Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 726 van 1214 EersteEerste ... 226626676716724725726727728736776826 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 7.251 t/m 7.260 van 12136
    Senior Member

Standaard

.....tijd om je gain eens terug te draaien.
    Veel van dergelijke oorzaken komen door een gebruik van te veel gain in de pre-amp sections....

Echt, ik wil je niet focken of zo, maar multi-efrfecten zijn het niet.
    Losse pedalen of de niet te betalen opties van t.c electronics of lexicon zullen je geven waar je naar op zoek bent.
    Heb je die portemonee niet, ga dan voor analoge pedalen, altijd true by-pass natuurlijk, gaat niet ten koste van je signaal.

Maar boven alles, draai je gain terug tot onder 09:00 uur, je gebruikt al gauw te veel!!
    Mastervolume op een marshall doet ook wat met je sound!!

....Speel zelf over marshall....
    Het leven is wel leuk! Make your own point.. to point!!
    www.giablo.nl Modificaties en onderhoud.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door toneblo Bekijk bericht
    .....tijd om je gain eens terug te draaien.
    Veel van dergelijke oorzaken komen door een gebruik van te veel gain in de pre-amp sections....

Echt, ik wil je niet focken of zo, maar multi-efrfecten zijn het niet.
    Losse pedalen of de niet te betalen opties van t.c electronics of lexicon zullen je geven waar je naar op zoek bent.
    Heb je die portemonee niet, ga dan voor analoge pedalen, altijd true by-pass natuurlijk, gaat niet ten koste van je signaal.

Maar boven alles, draai je gain terug tot onder 09:00 uur, je gebruikt al gauw te veel!!
    Mastervolume op een marshall doet ook wat met je sound!!

....Speel zelf over marshall....
    waarom zijn multieffecten het nou helemaal niet? ik ben meer dan tevreden met mijn sound dat ik uit mijn pod x3 haal..... het ligt niet aan mijn gain, ik kan de gain niet eens op standje 1 zetten voordat ie al vreselijk begint te ruisen. ik heb veel getest met digitale en analoge pedalen en heb nog geen enkel pedaal (op mijn pod x3 na dan) gevonden die de sound had dat ik zocht.

de ruis komt uit mijn marshall, niet uit mijn pod.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Kan je bij friezen sowieso dat verschil in toestanden van ontbinding ruiken?

Senior Member

Standaard

..... ook als jij je marshall alleen met je gitaar aansluit?!
    Heb je dan ook ruis?!

Lijkt met sterk...
    Als dat wel het geval is, even laten servicen?!

Senior Member

Standaard

De jvm 410 gebruikt een pre-amp sectie per kanaal, je pod maakt ook gebruik van een ingebouwde pre-amp.

Pre-amp op pre-amp is trouble.

Dubbelop is niet altijd goed.

Wel eens een gitaargod met een pod gezien?!

.....ik in ieder geval niet..

Standaard

De jvm 410 gebruikt een pre-amp sectie per kanaal, je pod maakt ook gebruik van een ingebouwde pre-amp.

ach,mocht ik de centen hebben van een gitaargod dan koop ik wel iets wat te vergelijken is met petrucci's rig. op dit moment moet ik roeien met wat ik heb en ik ben er blij mee.

wat je zegt over pre amp op pre amp zou goed kunnen. hoe kan ik op een enkel kanaal van mijn pod de pre amp uitschakelen? zou pre amp op preamp ruis kunnen veroorzaken? qua sound is het goed, alleen de ruis is vervelend.

overigens is de ruis alleen als ik niet speel. wanneer ik een toon aansla is het volledig weg

de ruis is er wel als ik direct in mn marshall inplug maar heel lichtjes, dat ligt gewoon aan de hoeveelheid gain, daar kan ik me ook niet echt aan storen. als ik hem via m'n pod aansluit word die ruis extreem versterkt

maar we gaan iets te veel offtopic, ik ga morgen nog even kloten, mocht het niet lukken dan open ik wel een topic.
    Laatst gewijzigd door pannekoek; 21 februari 2009 om 21:35

Senior Member

Standaard

Nou: http://bx.line6.com/artists/ ik zie er toch heel veel erg bekende namen bij staan...

'K gebruik zelf ook een POD(xt) en die pre-amp is héél gemakkelijk te bypassen hoor. Veel artiesten gebruiken zo'n ding vaker dan je denkt in bv de studio.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Ik pakte de gitaar op vanmorgen, en wat bleek. Ik heb er nog steeds geen talent voor. Naast de ochtenderectie zijn er gelukkig NOG meer zekerheden in het leven!
    VIVA FUI IN SILVIS
    SUM DURA OCCISA
    SECURI DUM VIXI TACUI
    MORTUA DULCE CANO

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VanBiLL.com Bekijk bericht
    Nou: http://bx.line6.com/artists/ ik zie er toch heel veel erg bekende namen bij staan...

'K gebruik zelf ook een POD(xt) en die pre-amp is héél gemakkelijk te bypassen hoor. Veel artiesten gebruiken zo'n ding vaker dan je denkt in bv de studio.
    hoe bypass je m? zodat ik het od kanaal van mijn marshall kan gebruiken op 1 van de kanalen op mijn pod?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pannekoek Bekijk bericht
    hoe bypass je m? zodat ik het od kanaal van mijn marshall kan gebruiken op 1 van de kanalen op mijn pod?
    Zo even uit mijn hoofd: je gaat naar amp models en dan selecteer je "bypass" ipv een of andere versterker, idem bij cabs: weg pre-amp en filtering. (althans bij een XT - ik zal morgen eens kijken hoe het er precies uitziet - maar zo uit mijn hoofd...)

Het is echt heel erg gemakkelijk in elk geval...
    Ik pakte de gitaar op vanmorgen, en wat bleek. Ik heb er nog steeds geen talent voor. Naast de ochtenderectie zijn er gelukkig NOG meer zekerheden in het leven!
    VIVA FUI IN SILVIS
    SUM DURA OCCISA
    SECURI DUM VIXI TACUI
    MORTUA DULCE CANO

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VanBiLL.com Bekijk bericht
    Zo even uit mijn hoofd: je gaat naar amp models en dan selecteer je "bypass" ipv een of andere versterker, idem bij cabs: weg pre-amp en filtering. (althans bij een XT - ik zal morgen eens kijken hoe het er precies uitziet - maar zo uit mijn hoofd...)

Het is echt heel erg gemakkelijk in elk geval...
    oke, morgen zal ik even kloten ermee, mocht het niet lukken zal ik je een pm sturen oke?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pannekoek Bekijk bericht
    oke, morgen zal ik even kloten ermee, mocht het niet lukken zal ik je een pm sturen oke?
    Prima, ik check morgen wel ff...

Oei en nu weer snel on-topic maar geen board voor mij om te showen want die is sinds juli 2007 niet meer veranderd: heeeeeel 2007 hé?

Nha: waarschijnlijk ooit al eens gepost maar dit is mijn Boss (te)rijke board. De turbo-OD (waarvan ik de turbo nooit of te nimmer gebruik), gaat snel door een OCD vervangen worden. De DC-3 is een geweldig pedaal welke altijd aanstaat aan nooit zal verdwijnen - geeft net dat randje uh ja dimensie aan mijn geluid. De DD-3 heeft een hi-cut mod, ik vind 'm lekker klinken. Er gaat nog wel eens een echte analoge delay bijkomen. Verder is het allemaal rechtoe rechtaan, ik kan er gemakkelijk veel mee bereiken. Meestal veel Incubus, Mute Math achtig stijl muziek. Dat is voor mij de bedoeling. Chain is nu: OD-3 -> PODxt(op FCB1010) -> PH-3 -> BF-2 -> DC-3 -> DD-3hc -> amp.

Board gaat nu nog een simple transistor amp in...afhankelijk van of ik mijn baan behoud gaat daar snel een AC-30 bijkomen. Mijn hele oude buizenamp (1962) nog door mijn vader gebouwd heeft een jaartje of 3 geleden echt terminaal de geest gegeven, d'r was echt niets meer aan te redden. Anyhow, het was een 1ch Vox-achtige en gezien ik bijna altijd wel een AC-30 model pak...mwoa: keuze gemaakt: en testen in de winkel (Piens) heeft mij overtuigd een AC-30H2 moet het worden (beetje verliefd geworden op dat EF86 channel)...als die er is gaat in princiepe de POD er tussen uit, nu eerst ff sparen... (die vaste lasten altijd - of zelf bouwen)
    Laatst gewijzigd door VanBiLL.com; 21 februari 2009 om 23:15
    VIVA FUI IN SILVIS
    SUM DURA OCCISA
    SECURI DUM VIXI TACUI
    MORTUA DULCE CANO

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten