Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 22 van 67 EersteEerste ... 12202122232432 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 211 t/m 220 van 667
    Senior Member

Standaard

Zo, en nu ga ik eens een domme vraag stellen. Ik ben begonnen aan mijn eerste pedalenplank, dus ben ik een berg foto's afgelopen. Wat me nu opvalt, is dat iédereen zijn wah aan de buitenkant heeft staan. Heeft dat een reden ?

Bij mij komt er een Fuzz Face voor de wah (en misschien de drive ook, twijfel nog), dus zou hij ergens in het midden uitkomen. Waarom zie ik dat echter nergens ?
    I was here and you wasn't.
    Now you is here and I isn't.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Omdat veel mensen hun fuzz voor de wah niet gaaf vinden klinken. En volgens mij had het iets te maken met Buffers.
    ----

// City Of Life //

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joene20 Bekijk bericht
    Omdat veel mensen hun fuzz voor de wah niet gaaf vinden klinken. En volgens mij had het iets te maken met Buffers.
    Een FF voor een wah is toch de "normale" volgorde ? Precies vanwege die buffer in een wah die en FF niet graag voor zich heeft zitten.
    Maar de enige reden is dus omdat hij eerst in de keten zit ? Ik dacht dat er misschien een praktische reden aan verbonden was.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Ik wah liever met mijn rechter voet, daarom zet ik hem rechts!
    ----

// City Of Life //

Standaard

Even een vraagje dat ik geen nieuw topic waard vind, en waar ik ook niet veel bruikbaars in de zoekfunctie van kon vinden:

Kan ik mijn pedalboard zonder problemen gebruiken voor mijn akoustische gitaar? Ik wil hem aansluiten tussen mijn Marshall AS50 (akoustische versterker) en een standaard steelstring gitaar met fishman-pickups. M'n pedalboard bestaat uit enkele boss-achtige stompboxes (DD5 delay, chorus, tuner, etc).

Ik weet dat er speciale akoustische multieffectenpedalen zijn, vandaar mijn onzekerheid. Bovendien heb ik nog nooit een akoestische gitarist met een pedalboard als deze tussen zijn gitaar en amp in zien staan. Krijgt de versterker problemen? Gaat mijn gitaar ontploffen? Of kan ik het probleemloos proberen?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Valerius Bekijk bericht
    Gaat mijn gitaar ontploffen?
    Nee, hoor. Hoegenaamd geen enkel probleem! Er zijn veel meer akoestische gitaristen die effecten gebruiken dan je denkt, hoor. Het enige probleem dat je kunt hebben, is feedback bij distortions. Dan gaat de gitaar rondzingen. En dan nog niet eens altijd. Doen dus

Senior Member

Standaard

Ik wil al een tijdje een pedalboard maken maar nu ik andere versterker heb is mijn footswitch een heel stukje groter. Nu zit ik dus te denken om die showmaster 48 te gaan halen maar ik vind die qua afmetingen zo ontzettend groot.

Het viel me op dat mijn flightcase voor me versterker bijna dezelfde afmetingen had dus ik ben eens gaan passen.

nu is deze koffer maar 27 diep dus aan 30 cm zou ik genoeg hebben en de showmaster is 38. Ik vind het zo aardig groot overkomen en ik houd niet zo van dat hele uitbundige haha. de breedte lijkt ook of ik ruimte zat over heb maar daar komt waarschijnlijk nog een volume pedaal bij

De hoogte van deze case open is 90. nu kon ik nergens de maten van showcase goed vinden wat daar de hoogte is van het onderste deel open aan de voorkant.

Wat adviseren jullie? zelf case maken en wat duurder uit zijn of gewoon gaan voor die showmaster 48?
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M Kactus Bekijk bericht
    Nee, hoor. Hoegenaamd geen enkel probleem! Er zijn veel meer akoestische gitaristen die effecten gebruiken dan je denkt, hoor. Het enige probleem dat je kunt hebben, is feedback bij distortions. Dan gaat de gitaar rondzingen. En dan nog niet eens altijd. Doen dus

Thanks Kactus! Ik ga er mee aan de slag

Standaard

Weet er iemand van jullie misschien hoe je zo'n 'box' maakt waar je voeding, send en return in kunt bouwen?

De meesten hier hebben dat bij het deksel van het pedalboard, dan hoeven ze er maar een voedingkabel etc achterin te steken.

Weet iemand een link of beschrijving hoe je dat maakt?

Bedankt vast!

vraagje

Vraagje

Hoe heet dat ene apparaat (redelijk goedkoop, 90 euro of minder?) ook alweer waar enkele hier hun pedalen mee voeden? Ik ga morgen normaal gezien enkele pedalen kopen en heb dat ook nodig.

????

Ik ga normaal een OCD fulltone kopen en een delay (t-rex replica) dan heb ik toch maar 1 daisy chain nodig?
    it's better to burn out than to fade away

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten