Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 32 van 37 EersteEerste ... 223031323334 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 311 t/m 320 van 366

Discussie: X Mirror Guitar

Standaard

Maar dan kan dat ding toch niet meer draaien??

Standaard

Je draait de arm toch niet aan de achterkant van de trem vast? Of doe ik het al jaren verkeerd?

Het voetje waar je je arm insteekt, en vervolgens vastdraait stop je in het gat van de baseplate, en vervolgens soldeer je deze vanaf de achterkant vast aan de baseplate. Het gaat niet zo zeer om de solderen zelf, maar om het tin dat tussen de kiertjes komt en het voetje weer stevig vastzet.
    Gitaarloos > Volkswagen Jetta MKII <3

Standaard

Da's ook wat: een gitaarleerling komt hier net met een oude squier met schaller FR maar helaas zonder de arm; dus heb ik het nog niet helemaal kunnen bekijken in het echt.

Onderin zit nog een voetje en dat heb je vast gesolderdeerd aan de arm?
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member

Standaard

Ik haat line 6
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS-Rik Bekijk bericht
    Ik haat line 6
    ...leuk om te weten, maar who cares?

Senior Member

Standaard

Mis ik iets?

Standaard

Nog een beetje last van de carnavalsgekte?

Standaard

Ik vermoed dat Rik in mijn profiel heeft gezien dat ik een Line 6 amp heb, en dat hij vond dat er iets van gezegd moest worden. (link hierheen staat in mijn sig, keuze snel gemaakt)

Maar dan nog, wtf???

Senior Member

chicken

Laten we het positieve ervan inzien. We worden weer eens herinnerd aan een leuke gitaar.

Standaard Reflexion II? - part 1 -

YIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIA HOOR!!!

Nou nou, Is dat lang geleden, of is dat lang geleden mensen!

Er is inmiddels al het een en ander gebeurt met de Reflexion.
    Een loslatende spiegel, de nodige schakelaarwisselingen en een 47e en 70e positie in de belangrijkste verkiezing van het jaar.

Laten we beginnen met de schakelaars. Ik had oorspronkelijk 4 push/pull pots: 2x volume, 2x tone, met één aan/uit of coil tap schakelaar per pot.
    De bediening van de push/pull pots beviel mij niet echt.
    Ik heb 2 pots vervangen door 2 tuimelschakelaars, die werken als 3-standen schakelaar en coil tap.

Knoppen zitten er nog niet op zoals te zien is.
    Ik vond de Speed knoppen Niet fijn en mooi, daar moeten dus nog andere op. Waarschijnlijk zwarte stratknoppen.

Punt 2 van de agenda: de spiegel.
    Ik kwam er enkele weken (maanden volgens mij al) achter dat de spiegel losliet, aan de rechterkant van de neck. Waarschijnlijk is door het werken van het hout / temperatuursverschillen de lijmlaag gebarsten.
    Nu was het idee om deze plexiglas plaat voorzichtig te verwijderen, extra 'toonkamers' te frezen, om vervolgens de spiegel weer te monteren.
    Want ja, de Reflexion is zwaar, behoorlijk. Na een aantal nummers staand spelen begin ik er al genoeg van te krijgen.

Daarnaast moet ik zeggen dat sommige van jullie gelijk hadden.
    De Reflexion is inderdaad onhandig groot. Vooral bij het zitten is dit een nadeel: de neck zit verder van mij weg dan 'normaal'. (de 1e fret zit dus verder weg, wat het spelen lastiger maakt)
    Belangrijk hierbij is de afstand van de neck t.o.v. de 'inham in de gitaar' die je op je been zet.

Ook de Floyd Rose brug is een puntje van kritiek. Deze blijft niet goed op stemming, daarnaast vind ik deze Floyd rose niet echt fijn en wil ik wel eens moeiteloos in een andere stemming kunnen stemmen.

Voor deel 2, zie volgende pagina
    Laatst gewijzigd door RoelTM; 10 januari 2010 om 14:10

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten