Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 27 EersteEerste ... 789101119 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 90 van 266
    Senior Member

Standaard

Het wil niet zozeer zeggen dat ik geen stereo nodig heb, maar ik heb het nog nooit gehad. Het klopt inderdaad dat ik in de studio niet in stereo over 2 cabs zou gaan spelen. Op een optreden lijkt me dat wel supergaaf .
    En voor thuis heb ik ook iets nodig, dus dan zou de aanschaf van een cab verstandig zijn.
    Ik hoop dat ik binnenkort ergens een HT-5 kan testen.
    Het was wel de bedoeling om het Blackstar pedaal weg te doen :P. Anders is mijn budget wss niet toerijkend genoeg voor een GT-5 EN cabinet.

Standaard

Ik kwam afgelopen zaterdag achter het bestaan van deze series van blackstar (ja ik leef in een grot). Gelijk naar de lokale muziekboer gegaan en eens rustig uitgetest. Dit resulteerde in de aanschaf van de combo (argh, gas is soms lastig) aangezien ik toch nog een oefen combo wilde die iets makkelijker mee te slepen is als m'n top in flightcase voor gebruik bij vrienden/repetities.

Zoals iedereen al zegt klinkt de amp uitstekend. Ik kan wel eerder gezegde feiten herhalen, maar ik zal ff kort zijn:
    Clean: klinkt prima! Niet de beste clean die je ooit hebt gehoord (mis wat "volheid en warmte" die m'n triamp's clean wel heeft), maar desondanks nog steeds prima!.
    De overdrive: ik speel zelf nogal vlotte metal en was ook blij met de conclusie dat deze amp genoeg gain en punch heeft om lekker een stukje los te shredden. Ik moet de amp nog doorlussen op m'n 4x12 bogner cab om eens te kijken hoe dat klinkt kwa sound en dan direct vergelijken met m'n triamp.

Volume: ik heb hem gisterenavond gelijk meegesleept naar de repetitie ruimte om te kijken hoe die het zou houden. Wij spelen op een nogal erg hard volume, dus ik kneep 'm een beetje van tevoren. In de repetitie ruimte had ik 'm aangesloten op een 4x12 cab. (note: de cab is lage kwaliteit en puur bedoelt om hard te blazen in een repetitieruimte)
    Met de cab, kon ik mezelf behoorlijk goed horen... met het volume vol open. Jawel, goed gelezen: VOL open. Op vol volume kon ik onze drummer net bijbenen maargoed, meestal heb ik de 4x12 op hoofd hoogte staan zodat ie veel makkelijker te horen is ipv dat het geluid onder me door raast, dus dat moet ik volgende keer ff anders doen.
    Nadeel op vol volume was uiteraard dat de clean niet helemaal clean meer bleef (goh) maar 't overdrive kanaal klonk nog steeds uitstekend.
    Voor de mensen die nu denken dat ie niet genoeg volume kan uitstoten: Bij onze repetities gaat het volume loei hard. Life op een podium staat de boel een stukje zachter dus daar zal de amp geen problemen mee hebben mits je a) een goede geluidsman hebt en b) de combo doorlust op een 4x12.
    Maargoed, life gebruik ik toch altijd m'n triamp :P

Overal conclusion: erg leuke amp voor repetities en thuis gebruik.

Laatste note: Vanmiddag ga ik eens ff wat opnames met de amp uitproberen.
    - Emulated out met 1x12 en 4x12 modes, allebei clean en distorted.
    - Mics voor de amp (shure sm57 sennheiser md421)
    - Doorlussen op m'n bogner cab en micen met de hierboven genoemde mics.

Nu heb ik 2 problemen:
    1) cubase wil bij mij de files alleen als wave exporteren en niet als mp3, dus ik moet ergens een wave converter downloaden (of als iemand er 1 kan doorsturen: let me know)
    2) een plaats vinden op internet waar ik de opnames online kan gooien.

Als ik deze 2 problemen heb opgelost gooi ik de opnames online zodat iedereen kan horen hoe de geluidskwaliteit van de amp is.
    www.icaros.nl

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Ik hoop dat ik binnenkort ergens een HT-5 kan testen.
    Als je in de buurt van Zuidbroek woont... Wees welkom!

Gr. C.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Daemon Bekijk bericht
    Nu heb ik 2 problemen:
    1) cubase wil bij mij de files alleen als wave exporteren en niet als mp3, dus ik moet ergens een wave converter downloaden (of als iemand er 1 kan doorsturen: let me know)

Als ik deze 2 problemen heb opgelost gooi ik de opnames online zodat iedereen kan horen hoe de geluidskwaliteit van de amp is.
    http://www.downloadplaats.nl/33/down...erter-1.4.html

Anders even googlen op MP3-convertor.

Gr. C.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid Bekijk bericht
    Als je in de buurt van Zuidbroek woont... Wees welkom!

Gr. C.
    Da's niet bepaald in de buurt helaas . Ik woon in Almere, dus zoek n winkel hier in de buurt die de Head heeft. Feedback heeft m volgens mij niet, Nederland Muziek ook niet. Volgens de site heeft Dirk Witte ook geen HT-5 heads .
    Daemon, je kunt je files wel op netmusicians.org plaatsen, dan kunnen anderen er ook van genieten. Tevens een aanrader voor mensen die geen kans hebben de HT-5 (of welke andere amp ook) te testen: http://www.netmusicians.org/?value=B...-5&section=amp
    Ik raak er steeds meer van overtuigd dat een HT-5 kan wat ik thuis wil.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Daemon Bekijk bericht
    Ik kwam afgelopen zaterdag achter het bestaan van deze series van blackstar (ja ik leef in een grot). Gelijk naar de lokale muziekboer gegaan en eens rustig uitgetest. Dit resulteerde in de aanschaf van de combo (argh, gas is soms lastig) aangezien ik toch nog een oefen combo wilde die iets makkelijker mee te slepen is als m'n top in flightcase voor gebruik bij vrienden/repetities.

Zoals iedereen al zegt klinkt de amp uitstekend. Ik kan wel eerder gezegde feiten herhalen, maar ik zal ff kort zijn:
    Clean: klinkt prima! Niet de beste clean die je ooit hebt gehoord (mis wat "volheid en warmte" die m'n triamp's clean wel heeft), maar desondanks nog steeds prima!.
    De overdrive: ik speel zelf nogal vlotte metal en was ook blij met de conclusie dat deze amp genoeg gain en punch heeft om lekker een stukje los te shredden. Ik moet de amp nog doorlussen op m'n 4x12 bogner cab om eens te kijken hoe dat klinkt kwa sound en dan direct vergelijken met m'n triamp.

Volume: ik heb hem gisterenavond gelijk meegesleept naar de repetitie ruimte om te kijken hoe die het zou houden. Wij spelen op een nogal erg hard volume, dus ik kneep 'm een beetje van tevoren. In de repetitie ruimte had ik 'm aangesloten op een 4x12 cab. (note: de cab is lage kwaliteit en puur bedoelt om hard te blazen in een repetitieruimte)
    Met de cab, kon ik mezelf behoorlijk goed horen... met het volume vol open. Jawel, goed gelezen: VOL open. Op vol volume kon ik onze drummer net bijbenen maargoed, meestal heb ik de 4x12 op hoofd hoogte staan zodat ie veel makkelijker te horen is ipv dat het geluid onder me door raast, dus dat moet ik volgende keer ff anders doen.
    Nadeel op vol volume was uiteraard dat de clean niet helemaal clean meer bleef (goh) maar 't overdrive kanaal klonk nog steeds uitstekend.
    Voor de mensen die nu denken dat ie niet genoeg volume kan uitstoten: Bij onze repetities gaat het volume loei hard. Life op een podium staat de boel een stukje zachter dus daar zal de amp geen problemen mee hebben mits je a) een goede geluidsman hebt en b) de combo doorlust op een 4x12.
    Maargoed, life gebruik ik toch altijd m'n triamp :P

Overal conclusion: erg leuke amp voor repetities en thuis gebruik.

Laatste note: Vanmiddag ga ik eens ff wat opnames met de amp uitproberen.
    - Emulated out met 1x12 en 4x12 modes, allebei clean en distorted.
    - Mics voor de amp (shure sm57 sennheiser md421)
    - Doorlussen op m'n bogner cab en micen met de hierboven genoemde mics.

Nu heb ik 2 problemen:

Live, kerel live! (of bedoelde je het zo ?)

Ik heb trouwens toch maar dat pedaal gekocht. Jebus what a sound!
    Voor mij, komt altijd een ander.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kaïn Bekijk bericht

Welk pedaal is dat? Een Blackstar Distortion X? Ik vind m ook érg gaaf, maar toen ik aan m'n Engl E530 gewend was geraakt was de toon toch niet helemaal meer wat ik zocht. Ik kan lastig uitleggen wat het is, maar het karakter van de Engl spreekt me veel meer aan. Da's trouwens gelijk een reden waarom ik nog twijfel over aanschaf van een HT-5. Jammer dat Engl geen laag vermogen buizentops heeft... (die betaalbaar zijn)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kaïn Bekijk bericht

Jezus, kerel, Jezus..! Of bedoelde jíj het zó...???

Gr. C.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Welk pedaal is dat? Een Blackstar Distortion X? Ik vind m ook érg gaaf, maar toen ik aan m'n Engl E530 gewend was geraakt was de toon toch niet helemaal meer wat ik zocht. Ik kan lastig uitleggen wat het is, maar het karakter van de Engl spreekt me veel meer aan. Da's trouwens gelijk een reden waarom ik nog twijfel over aanschaf van een HT-5. Jammer dat Engl geen laag vermogen buizentops heeft... (die betaalbaar zijn)
    Met de trent die er gaande is, zal het niet lang duren voordat Engl die stap ook maakt.
    De 'echte ENGL saus' heeft de blackstar niet, maar een lekkere sound heeft-ie zeker.
    Persoonlijk vind k m wel n beetje iets weghebben van een MKIIC+ met iets minder gain.
    hier wordt ik vast voor afgeschoten

Ik heb wel gemerkt dat ik iets meer moet werken voor mijn tone. Waarschijnlijk omdat ik normaal met iets meer gain speel. Maar ik zie het als een uitdaging, niet als n last ;-)
    Pick-ups maken ook veel verschil bij deze amp!
    Aangeboden: (brakke) Boss ME-6 incl. adapter (ruilen tegen iets leuks...)

Gezocht: Pedalenspul :-)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Magic Bean Bekijk bericht
    Met de trent die er gaande is, zal het niet lang duren voordat Engl die stap ook maakt.
    De 'echte ENGL saus' heeft de blackstar niet, maar een lekkere sound heeft-ie zeker.
    Persoonlijk vind k m wel n beetje iets weghebben van een MKIIC+ met iets minder gain.
    hier wordt ik vast voor afgeschoten

Ik heb wel gemerkt dat ik iets meer moet werken voor mijn tone. Waarschijnlijk omdat ik normaal met iets meer gain speel. Maar ik zie het als een uitdaging, niet als n last ;-)
    Pick-ups maken ook veel verschil bij deze amp!
    De Mark series van Mesa vind ik ook érg de moeite waard. Die zijn alleen nog wat te duur. Anders had ik wellicht een Mark ipv een Engl (maar nu vind ik Engl ook steeds gaver worden ). Bij Nederland Muziek (de dichtstbijzijnde gitaarboer) hebben ze de HT-5 helaas niet. Weet iemand een shop in de buurt van Almere/Amsterdam waar ze 'm wel hebben? Ik wil m uiteraard zelf horen .

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten