Moet je dat soort dingen ook betalen over 2ehands dingen? Vind ik wel enigzins raar (heb nog nooit iets uit het buitenland laten halen)
JA!!
Als het spul meer dan € 22,00 kost (excl verzend- en verzekeringskosten) betaal je zowiezo 19% BTW over aanschafbedrag+verzendkosten, daarnaast een variabel % aan douanerechten (Wat afhankelijk is van het soort product wat je invoert) als het boven de € 150,00 is.
(Dit geldt alleen buiten de EU, binnen de EU betaal je niets)
Daarnaast nog vaak (altijd) inklarings/administratiekosten van de transporteur (UPS etc), meestal tussen de 10 a 20
Er prettig om achter te komen als je een gitaar hebt gekocht van 800 euro en denkt een meevaller te hebben........:S
Laatst gewijzigd door hole; 27 februari 2009 om 21:51 Reden: foutje mbt verzend + verzekering
Hmm, dan wordt het dus alsnog meer dan 400 euro's. Misschien nog ff afwachten of er een exemplaar uit Europa aangeboden wordt. Die zijn ook compatibel met ons lichtnet. Anders wordt dat ook weer lastig denk ik.
Da's allemaal trafo werk joh! dat boeit minder...maar ja, reken maar op 400+ voor iets van € 300 uit de VS...daar gaat je koersvoordeel...
Daarom haal ik alleen nog maar strings en plectra uit de states
Krijg ik nu 10% van het bedrag wat ik je zojuist bespaart heb? Da's wel usance volgens mij![]()
Laatst gewijzigd door hole; 27 februari 2009 om 21:56
Je hebt me voorlopig niets bespaard want ik heb nog geen definitief besluit gemaakt!(wat geen ontwijkend antwoord is, want die 10% kun je op je buik schrijven
)
Alesis heeft ook een rack mixer...
199,- bij Bax Shop.
Laatst gewijzigd door Yek1; 4 maart 2009 om 16:24
Alexander van Engelen
Ik neem aan dat je deze bedoelt. Ziet er wel ok uit, maar is niet speciaal voor gitaar. Is het dan wel verstandig? En hoe weet ik zeker dat 'ie net zo transparant is als een echt voor gitaar geschikte mixer?
Op HRI staat weer 't een en ander volgens mij (maar dat had je zelf ook wel al gezien waarschijnlijk)
Favorieten/bladwijzers