Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 34 van 38 EersteEerste ... 243233343536 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 331 t/m 340 van 377
    Senior Member

Standaard

Foto's van mn werkplekkie.
    links:

rechts:

En wat progress foto's van het EchoBase tussendoorprojectje. Het PCB na het etsen, tis toch nog een keer fatsoenlijk gelukt:

De 1e componenten zitten er op:

Op de achtergrond de 'custom'-behuizing waar de delay in terecht gaat komen:

Volg m'n zelfbouw multi-fx project. Tips en tricks zijn welkom.

Senior Member

Standaard

Leuk om eindelijk nog eens een update te zien
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j3r03n Bekijk bericht
    Valoosj, wat ben je toch ook een ontzettende eikel hè.. Gvd, mijn stem heb je
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ***
    Btw, gitaarnet kent er geen hol van. Jouw LP is zonder twijfel dé gitaar van 2009
    TK: Fender Supersonic head + 2x12 (black pepper)

Senior Member

Standaard

Haha, je hebt gelijk!

Maar, ik heb de smaak weer goed te pakken. Ben, as we speak, weer bezig om mn powersupply design aan te passen...

Senior Member

Standaard

Nog maar eens, zucht.
    Ik ben aan het luieren en aan het wachten op de laatste onderdelen voor 2 neovibes. Doet me er aan denken, nog maar eens een PM naar Rick sturen ...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j3r03n Bekijk bericht
    Valoosj, wat ben je toch ook een ontzettende eikel hè.. Gvd, mijn stem heb je
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ***
    Btw, gitaarnet kent er geen hol van. Jouw LP is zonder twijfel dé gitaar van 2009
    TK: Fender Supersonic head + 2x12 (black pepper)

Senior Member

Standaard

En een tussenstand... het schema voor de PSU zoals ik die nu voor ogen heb. Een hybride-psu! Met dank aan de input van André (newtone fourm) heb ik een aantal dingen gewijzigd.

Hybride? Yup, ik wil dit PCB zo ontwerpen dat ik hem in 1e instantie kan voeden met een laptop voeding (vandaar de extra filtereing in het begin), maar dat ik hem ook kan voeden met de PSU zoals die (ongeveer) helemaal in het begin van dit draadje bedacht was. Met aparte 'groepen' van uit de secundare windingen van meerdere trafo's (2 of 3).

Ik doe het nu zo dat ik een aantal spannigsregelaars (de 7809's, 7812 en 7815) apart kan voeden (trafo-oplossing) of direct kan doorlinken met een draadbrug naar 1 voeding (laptopvoeding).

In het schema is goed te zien dat er 5 groepen zijn. Via de pads onderaan zijn deze allemaal te linken. Als ik niet voor linken kies, dan laat sluit ik via die pads de trafo's aan (na gelijkrichting etc natuurlijk).

Elke groep heeft 1 output met meerdere pads. De 9 volt outputs zullen ieder zo'n 4 a 5 effecten voeden. Elke output heeft een 10uF en een 100nF cap tegen oscilliatie en voor extra filtering.

De LM317 helemaal rechts neemt het voeden van de LED's op zich. Door een LM317 te gebruiken kan ik de helderheid van de LED's regelen via de trimpot. Dit wordt geen externe knop, maar een trimpot die via een klein gaatje wel van buiten te benaderen is.
    De 'LED-groep'-aarde wordt met de overige aardes verbonden via een 10ohm weerstand, om zo deze aarde een beetje af te schermen.

De overige aardes zullen zoveel mogelijk het star-ground principe gaan faciliteren.

Slaat het ergens op?

Senior Member

Standaard

Echt mooi om weer eens een update te zien! Lekker werkplekje ook, moet wel motiveren om aan de slag te gaan en te blijven.

Die 'custom' behuizing, heb je die zelf gemaakt of ergens zo gekocht? Of is het een donorpedaal geweest?

Senior Member

Standaard

Die behuizing is door een amerikaan met de hand gemaakt. Eigenlijk ging het mij toen alleen om een custom wah-behuizing. Die heb ik ook gekregen, maar tegelijkertijd zag ik dat hij deze had. Heb ik toen een paar van mee besteld.

Gisteren het eerste 'doh!' moment bij de EchoBase. Alle potmetertjes op n rij past (tzijn 9mm pots), maar de kleinste knoppen die ik nu heb (13mm) passen net niet... oplossing al gevonden. potmeter 2 en 4 draai ik 180 graden, zodat er een hoektand patroon ontstaat. De knoppen passen zo wel.

Senior Member

Standaard

die behuizing ziet er goed uit, lekker vintage, welk kleurtje wordt het?
    no life without music

Senior Member

Standaard

kleur ben ik nog niet over uit. Ligt ook aan de knoppen die ik uiteindelijk kies. Ik heb zojuist decal papier van Newtone binnen dat een witte achtergrond zou moeten hebben. Dat biedt mogelijkheden om witte letters als decal te nemen. In dat geval zal ik voor een zwarte/donkere kleur gaan.

Suggesties?

Senior Member

Standaard

Van t weekend verder gewerkt aan de EchoBase. Ruim een dag wezen debuggen omdat de LFO het niet deed. Omdat het mijn eigen pcb-ontwerp is ben ik eindelijk de layout wezen checken.

Tot het moment dat ik zie dat er in plaats van een 680k een 680 ohm weerstand geplaatst is. DOH!
    Vervolgens werkte de delay-tijd potmeter niet meer. Vaag. Bleek een niet goed geleidende trace te zijn. Op het oog leek de trace perfect, maar vermoedelijk moet er toch een minieme onderbreking zitten. Opgelost met wat tin.

De basis werkt nu dus. Ben in middels aan het finetunen.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten