Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 27 van 104 EersteEerste ... 1725262728293777 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 261 t/m 270 van 1037
    Senior Member

Standaard

dat gaat ook maar beperkt viool - mandoliene e naccordion kun je heel moeilijk monitoren laten delen. Omdat die allerdrie in dezelfde frequenties zitten en alledrie zich zelf goed moeten kunnen horen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
    Official Member of the Gun Guitars Owners Association

Banned

Standaard

Inderdaad, als ik bijv mn zangmonitor moet delen met toetsen hoor ik al snel mezelf niet goed meer. Gelukkig is t bij ons vaak goed geregeld.

Ik ben t btw volledig eens met wat Bert zegt... En wordt daarom nogal eens raar aangekeken als ik tegen de monitormixer zeg dat ik slechts van iedereen wat vocals op mn monitor wil, met de mijne iets harder. Vaak hoor je dan idd "geen gitaar??"

Grt R!

Standaard

Wat ik een erg mooie setup vind voor een leadzanger: twee wedges voor hem, de ene met alleen zijn zang, de andere met de rest van de band. Zo hoor je alles, maar je hebt toch een prima scheiding. En je kan zelf de balans regelen door een klein stapje naar links of naar rechts te doen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

Moderator

Music

Ja, zo'n luxe heb je niet vaak.
    Ik ben zo blij dat we bijna altijd met eigen geluidsman spelen.... laatst ook weer een keer niet (mag niet bij die kroeg, hebben eigen geluid): drie monitorgroepen.
    Met lead zang, twee backing, stereo elektrisch gitaar, mono elektrisch gitaar, akoestisch gitaar, sampler, toetsen en uiteraard de ritme sectie. Dat werd dan uiteindelijk een mix voor de zanger, één voor mij (backing, toetsen, gitaar), basisste en gitarist een gedeelde groep verspreid over twee monitors en de drummer het zaalgeluid via een extra monitor. Overigens een uiterst bekwame geluidsman, maar het is wel triest dat zo'n goede gast met zulke matige spullen moet werken in een kroeg waar veel live wordt gespeeld.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Ja ach, je kan niet alles hebben...
    Helaas heeft het gemiddelde bestuur van een een kroeg/poppodium niet door wat een klein beetje extra investeren in de techniek voor meerwaarde kan hebben!

Ik kan nog wel uren doorzeiken over het budget, bijv. gage en apparatuur!

Senior Member

Standaard

Mijn eerste optreden (welliswaar op een schoolfeest, maar toch), was met 1 monitor die het kanaal met het geluid in de zaal deelde. Dat was feest

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iWishmaster Bekijk bericht
    Mijn eerste optreden (welliswaar op een schoolfeest, maar toch), was met 1 monitor die het kanaal met het geluid in de zaal deelde. Dat was feest
    Nou... ik ken toevallig een wereld-act die geen aparte monitor-mix heeft, maar een aftak van de L/R op FOH... echt waar.

Weliswaar spelen ze met IEM, maar het hoeft dus zeker per definitie slecht te zijn (maar dat zal het in jouw geval wel geweest zijn vrees ik ja ).

Sterker nog, ik speel zelf ook nog wel eens (drums) en dan neem ik ook een L/R signaal op mijn IEM. Ik mix daar dan nog wat extra kick en click in op een klein mengtafeltje dat naast me ligt, maar that's it.

Senior Member

Standaard

Zolang je kan horen wat iedereen speelt, kun je spelen toch? Sommige bands benaderen de monitormix alsof ze een cd aan het afmixen zijn: beetje meer midhoog daar, iets kortere galm... je kan ook overdrijven!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EuroCinema Bekijk bericht
    Zolang je kan horen wat iedereen speelt, kun je spelen toch? Sommige bands benaderen de monitormix alsof ze een cd aan het afmixen zijn: beetje meer midhoog daar, iets kortere galm... je kan ook overdrijven!
    Het ging op zich wel, maar ik moest af en toe even rondkijken of iedereen het er 'nog mee eens was' zeg maar. Overigens heb ik het hele optreden geen 2e gitaar gehoord en moest ik de hele tijd op dezelfde plek blijven staan omdat anders de bas en zang ook wegvielen ...

Al met al: eigenlijk was t een ramp, maar wel leuk om te doen .

Senior Member

Standaard

Ow ja, nee dat natuurlijk niet de bedoeling!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten