Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 732 van 1214 EersteEerste ... 232632682722730731732733734742782832 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 7.311 t/m 7.320 van 12136
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j3r03n Bekijk bericht
    De mooie zuivere sinusoïde A (met (basis)frequentie 440Hz) die mijn gitaar voortbrengt...
    De woorden 'mooie' en 'zuivere' dienen sarcastisch opgevat te worden.

Met basisfrequentie bedoel ik de grondtoon (A: 440Hz). Hieruit kan geconcludeerd worden dat er nog een aantal boventonen zijn, als veelvouden van de basisfrequentie.

Het plaatje was slechts bedoeld als voorbeeld.

:nerderige smiley:
    9th Wonders! || The Droeftoeters
    Epiphone Sheraton II + Fender Jaguar + Danelectro '59 Dano + Parker P-38

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Vaak wordt een delay voor solo's gebruikt, althans ik gebruik hem daar meestal voor.
    Sommigen hebben het ook wel standaard in hun slaggeluid; is persoonlijk.
    Maar als jij het nut er niet van inziet ben je vrij om er geen te gebruiken dacht ik.
    Ja het lijkt me hier geen communistische bende dat ik zelf niet uit mag maken of ik wel of geen delay gebruik.
    Alleen was ik benieuwd hoe andere gitaristen dit effect gebruiken.

Maar evengoed bedankt voor je reactie.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door De V Bekijk bericht
    Maar waar blijven de nick in simon opmerkingen nou?

Senior Member

Standaard

Haha, distortion = vervorming. De mooie zuivere sinusoïde A (met (basis)frequentie 440Hz) die mijn gitaar voortbrengt wordt door je distortionpedaal vervormd tot een geclipt, overstuurd, niet-sinusoïde en niet-zuiver signaal met basisfrequentie 440Hz. Dusja, stemmen gaat wel, maar toch lijkt het mij zónder distortion beter.

Lees DIT
    Bekijk dit:

Rood: Oorspronkelijke sinus
    Blauw: Sinus die door een DS-1 is gehaald
    Kijk. Dit is nou weer zo'n mooi voorbeeld van een natuurkundige die in theorie een mooi verhaal heeft, maar dat het in de praktijk geen bal hoeft uit te maken. Stelling: mijn tuner met 3 overdrivepedalen ervoor (en allemaal AAN!) stemt nog steeds even accuraat als dat het stemapparaat vooraan in de keten staat.
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Kijk. Dit is nou weer zo'n mooi voorbeeld van een natuurkundige die in theorie een mooi verhaal heeft, maar dat het in de praktijk geen bal hoeft uit te maken. Stelling: mijn tuner met 3 overdrivepedalen ervoor (en allemaal AAN!) stemt nog steeds even accuraat als dat het stemapparaat vooraan in de keten staat.
    Ik zei toch ook niet dat de frequentie zou veranderen? Alleen dat er een hoop boventonen bijkomen, die het stemmen minder nauwkeurig zouden kunnen maken.

Daarnaast keek ik net naar mn pedalboard, en zag ik nog een reden waarom ik de tuner vooraan zet: de DT-10 heeft de jacks aan de bovenkant, zodat mijn gitaarkabel langs de rand van het board past

Senior Member

Music

maar het ding reageert wel VEEEEEEEL sneller als je hem vooraan hangt. you try!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JvD. Bekijk bericht
    maar het ding reageert wel VEEEEEEEL sneller als je hem vooraan hangt. you try!
    Ik ga trouwens ook eens proberen wat het verschil is, en letten op de tracksnelheid. Als het in mijn geval niet zo veel uitmaakt, kan ik altijd nog overwegen om ze om te wisselen, zodat ik minder ruis heb.

Wel leuk dat hier eens over nagedacht wordt trouwens

Senior Member

Standaard

Ik zei toch ook niet dat de frequentie zou veranderen? Alleen dat er een hoop boventonen bijkomen, die het stemmen minder nauwkeurig zouden kunnen maken.

Daarnaast keek ik net naar mn pedalboard, en zag ik nog een reden waarom ik de tuner vooraan zet: de DT-10 heeft de jacks aan de bovenkant, zodat mijn gitaarkabel langs de rand van het board past
    Om het verhaal even compleet te maken: het maakt eigenlijk geen drol uit, tenzij je modulatiepedalen gebruikt uiteraard.
    Ieder z'n eigen voorkeur. Mij biedt het als voordelen dat je snel een gitaar kunt wisselen zonder de amp uit te zetten en het feit dat bij mijn Wah de inputs ook aan de bovenkant zitten.

@Gerritje: communistische bende, HaHa. Ik dacht even een beetje "wijs" te wezen.

Senior Member

Standaard

Mijn hoofdreden dat ie aan het begin staat, is dat ik gelijk een buffer wil hebben als 1e pedaal.

En wat is dat toch met de snelheid van stemmen? Spelen jullie allemaal met een Floyd rose en/of doen jullie allemaal dive bomben tijdens elk nummer? Of zitten er tussen 2 nummers ongeveer 8 seconden pauze? Mijn gitaar ontstemt nauwelijks (gebruik dan ook geen tremolo) en ALS er een snaar is ontstemd, heb ik die binnen 3 tot 5 seconden weer "op de rit". En er zit tussen elk nummer toch zeker wel een seconde of 30 afhankelijk van het applaus .
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Senior Member

Standaard

Mijn hoofdreden dat ie aan het begin staat, is dat ik gelijk een buffer wil hebben als 1e pedaal.

En wat is dat toch met de snelheid van stemmen? Spelen jullie allemaal met een Floyd rose en/of doen jullie allemaal dive bomben tijdens elk nummer? Of zitten er tussen 2 nummers ongeveer 8 seconden pauze? Mijn gitaar ontstemt nauwelijks (gebruik dan ook geen tremolo) en ALS er een snaar is ontstemd, heb ik die binnen 3 tot 5 seconden weer "op de rit". En er zit tussen elk nummer toch zeker wel een seconde of 30 afhankelijk van het applaus .
    Precies! Dat gedram over snelheid, preciesheid. Als het klinkt, klinkt het en niemand zal het verschil tussen een Boss TU-2 en een superdelux stemapparaat die zeeeeeeer nauwkeurig en snel kan stemmen horen! Ga gewoon lekker spelen!

Standaard

Nieuwe basbordje.......... ik wissel teveel de laatste tijd maar dit bordje zit nu al 8 gigs zo.

Arion Stage tuner (Modded) -> MicroSynth (modded) -> Blend box (met een SD-2 (modded) in de loop) -> Boss DSD-3 (modded) -> zelfbouw Ross Phaser (modded) -> Boss FV-300L (niet op de foto)
    Tijd zat....... toch??

Mijn knutsel-stagram en knutsel-blog

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten