Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 20 van 42 EersteEerste ... 10181920212230 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 191 t/m 200 van 419

Standaard

Ik hoor echt wel dat mijn amp zonder fx rete goed klinkt en met een fx unit in de loop echt doffer en minder sprankelend is. Soort van watten in je oren of je toneknop van je gitaar een beetje dicht. Hij klinkt dan ook minder direct. Kan ik net zo goed weer op mijn digitech 2120 gaan spelen hahaha.

$90 voor zo'n Rane lijkt me wel wat... bij thomann zijn ze 439 euro ofzo.

Maar als ik het goed begrijp heb je geen mixer nodig als je een parrallelle fx loop hebt met dry/wet control??

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Wees kritisch in wat je ZELF hoort. Anderen kunnen wel zeggen dat sommige zaken toon zuigen, maar als je dat zelf niet hoort, is het dan belangrijk? Zou je dan geld uitgeven aan mixers, routers etc? Ik hoor bijvoorbeeld geen verschil tussen een .mp3 bestand met 320kb/sec en een .aac bestand met 320kb/sec, terwijl dat er toch echt moet zijn. Moet ik dan alles in .aac omzetten? Lijkt me niet :P.
    Laatst gewijzigd door alexvdl; 8 maart 2009 om 17:27

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door alexvdl Bekijk bericht
    Ik hoor echt wel dat mijn amp zonder fx rete goed klinkt en met een fx unit in de loop echt doffer en minder sprankelend is. Soort van watten in je oren of je toneknop van je gitaar een beetje dicht. Hij klinkt dan ook minder direct. Kan ik net zo goed weer op mijn digitech 2120 gaan spelen hahaha.

$90 voor zo'n Rane lijkt me wel wat... bij thomann zijn ze 439 euro ofzo.

Maar als ik het goed begrijp heb je geen mixer nodig als je een parrallelle fx loop hebt met dry/wet control??
    Volgens mij werkt een parallele fx loop inderdaad ook. Als je die op 50% zet moet dat lukken. Je dry wordt wel zachter, ik weet niet of ook de kwaliteit daarmee afneemt.
    De Rane mixer van $90 is wel een wat ouder model. De nieuwe heeft een interne voltage-omzetter. Bij de versie die ik kan aanschaffen moet ik een externe adapter/omzetter aanschaffen. Die kan ik evt. later wss wel afknippen en er een Euro kabel op zetten. Hoop ik :P.

Senior Member

Standaard

Omdat dit ook wel een beetje het algemene mixer topic is geworden: voor de mensen die geïnteresseerd zijn: De Suhr minimix 2 kost bij v.d. Haar € 245.

Ik moet zeggen dat me dat nog meevalt (gezien de USA prijs). Ik zit er ook hard over te denken om deze aan te schaffen.

Senior Member

Standaard

Da's best een nette prijs. Als je een goede mono line mixer wilt is dat een goede optie (geen gebruikerservaringen hoor! moet je Yek maar vragen ).
    Hole, weet jij of je van een lichtnetstekker op een US>EURO omzetter een euro-stekker kan zetten? Ik zou namelijk best wel, over een tijdje, een powercon willen aanschaffen (goedkope, dus veredelde stekkerdoos). Deze adapter geschikt? Dan zou ik de stekker eraf knippen en er een euro-stekker van maken. Volgens m'n pa (heeft elektrotechniek) moet dat wel lukken.
    Laatst gewijzigd door Liquid_Metal; 9 maart 2009 om 13:11

Senior Member

Standaard

Ja met die adapter moet het wel lukken. kwestie van even opnieuw solderen (of vastschroeven)

Maar soms zijn die amerikaanse adapters ook wel geschikt voor 220~240V. Dan heb je genoeg aan een Eurostekker->Amerikaanse female snoertje. Kost je denk ik ook minder.

(Trouwens: ik zal dat er bij die Rane géén adapter zat ...weet niet of het daar over gaat..weet je wat voor aansluiting die heeft? zo'n rond "boss adapter" ding of iets anders? )
    Laatst gewijzigd door hole; 9 maart 2009 om 13:20

Senior Member

Standaard

De nieuwe Rane SM26S heeft een interne omvormer (220>110). De versie die deze man verkoopt heeft dat niet, dus zal ik zelf een omvormer moeten gebruiken. Hoe bedoel je dat er bij deze Rane geen adapter zit?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    De nieuwe Rane SM26S heeft een interne omvormer (220>110). De versie die deze man verkoopt heeft dat niet, dus zal ik zelf een omvormer moeten gebruiken. Hoe bedoel je dat er bij deze Rane geen adapter zit?
    Nee sorry, ik las de advertentie verkeerd...dacht te lezen dat er geen adapter bij zat (klopt ook, want er zit een snoer aan )

Trouwens, DMC mix + op HRI, voor weinig....toch eens informeren
    Edit: Coño...al verkocht..
    Laatst gewijzigd door hole; 9 maart 2009 om 14:30

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hole Bekijk bericht
    Nee sorry, ik las de advertentie verkeerd...dacht te lezen dat er geen adapter bij zat (klopt ook, want er zit een snoer aan )

Trouwens, DMC mix + op HRI, voor weinig....toch eens informeren
    Edit: Coño...al verkocht..
    Die van lid Matt? Ik snap die gast niet... Hij heeft z'n ad ongeveer 10x op HRI gezet (wel begrijpelijk) maar z'n prijzen waren nog veranderlijk dan het beleid van Wouter Bos.
    Anyway, DMC Mix + is ook wel een gaaf toestel. De Rane kan echter genoeg voor mij, en die is ongeveer 3x zo goedkoop. Dan weet ik het wel .

Senior Member

Standaard

Ik kwam vandaag (nu pas bewust :P) dit tegen. Een 2kanaals looper voor 88 euro. Op dit moment nog niet nodig, maar ze zeggen dat ie true bypass is. Als dat echt zo is, is dat natuurlijk wel de moeite waard. Aangezien ik een compressor, phaser en gate in gedachte heb. De gate zou sowieso ná mn preamp komen, dus kan er niet in. De GRX-4 zou dan wel geschikter zijn, maar tweemaal een G-Lab looper is alsnog goedkoper. Iemand gebruikerservaring? is 'ie echt TB?

Senior Member

Standaard

Guys (en met name Hole), er staat een Suhr Minimix 1 op HRI (zie hier) voor $125 shipped worldwide. Dus wie nog een mono mixer wil, dit lijkt me een goede deal.
    Overigens heb ik een Rane SM26 gekocht bij een Amerikaan. Nu nog een adapter kopen en dan ben ik weer een stapje verder . Zoektocht gaat verder naar een powerconditioner.
    Wat raden jullie overigens aan: 2x4HE racks of 1x8 HE? 8 Is wel hoog, maar 1 rack is lichter en bekabeling is een stuk makkelijker. Het wordt wel groot en zwaar (ik wil zonder wielen, moet vaak de trap op).

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten