Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 43 van 47 EersteEerste ... 334142434445 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 421 t/m 430 van 467
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Farether Bekijk bericht
    Ik haal ook altijd spullen die ik via marktplaats koop zelf op.
    versturen doe ik niet aan, niet als anderen wat verkopen en ook niet als ik zelf iets verkoop.
    Kun je mooi vriendjes worden met Wietse.

ZOiets is leuk en aardig als je centraal woont, maar beetje jammer als jij iets verkoopt in Den Helder en een geinteresseerde koper woont in Maastricht en wil jou gerust de verzendkosten betalen...
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex | Hamer Californian Elite in Aztec Gold
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon Bekijk bericht
    Kun je mooi vriendjes worden met Wietse.

ZOiets is leuk en aardig als je centraal woont, maar beetje jammer als jij iets verkoopt in Den Helder en een geinteresseerde koper woont in Maastricht en wil jou gerust de verzendkosten betalen...
    In het geheel waar maar te groot gesteld.

Ik zie niet in waarom ik een mep aan reiskosten en reistijd moet spenderen om naar de de andere kant van het land te reizen als iets ook per post kan. Met een gitaar kun je daarover discussieren vanwege het formaat. Met een effectpedaal, als meer persoonlijk voorbeeld, echt niet. De andere kant van het land begint bij mij bij Haarlem (vanuit Amsterdam). Alles wat verder is kost me meer aan reiskosten en tijd dan versturen met de post.

En als het nou is dat het voor de verzender lastig is om bij een postkantoor te komen vanwege tijd, afstand of wat dan ook, dan kun je toch overleggen dat het even wat langer gaat duren of dat het OK is maar wat duurder wordt en of dat een probleem is? De post kan ook bij je (werkadres) langskomen. Kost alléén wat meer. Wil de koper daarvoor betalen, wat zeik je dan?

De mentaliteit kanniet komt meestal neer op "hebbikgeenzinan". Op het moment dat je iets wilt verkopen zou je je ook kunnen afvragen of het niet meer dan billijk is dat je daar zelf ook een beetje moeite voor moet doen. In elke winkel verwacht je dat tenslotte ook van het verkopend personeel.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Farether Bekijk bericht
    Ik haal ook altijd spullen die ik via marktplaats koop zelf op.
    versturen doe ik niet aan, niet als anderen wat verkopen en ook niet als ik zelf iets verkoop.
    En dus terugkomend.

Als je zo stoer "alles zelf ophaalt" ben je wss ook wel bereid je te verkopen item even te komen brengen... of is die moeite, die je wel van een ander verwacht, je dan ineens teveel?
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Als je zo stoer "alles zelf ophaalt" ben je wss ook wel bereid je te verkopen item even te komen brengen... of is die moeite, die je wel van een ander verwacht, je dan ineens teveel?
    Mis D_H. Hij verwacht dat anderen de spullen komen ophalen als hij iets verkoopt, en doet dat zelf ook. Hij verwacht dus van niemand dat ze hem de spullen brengen, en doet dat zelf ook niet.
    Curiouser and curiouser said Alice....

Senior Member

Standaard

Ik ben zelf nooit opgelicht tot nu toe.
    Maar ik vind het wel een beetje lullig dat je tegenwoordig moet betalen om iets op marktplaats te zetten! Ik heb nu net voor het eerst marktplaats gebruikt sinds de invoering van het betaalsysteem, maar dat heb ik alleen maar gedaan omdat ik maar niet van die gitaar afkom via andere sites.

En dan zie je in dat betaalscherm zo'n FAQ staan, met daarbij de vraag 'Waarom moet ik betalen?'. En als je dan het antwoord leest, staat het eigenlijk helemaal niet uitgelegd WAAROM je moet betalen. Het lijken wel een stel maffiozi.

..en nu maar hopen dat ik dan maar succes boek via marktplaats dit keer.

Wink

Ik betaal ook liever niet, maar eigenlijk is het ook niet meer dan logisch dat je betaalt om een advertentie te plaatsen. Je maakt gebruik van een dienst, dat kost nu eenmaal geld.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arjan12 Bekijk bericht
    Ik betaal ook liever niet, maar eigenlijk is het ook niet meer dan logisch dat je betaalt om een advertentie te plaatsen. Je maakt gebruik van een dienst, dat kost nu eenmaal geld.
    Ja, en een voordeel eraan is ook wel dat je niet meer van die irritante lui hebt die hun advertentie er 4 keer achter elkaar opzetten.

Senior Member

Standaard

Tja, ik heb er eigenlijk ook niet echt problemen mee, alleen werden we eerst natuurlijk verwend doordat het gratis kon, marketingtechnisch natuurlijk erg slim, maar plaats maar eens een advertentie in een krant, kost je nog wel wat meer.

Nou doe ik zelf meer met effectpedalen en kleiner spul en da's nog steeds gratis. Waar ik me dan soms wel aan erger zijn alle gitaar en amp ads onder "effecten" om maar te voorkomen dat je moet betalen.
    Maar goed, die meld ik netjes aan marktplaats via het knopje "verkeerde rubriek".
    SPAM & dus ook te koop; Lexicon MPX-1 G2 + R1 foot controller
    Ruil/inruil en dus ook gezocht: hmmm...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    En dus terugkomend.

Ik verwacht toch van anderen ook niet om het mij te brengen?
    Ik haal gewoon altijd 'alles zelf op' omdat ik dan zeker weet dat het goed zit.
    En dit is ook het geval wanneer anderen het bij mij ophalen, dan krijg je achteraf geen problemen over wat dan ook, ze kunnen het bij mij uitgebreid bekijken en testen. + dat je je dan geen zorgen hoeft te maken over het geld en heb je ook geen gedoe met het verzenden.
    Ik snap dus ook niet waarom je je zo opwindt...

PS, ik meld ook altijd van te voren dat ik niet wil verzenden dus ze worden van te voren geïnformeerd.
    Laatst gewijzigd door Farether; 18 maart 2009 om 15:15

Standaard

Het ging bij mij altijd wel goed. helaas kocht ik echter laatst een originele jackson professional maar heeft de TNT hem weten te mollen. nu is het wachten op een schadevergoeding want hij was gelukkig wel verzekerd.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten