Heb je deze al laten zien aan degene waar je het hout weg hebt?
Wellicht heeft Enra wat liggen? Hij woont in Hengelo.
Goed om te zien dat er nog een gitaar gebouwd gaat worden.
Heb je deze al laten zien aan degene waar je het hout weg hebt?
Wellicht heeft Enra wat liggen? Hij woont in Hengelo.
Goed om te zien dat er nog een gitaar gebouwd gaat worden.
Nog 'ns even over de boorkolom als frees: hoe hard laat jij 'm draaien? Een paar maanden geleden zag ik voor het eerst, door een tip op dit forum, een filmpje over de methode. Daar werd een snelheid van +/- 3000 rpm aanbevolen (meen ik me toch te herinneren). Mijn machine doet volgens de specs maximaal 2650 rpm; daar heb ik het tot dusver mee gedaan.
Aaron Stonebeat
Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/
Nee, heb hem deze niet laten zien, goed idee, misschien als hij hem ziet doet hij misschien iets meer moeite om hout te vinden.
Heb begrepen dat Enra alleen op afspraak werkt, ik wacht nog even af, en dan mail ik hem wel, op zijn website (foto's) heeft hij keuze genoeg ! !
Volgens het filmpje van OBrein op Youtube freest hij met +/- 2000 rpm
Mij kolom gaat ook tot 2650 rpm ( V-snaar helemaal boven aan ),daar ben ik ook mee begonnen, dit vond ik soms te hard gaan en daarom ben ik een schijf lager gaan zitten, en dit ging beter.
Met deze snelheid heb ik daarna de hele gitaar gedaan, weet alleen niet welke snelheid dit is, want er staan geen snelheden op mijn kolomboor alleen maar de maximale snelheid.
Robert
Ha, OK. Dan ga ik ook bij de eerstvolgende gelegenheid wat langzamer proberen. Da's alleen maar prettiger, veiliger.
Ik had 22 m wenge en 49 mm essen. Tegen beide richt ik met de decoupeerzaag en zelfs met de multizaag weinig uit. Maar wel met zo'n afgeslepen boortje
Alleen had ik langs de 'krappe randjes' toch wat schuinte naar buiten naarmate ik wat dieper kwam. De body had rondom hout zat, maar de hals kwam maar uit een smal stukje; schuurwerk achteraf.
Aaron Stonebeat
Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/
Klopt, de boor heeft op die plaatsen de neiging om naar buiten te verbuigen.
De boor/frees neemt de weg van de minste weerstand.
Dit probleem had ik ook, heb het zoveel mogelijk weten op te lossen om als frees een betonboor te nemen, en de freesdiepte minder diep te zetten.
Dit duurt dan wel weer langer, maar je freest dan wel weer haaks.
Robert
mooi gitaarju heb je daar pa! enne ik wil helemaal geen brandweer rode gitaar, ik wil graag een donkerrode lp of een zwarte lp
Robert
----------------------------------------------------
1e-Project:Zelfbouw-SG
2e-Project:Zelfbouw-LP
Zet m maar aan het werk.
Favorieten/bladwijzers