Ik weet dat je tegen waaibomen en voor japanse meuk bent, maar daar ben je niet echt naar op zoek als je naar een goedkope oplossing voor een goldtop zoekt. Vintage en Wilkinson staan nu eenmaal bekend als kwalitatief goede merken voor de prijs die je betaalt.
Hmm. Ik heb laatst bij Westerhaven in Groningen een Vintage Les Paul geprobeerd, speelde en klonk goed. Voelde zeker niet als fluthout aan. Hij kwam in de Gitarre & Bass ook goed uit de test.
En die Japanse LP's van vroegah waren echt niet allemaal geweldig. Sterker nog, er zat een heleboel bagger bij, zeker de goedkopere uitvoeringen met schroefhalzen en triplex bodies/topjes. Je generaliseert wel erg makkelijk imo.
Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.
Gell. Ja, er zaten in de jaren 70 en 80 HELE goede gitaren uit Japan (en Korea) bij, ik bezit er zelf een behoorlijk aantal.
Maar de hoeveelheid multiplex/papiermaché/waaibomenhout was destijds ook hoog. En waar in het begin Japanse gitaren vaak door ex-viool- of pianobouwers werden gemaakt, ging de produktie al snel omhoog en werden voor de budgetgitaren gewone fabrieksarbeiders ingezet.
Tegenwoordig kan iedere boer de knoppen van een CNC-bank indrukken en zo een aardige gitaar/hals uitpoepen. Kijk behalve naar Vintage ook naar merken als Squier, Epiphone, Yamaha of London City. Juist helemaal onder aan de gitaarladder is de kwaliteit de laatste jaren met sprongen vooruit gegaan. Zo'n Vintage is belachelijk goedkoop en voorzien van behoorlijke hardware van Wilkinson. En heeft nog een mahonie body ook!
Laatst gewijzigd door BamBuFan1; 19 maart 2009 om 00:46
Hoogachtend,
Bambufan
Oorspronkelijk geplaatst door jannest
Favorieten/bladwijzers