijzigd door audiogijs; 23 maart 2009 om 13:06 Reden: foto-links werken niet
Bedankt!mooie plank hoor!
Kun je iets vertellen over hoe je rechtsbovenin de boel georganiseerd hebt? Ik zie een looper en een patchbay, maar hoe zit het aangesloten?
alvast bedankt!
De patchbay heb je te pakken inderdaad, gewoon lekker handig alles centraal aangesloten.
Gitaar -> FX
FX -> Amp
loop send -> FX
FX -> loop return
In de Fx-loop hangen mijn delay, phaser en m'n Rc-20.
In de true-bypass loop zit in loop A mijn Fuzzfactory, whammy en m'n wah. In eerste instantie heb ik het doosje laten maken om m'n whammy te bypassen want die zuigt wel vrij veel signaal, maar aangezien ik vrij vaak in combinatie werk (fuzz+ whammy, wah + fuzz) heb ik deze pedaaltjes er ook ingehangen, zodat ik lekker snel kan trappen. Voor de handigheid zou ik nog een ledje kunnen maken in m'n wah, maar dat komt vanzelf wel.
In loop B hangen m'n phaser en m'n delay, niet zo zeer vanwege slechte bypass maar ook om combinatie's aan en uit te kunnen trappen. Daarnaast kun je nu van te voren tempo tappen op de delay en hem dan aanzetten met de loop, dus getimede delays. Ik weet niet of het gitaar-technisch gezien misschien allemaal even verantwoordelijk is qua volgorde, maar dit werkt op het moment prima voor mij.
Uiteindelijk wil ik de DD6 nog vervangen voor een DD7, en misschien de phaser nog eens voor iets anders (ik had een oude Small stone op het oog, maar die is te hoog om in m'n kist te gooien, best jammer want die klonk er goed).
Voor de rest: Whammy lijkt veelzijdiger dan ze zijn. Ik dacht eerst dat die dingen alleen konden spacen, maar een gewoon octavertje gebruik ik ook een stuk meer dan ik in eerste instantie dacht.![]()
Favorieten/bladwijzers