Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 10 van 72 EersteEerste ... 891011122060 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 91 t/m 100 van 712

Discussie: Axe-Fx anno 2009

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nifo Bekijk bericht
    Is zeker ook de beste keuze die je maakt. Ik gebruik de gtpro, omdat ik van daaruit veel mogelijk heden heb. Ik heb en VHT gp3 valvulator Preamp in de preamp loop van de gtpro staan en kan omdat de gp3 midi functies heeft op bright/fat/boost/fx/ en eq veel kanten op. De gtpro Dual pre-amping en de vele preamps komen ook alleen van pas als ik een preset nodig heb die ik niet op de gp3 geregeld krijg. Het ziet er zo uit:

Jij vindt de afname van dynamiek en toon door de GT-Pro acceptabel?

Junior Member

Standaard Afname dynamiek

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Jij vindt de afname van dynamiek en toon door de GT-Pro acceptabel?
    Is het niet zo dat elke toevoeging aan je signaal routing een beetje afbreuk is aan je eind geluid.
    De gtpro doet dat ook, maar ik vind het acceptable voor Live optredens.
    In de studio zou ik met deze set niet gaan zitten.

Wat is de afname in dynamiek en toon bij de Axefx in vergelijking met de gtpro?
    Mijn spulletjes:
    Gibson Les Paul Custom 1978
    Fender Performer 1984
    Abel Axe 1994
    Ibanez intertours Talman (accoustic)

Koch Multitone 100w combo amp
    Roland gp100 guitar processor
    Marshall Guv'nor stompbox

VHT GP3 Valvulator Preamp
    Boss GTpro guitar processor
    VHT 2502 Stereo Poweramp
    Roland FC200 midicontroller
    MesaBoogie Roadking cabinet 2x12"

Standaard

Ik ben inmiddels eigenlijk wel benieuwd in de volgende topics:

- Hoe goed simuleert de Axe-Fx de CAE preamp 2e (Luke mod) en het 3e kanaal?
    - Zit het mooie volle clean van mijn CAE3+ SE met Scott Henderson modificatie er in?
    - Hoe goed is de Marshall vintage JMP sound (in vergelijking met Egnater SL)
    - Hoe goed is de Marshall Marshall Super Lead sound (in vergelijking met Egnater SL2)
    - Hoe goed is de Soldano sound (SP77 alike?)
    - Hoe goed is de dual delay (i.v.g. met G-Force / Lexicon MPX G2)

Alvast bedankt voor de info!

Standaard

Hoe was de vuurdoop op het podium geweest morris?

Mijn indruk over de axe fx naar aanleiding van alle posts/recordings die ik heb gehoord: zoiezo het beste wat uit is op modelling gebied en komt enorm dicht in de buurt van het buizengeluid & het grote voordeel is dat je hier relatief "makkelijk" erg goed klinkende opnames mee kunt maken.
    Iedereen die weleens een buizenamp heeft opgenomen weet wat een *** karwei het is om dat goed te micen en op te nemen. Om nog maar te zwijgen over hoe het geluid alweer veranderd als bv 1 mic aangestoten wordt en van positie verandert, je na een dag terugkomt en door temperatuur verschillen etc je sound is veranderd etc etc.
    Makkelijk toch als je bij dat ding alleen maar een kabel erin hoeft te pluggen en gelijk goed klinkt? Dan maar een geluid dat iets minder goed klinkt als een PERFECT gemicte buizen amp. Het gemak is ook wel een groot pluspunt van dit ding. Maybe bestel ik er ook wel 1 :P
    www.icaros.nl

Senior Member

Standaard

Hoi,
    Ik weet niet zoveel van de amps die je graag wilt vergelijken ....ik neem aan dat je dat bedoelt door een bijv een eindtrap + 4x12 kast.....

AXE blinkt uit als daarnaast je een opgenomen buizen top + box + mic door een bijv studio monitor beluisterd of heel simpel door je pc speakers....

Daarnaast is de AXE super om echt je eigen geluiden te creeeren ipv na te willen boosten hoe bepaalde top gaat klinken....

Ik heb hier een link met een preset : overdrive + cab + reverb wat ik voor meerdere nummers gebruik...daarmee heb ik Still Got The Blues gespeeld dus NIET de sound van Gary Moore te willen kopieren alleen zijn spel & feel....

http://www.soundclick.com/bands/defa...?bandID=796465

Het is ook gepost onder recording....
    Wat ik van Morris gelezen heb , was dat ie onder de indruk was....

Senior Member

Standaard

is dat de axe-fx? zoja dan moet ik snel zo unit gaan bestellen.

super netjes gespeeld trouwens
    N O U K Ξ D

WWW.NOUKED.COM

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hugo Bekijk bericht
    is dat de axe-fx? zoja dan moet ik snel zo unit gaan bestellen.

super netjes gespeeld trouwens
    Yep , dus wat ga je halen : Ultra of de standaard ?
    Thanks , heb mijn best gedaan en zere vingers aan overgehouden ...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Daemon Bekijk bericht
    Hoe was de vuurdoop op het podium geweest morris?

Mijn indruk over de axe fx naar aanleiding van alle posts/recordings die ik heb gehoord: zoiezo het beste wat uit is op modelling gebied en komt enorm dicht in de buurt van het buizengeluid & het grote voordeel is dat je hier relatief "makkelijk" erg goed klinkende opnames mee kunt maken.
    Iedereen die weleens een buizenamp heeft opgenomen weet wat een *** karwei het is om dat goed te micen en op te nemen. Om nog maar te zwijgen over hoe het geluid alweer veranderd als bv 1 mic aangestoten wordt en van positie verandert, je na een dag terugkomt en door temperatuur verschillen etc je sound is veranderd etc etc.
    Makkelijk toch als je bij dat ding alleen maar een kabel erin hoeft te pluggen en gelijk goed klinkt? Dan maar een geluid dat iets minder goed klinkt als een PERFECT gemicte buizen amp. Het gemak is ook wel een groot pluspunt van dit ding. Maybe bestel ik er ook wel 1 :P
    Na de soundclips van Anand te hebben beluisterd, wat zondermeer goede opnames zijn, zou ik hem niet overwegen te kopen. Temeer omdat ik nooit studiowerk doe, maar ook omdat ik toch de feel van een buizenamp (nog steeds) mis. Het klinkt allemaal netjes en gepolijst, maar het is het nog steeds niet voor mij....
    Vergelijk het met vinyl en cd en jullie weten wat ik bedoel. Kortom, ik ben gewoon een conservatieve azijnzeiker misschien maar ja... so be it !

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht

Na de soundclips van Anand te hebben beluisterd, wat zondermeer goede opnames zijn, zou ik hem niet overwegen te kopen. Temeer omdat ik nooit studiowerk doe, maar ook omdat ik toch de feel van een buizenamp (nog steeds) mis. Het klinkt allemaal netjes en gepolijst, maar het is het nog steeds niet voor mij....
    Vergelijk het met vinyl en cd en jullie weten wat ik bedoel. Kortom, ik ben gewoon een conservatieve azijnzeiker misschien maar ja... so be it !
    Ieder zijn ding natuurlijk, maar als je de kans krijgt probeer hem dan eens samen met een poweramp (eventueel je buizenamp) en je favoriete box. Want juist de feel is het grote verschil met ander modelers, en dat kun je enkel ondervinden door de axe-fx zelf te bespelen.
    Op zoek naar een Midi controller?
    www.voes.be

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Analie-G Bekijk bericht
    Yep , dus wat ga je halen : Ultra of de standaard ?
    Thanks , heb mijn best gedaan en zere vingers aan overgehouden ...
    Ik wil de axefx hoofdzakelijk live gebruiken, ik ben dol op buizenversterkers alleen het gesleep ben ik zat. Daarnaast vind ik de soundclips van Anand zeer goed klinken, ik heb zelden zulke goede gehoord ook niet met buizenversterkers. Het comfort van inpluggen en spelen en de eenvoudige mogelijkheid om inear te gaan spelen maakt het voor mij een zeer interessant product. Ik moet er wel even voor sparen dus kan het nog niet direct aanschaffen.

@Anand waar heb jij de Axefx gekocht, bij g66? In Amerika is die een stuk goedkoper nl. Ik ken iemand die tijdelijk in Amerika zit, kan vragen of hij hem koopt en dan opstuurt.

Ik denk dat ik voor de gewone versie ga, deze heeft toch ook alle amps aan boord, alleen niet de wat extremere effects en kan minder combinaties toch? Ik gebruik meestal maar 1 effect hooguit 2, dus dan lijkt mij de standard meer dan voldoende.
    Laatst gewijzigd door hugo; 22 maart 2009 om 10:50
    N O U K Ξ D

WWW.NOUKED.COM

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten