Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 72 EersteEerste ... 6789101858 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 712

Discussie: Axe-Fx anno 2009

Standaard

Op het gevaar af twee 'waarom zijn de bananen krom'-vragen te stellen:

- Hebben de AxeFX bezitters alhier hem ge-A/B'd met Guitar Rig 3 of Amplitube (of een andere software modeler)? En...?

- Is het iemand duidelijk WAAROM de AxeFX beter klinkt dan computer based modelers? Heeft Fractal Audio een andere werkwijze of komt het puur door de dedicated hardware?
    https://soundcloud.com/paul-van-egmond/

"Unfortunately Common sense on this rock we call Earth is so rare it's a damn superpower." - Anon.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paulusdeBKB Bekijk bericht
    Op het gevaar af twee 'waarom zijn de bananen krom'-vragen te stellen:

- Is het iemand duidelijk WAAROM de AxeFX beter klinkt dan computer based modelers? Heeft Fractal Audio een andere werkwijze of komt het puur door de dedicated hardware?
    beiden. cliff (uitvinder van de axe-fx) is helemaal vanaf 0 moeten beginnen (zoals trouwens elke modeler-company) en heeft blijkbaar betere algoritmes. en de hardware is ook van de bovenste plank (snelste processor, beste D/A en A/D convertors)

Op zoek naar een Midi controller?
    www.voes.be

Standaard

@ Paulus : ik heb alle mogelijke softwarematige modelers, maar ook hiervoor geldt, laat maar zitten ;-)

@ PrinsPatrick: Jij als ervaren gebruiker kan me vast wel helpen...
    Ik vind het lastig om een goede balans te vinden tussen de sounds die ik maak op mijn studio monitors (Tannoy en Adam) en mijn In Ear set (Maysonic 2-weg). Op de IEM en overigens ook andere headphones zijn de geluiden wat meer harsh dan op de studiomonitors. Ik heb mezelf een mix gemaakt van wat bandopnames, maar dan zonder gitaar, en daar mijn geluiden op gemaakt.
    Dat klinkt op de monitors fantastisch (zowel hard en zacht), maar maar met headphones neigt het naar teveel hoog/harsh geluid. Aangezien ik dit weekend de Axe FX de live doop ga geven (direct, zonder cabs en IEM), vraag ik mij af of ik voor live toch wat minder mid/hoog moet instellen... heb jij hier ervaring mee? Ik heb het liefst een lekkere sound op mijn IEM, maar dat betekent dat ik rigoureus zal gaan moeten tweaken/EQ-en....
    Elke hulp is welkom!

Morris
    http://madriaens.wix.com/morris

----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door morris Bekijk bericht
    @ Paulus : ik heb alle mogelijke softwarematige modelers, maar ook hiervoor geldt, laat maar zitten ;-)

@ PrinsPatrick: Jij als ervaren gebruiker kan me vast wel helpen...
    Ik vind het lastig om een goede balans te vinden tussen de sounds die ik maak op mijn studio monitors (Tannoy en Adam) en mijn In Ear set (Maysonic 2-weg). Op de IEM en overigens ook andere headphones zijn de geluiden wat meer harsh dan op de studiomonitors. Ik heb mezelf een mix gemaakt van wat bandopnames, maar dan zonder gitaar, en daar mijn geluiden op gemaakt.
    Dat klinkt op de monitors fantastisch (zowel hard en zacht), maar maar met headphones neigt het naar teveel hoog/harsh geluid. Aangezien ik dit weekend de Axe FX de live doop ga geven (direct, zonder cabs en IEM), vraag ik mij af of ik voor live toch wat minder mid/hoog moet instellen... heb jij hier ervaring mee? Ik heb het liefst een lekkere sound op mijn IEM, maar dat betekent dat ik rigoureus zal gaan moeten tweaken/EQ-en....
    Elke hulp is welkom!

Morris

Ik ken dat verhaal ..bij mij ook veel hoog en beetje scherp ...komt door mijn koptelefoon....toen ik een hele dure van Sennheiser had was het super.....
    Als het door je studio monitoren goed klinkt met de cd background , dan is het ok !

Oplossing:
    Stuur output 1 naar je IEM en pas je GLOBAL EQ voor output 1 aan dat het minder harsh gaat klinken terwijl output 2 (XLR) direct naar je mixer gaat ....

Hopelijk helpt het,
    Anand

Senior Member

Standaard

Ik heb maar een Vox Tonelab maar mijn ervaring is ook dat als het op mijn monitors of hifi goed klinkt er dan met de koptelefoons toch een vervelend mid-hoog randje in zit. Een soort knars, je dankt dan toch he, er is iets niet helemaal goed. Het gekke is dat ik dat vroeger met gewone opnames niet had, zal dus misschien toch wel iets van het modellinggebeuren zijn.

Ben blij dat jullie met die dure shit het ook hebben ...
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Analie-G Bekijk bericht
    Ik ken dat verhaal ..bij mij ook veel hoog en beetje scherp ...komt door mijn koptelefoon....toen ik een hele dure van Sennheiser had was het super.....
    Als het door je studio monitoren goed klinkt met de cd background , dan is het ok !

Oplossing:
    Stuur output 1 naar je IEM en pas je GLOBAL EQ voor output 1 aan dat het minder harsh gaat klinken terwijl output 2 (XLR) direct naar je mixer gaat ....

Hopelijk helpt het,
    Anand
    Uit inears hetzelfde fantastisch geluid krijgen als je studiomonitors of FOH heb ik al lang opgegeven.

Voor mij geldt trouwens enkel het geluid FOH, wat de mensen horen.
    www.voes.be

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Analie-G Bekijk bericht

Oplossing:

Hopelijk helpt het,
    Anand
    Dat is inderdaad een zeer goede tip! Ga ik straks eens proberen. Die output 2/FX send; geeft die automatisch hetzelfde signaal weer als output 1? Of moet ik die apart routen of ergens een FX send blokje zetten?

Morris
    http://madriaens.wix.com/morris

----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

Senior Member

Standaard

Ik vind het lastig om een goede balans te vinden tussen de sounds die ik maak op mijn studio monitors (Tannoy en Adam) en mijn In Ear set (Maysonic 2-weg).
    Ik heb mijn gitaarsounds op een PA'tje gemaakt (zo'n mini HK audioset). Deze komt namelijk het dichtst bij de uiteindelijke klank die je straks ook onstage hebt. Deze tip heb ik van een erg goede toetsenist die verreweg de meest waanzinnige sounds heeft die ik tot nu toe live heb gehoord. Hij had altijd hetzelfde euvel. Thuis op Dynaudio en Genelec monitoren klonk het perfect (eveneens als op de in-ears) en in de zaal viel het uiteindelijk altijd weer een beetje tegen. Lang niet verkeerd hoor, maar ook niet in verhouding met wat je op de in-ears hoort.

Kortom; Ik maak de basis op mijn in-ears en studiomonitors, maar de final mix maak ik op een kleine PA. Ik merkte direct dat ik te weinig presence en mid's gebruikte en te veel laag. Houdt overigens wel in dat je je in-ear/monitor mix wel wat moet tweaken, maar het zaalgeluid is echt helemaal te gek!
    Laatst gewijzigd door Chiel; 6 maart 2009 om 11:38

Standaard

Dat is inderdaad een zeer goede tip! Ga ik straks eens proberen. Die output 2/FX send; geeft die automatisch hetzelfde signaal weer als output 1? Of moet ik die apart routen of ergens een FX send blokje zetten?

Morris
    bij de recentere firmware (vanaf 6.0 dacht ik?) kun je gewoonweg output1 kopiëren naar output2 in GLOBAL of I/O menu.
    www.voes.be

Standaard

tipje van linksbuiten... Als je een fatsoenlijke outboard EQ hebt liggen, kun je die op de outputs voor je In Ear aansluiten als snel tweakbare Master EQ! Of je koopt voor een paar tientjes een Behringer Control Nano en je wijst 8 EQ parameters toe aan de encoders (via CC). Dan heb je in ieder geval ter plekke iets om aan te draaien op het podium. Kan toch handig zijn.
    https://soundcloud.com/paul-van-egmond/

"Unfortunately Common sense on this rock we call Earth is so rare it's a damn superpower." - Anon.

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten