Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 16 van 42 EersteEerste ... 6141516171826 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 151 t/m 160 van 419
    Senior Member

Standaard

Met een mixer maak je een parallele mix van 100% droog en 100% wet (en wordt dus 100% mix).
    je moet je effectapparaat dan instellen op kill dry en/of 100% wet (dat er geen droog geluid doorkomt) en dan het volume per effect instellen zodat je de juiste verhouding hebt.
    Als je 'm in serie hebt staan kleurt het toestel uiteraard je geluid, want er zit een ADA-converter in.

@hole 100% is niet goed als je fx-only sounds wilt. zoals bv alleen een octaver/pitch-shifter zonder het droge geluid. Dat gaat niet met een mixer die geen kill-dry kan toepassen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Met een mixer maak je een parallele mix van 100% droog en 100% wet (en wordt dus 100% mix).
    je moet je effectapparaat dan instellen op kill dry en/of 100% wet (dat er geen droog geluid doorkomt) en dan het volume per effect instellen zodat je de juiste verhouding hebt.
    Als je 'm in serie hebt staan kleurt het toestel uiteraard je geluid, want er zit een ADA-converter in.

@hole 100% is niet goed als je fx-only sounds wilt. zoals bv alleen een octaver/pitch-shifter zonder het droge geluid. Dat gaat niet met een mixer die geen kill-dry kan toepassen.
    Ik weet dat je met een mixer een parallel mix maakt van 100% dry en 100% wet maar wil juist 20% wet en 100% dry. Vooral met een SPX-90 en nee ik heb m niet in serie geschakeld. David Phillips van HRI adviseerde mij ook al om een mixer te gebruiken (hij gebruikte toen een CAE linemixer) als ik een SPX-90 als detune gebruikt. Hij had zijn mix ook op minimaal ingesteld en dat wil ik dus ook.
    Toen met mijn Laney VH100R had ik mijn SPX-90 aan mijn fx-loop hangen en de effectmix ook op een kwart staan en dat wil ik nu ook met mijn rack.

Senior Member

Standaard

Bedoel je niet dat je je effecten op 1/5 van het volume wil van de dry? Want 120% is volgens mij onmogelijk. je hebt dan 100% dry, 20% wet en 80% niets (in de setup die ik net bedoelde maakt 200% gewoon weer 100%). Als je 20% wet toevoegt aan 100% dry krijg je dus een zachter signaal.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng Bekijk bericht
    Ik weet dat je met een mixer een parallel mix maakt van 100% dry en 100% wet maar wil juist 20% wet en 100% dry. Vooral met een SPX-90 en nee ik heb m niet in serie geschakeld. David Phillips van HRI adviseerde mij ook al om een mixer te gebruiken (hij gebruikte toen een CAE linemixer) als ik een SPX-90 als detune gebruikt. Hij had zijn mix ook op minimaal ingesteld en dat wil ik dus ook.
    Toen met mijn Laney VH100R had ik mijn SPX-90 aan mijn fx-loop hangen en de effectmix ook op een kwart staan en dat wil ik nu ook met mijn rack.
    Ik weet niet of ik je goed begrijp, maar ik denk dat je een probleem ziet wat er niet is.

Een mixer mixt weliswaar 100% dry en 100% wet, maar dat neemt niet weg dat je met je FX-apparaat waarschijnlijk het outputlevel kunt instellen. Je moet er dus voor zorgen dat het inkomende wetsignaal al zachter is.

Hoewel je met de (meeste) mixer(s) dus de verhouding tussen de inkomende signalen niet kunt regelen, is de verhouding wet/dry natuurlijk wel te regelen (maar dus niet via de mixer)

Senior Member

Standaard

Dus je kan met een Custom Audio dual/stereo line mixer de verhouding niet instellen... ok. Wat regelt de "level" knop op de mixer dan?
    De bedoeling is inderdaad om met een mixer de verhouding te regelen tussen wet en dry en bij mij zou dat zijn 80% dry en 20% wet en mijn SPX-90 gewoon op 100%.

En het probleem zie ik en hoor ik wel want al zet ik de inkomende wetsignaal zachter het kleurt alsnog mijn dry signaal.

Ik kan mijn SPX wel aan mijn JMP-1 hangen en dan de fx verhouding instellen via de JMP-1 maar ik gebruik alleen de de mono uitgang van mijn JMP-1 en de SPX wil ik stereo gebruiken want anders had ik dat al gedaan.

Ik hoop dat jullie mij begrijpen wat ik bedoel.

Senior Member

Standaard

Volgens mij regelen de levelknoppende output van mixerstage 1 en mixerstage 2 (weet niet zeker, heb er geen: Nocki en Morris wel)

Je begrijpt mij denk ik niet.. MultiFX gewoon 100% wet (killdry), maar gewoon zachter zetten (qua volume)...

Senior Member

Standaard

Hmm, Ateng, volgens mij zie je ook iets over het hoofd.

Met een mixer stuur je normaliter je droge geluid er ongewijzigd doorheen (lees: 100%).

Vervolgens voeg je daar, ook via de mixer, het effects-geluid aan toe. Het fx-apparaat moet dan intern op 100% wet (dry kill) staan, anders krijg je fase-verschillen.

Vervolgens kun je op diverse manieren het volume van de effects, oftewel de verhouding dry/wet, bepalen. Welke manier, dat is afhankelijk van de mogelijkheden van je gear:
    1) met de outputlevel knop op je fx-apparaat
    2) binnenin het fx-app. via MIDI
    3) via een volumeknop op de mixer
    (Of als je geen mixer gebruikt maar een parallele fx-loop op je amp: met de MIX-knop op de amp.)

Op deze manieren kan een fx-app. nooit het droge geluid 'kleuren' omdat het gescheiden signalen zijn. Wel beïnvloedt het effects volume natuurlijk wel de beleving van het totale eindsignaal, maar ja, daarvoor gebruik je ook effecten.
    Alexander van Engelen

Senior Member

Standaard

Ik begrijp jullie volkomen maar ik denk jullie mij niet.
    Ik weet dat ik op diverse manieren de verhouding kan regelen maar ik wil het NIET vanuit mijn SPX doen maar vanuit de mixer zelf.
    Dus via het volumeknop van de mixer (tenminste als dat de mixverhouding regelt).
    Ik heb alles geprobeert en het beste resultaat was dus om via de mixknop van de parallel fx-loop op mijn VH100R op een kwart te zetten zodat je een minimale kleuring krijgt.
    Geloof me, de SPX-90 kleurt je sound behoorlijk maar heeft wel een mooi warm detune en dat maakt het weer goed, mits je de mix goed regelt.

Dus wat ik zoek is dus een stereo line mixer waar je de mix kan regelen op de mixer zelf.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng Bekijk bericht
    Ik begrijp jullie volkomen maar ik denk jullie mij niet.
    Ik weet dat ik op diverse manieren de verhouding kan regelen maar ik wil het NIET vanuit mijn SPX doen maar vanuit de mixer zelf.
    Dus via het volumeknop van de mixer (tenminste als dat de mixverhouding regelt).
    Ik heb alles geprobeert en het beste resultaat was dus om via de mixknop van de parallel fx-loop op mijn VH100R op een kwart te zetten zodat je een minimale kleuring krijgt.
    Geloof me, de SPX-90 kleurt je sound behoorlijk maar heeft wel een mooi warm detune en dat maakt het weer goed, mits je de mix goed regelt.

Dus wat ik zoek is dus een stereo line mixer waar je de mix kan regelen op de mixer zelf.
    hoe stonden de levels van je SPX toen je met die parallele loop werkte?
    en dan niet alleen de 'output', maar ook de balans/verhouding wet/dry ?

een parallele loop doet in feite niks anders dan het geluid van je fx bij je dry sound 'plakken':
    0% parallel = volledig dry (SPX op 100 %, maar wordt niet 'doorgelaten')
    100% parallel = serieel = volledig wet (SPX op 100 %)

bij een (stereo) line mixer doe je toch precies hetzelfde?
    je hebt een dry sound (100% niks) en wet sound (100% alles), met de 'level' knop van een CAE Dual Line Mixer, regel je het volume van hetgeen in die Mix1 of Mix2 zit..
    en daarmee dus ook de mixverhouding van je beide signalen..

als je bij zo'n Line mixer het 'level' op 20% zet, zou dat volgens mij 't equivalent zijn van een parallele loop op 20%..

eventueel kun je, als je de kleuring nog steeds teveel vind, de wet/dry balans in je SPX aanpassen, maar dan zul je toch echt het dry signaal eruit moeten krijgen.. bijvoorbeeld wet/dry: 80/20..
    die 20 % dry sound in je 'totale wet'-signaal kan tot fase-trubbels leiden..

als je echt de mixverhouding tussen beide signalen wilt regelen via 'n line mixer... dan is dat precies wat 'n line mixer doet... !
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nitefly7 Bekijk bericht

als je echt de mixverhouding tussen beide signalen wilt regelen via 'n line mixer... dan is dat precies wat 'n line mixer doet... !
    Juist dat is wat ik wil.

Het heeft geen zin om de SPX op 100% wet en de output zachter te zetten want dan komt de detune niet mooi naar voren.
    Ik heb dat allemaal getest met mijn vorige versterker en de beste resultaat behaalde ik door mijn SPX gewoon alles op 100% en de fxloop mix van mijn versterker op minimaal te zetten. Net genoeg detune erin mixen maar niet teveel want dan kleurt het.

De line mixer die ik wil is dus die hetzelfde als de mixknop van een parallel fxloop... that's it. Dus als de CAE dual/stereo line mixer dat wel kan doen met de level knop dan zijn we er toch uit.
    Aangezien de Nobels dat niet kan (wat ik dus jammer vind) was dus mijn vraag welke line mixer dat wel kan doen.
    Laatst gewijzigd door ateng; 20 februari 2009 om 19:16

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten