Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 722 van 1214 EersteEerste ... 222622672712720721722723724732772822 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 7.211 t/m 7.220 van 12136

Standaard

Ik heb even een klein vraagje, ben zelf bezig met een bord te maken.
    De pedalen zet ik erop met behulp van klittenband.
    Maar mijn Crybaby staat op 4 hoge pootjes dus ik vroeg me af hoe ik dan moet oplossen met het klitten band? Iemand enig idee?
    You're in the middle of the fucking jungle, baby!
    Gibson Les Paul Studio
    & BlackStar HT-60

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rewind Bekijk bericht
    Het zou helemaal de shit zijn als je dan een uitklapverdieping a la viskoffers/gereedschapskoffer maakt!!
    Zioets?: http://www.gitaarnet.nl/forum/showpo...postcount=4529

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VanBiLL.com Bekijk bericht
    He koek...

Waarom stuur je de midi kanalen van je JVM niet met de Pod, dat scheelt je de channel switcher van de JVM op je board. Andere gitarist bij ons in de band doet dit ook, alleen met een Boss GT-8 maar daar worden door de patches de kanalen op de JVM gestuurd. Just a tought...

Verder mooi spul heb je, vooral de RMC wah...
    Dat zij je destijds ook tegen mij.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pannekoek Bekijk bericht
    in m'n pod zit een goede noise-supressor maar ik heb deze er nog extra bijgezet om extra ruis van m'n draadloos systeem weg te halen. het werkt echt perfect, nauwlijks tonesuck, maar wanneer ik niet speel ruist ie als een gek, heb ik dus opgelost met een pedaaltje.

ik ben bang dat een showmaster case er voorlopig nog niet in zit..... ik ben volledig blut en het moet dus erg goedkoop blijven. ik ga morgen met m'n pa naar de gamma om daar een paar multiplex platen te halen en wat bekleding, iemand een idee? of moet ik verf gebruiken? of iemand nog een volledig ander vet idee?

ik zat zelf te denken aan een board van multiplex die bekleed is met traanplaat vinyl. voor de looks hehe ^^
    En die ruis komt hoofdzakelijk van je draadloos af?
    Ik zou dat spul direct weer wegdoen.

Als je zelf gaat bouwen kom je al met al ook aardig in de buurt van een Showmaster hoor. Spijkertje zus, schroefje hier, paar scharniertjes misschien, etc.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rudolfb Bekijk bericht
    Ik heb even een klein vraagje, ben zelf bezig met een bord te maken.
    De pedalen zet ik erop met behulp van klittenband.
    Maar mijn Crybaby staat op 4 hoge pootjes dus ik vroeg me af hoe ik dan moet oplossen met het klitten band? Iemand enig idee?
    Dit heb ik pas geleden ook bij de kop gehad (toevallig ).
    Ik heb de rubbertjes eraf gehaald en heb er van die stukjes zelfklevend vilt, wat je zelf op maat kunt knippen, onder geplakt (van de Hema).
    Dit zit nog 's weer met de schroefjes van de rubbertjes vastgeschroefd en daaroverheen heb ik klitteband van de Hema geplakt.
    de schroefjes zitten a.h.w. verzonken in het (stugge) vilt.
    Dit blijft prima zitten tot nu toe.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VanBiLL.com Bekijk bericht
    He koek...

Waarom stuur je de midi kanalen van je JVM niet met de Pod, dat scheelt je de channel switcher van de JVM op je board. Andere gitarist bij ons in de band doet dit ook, alleen met een Boss GT-8 maar daar worden door de patches de kanalen op de JVM gestuurd. Just a tought...

Verder mooi spul heb je, vooral de RMC wah...
    ik loop er inderdaad mee te kloten, en heb mijn pod inmiddels aangesloten met de 4 kabel methode maar ik heb echt geen flauw idee hoe ik dat moet doen...

ik wil het zeg maar zo instellen:

channel A) marshall clean channel met een delay, chorus, reverb etc.
    channel B) high gain rythm sound
    channel C) high gain lead sound
    channel D) marshall od2 sheurkanaal, (geen extra effecten via mn pod, eventueel alleen equilizer)

maar ik weet niet hoe ik dit moet instellen, channel a b en c heb ik nu goed afgesteld omdat dat slechts op het cleane kanaal is.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Zioets?: http://www.gitaarnet.nl/forum/showpo...postcount=4529

En die ruis komt hoofdzakelijk van je draadloos af?
    Ik zou dat spul direct weer wegdoen.

Als je zelf gaat bouwen kom je al met al ook aardig in de buurt van een Showmaster hoor. Spijkertje zus, schroefje hier, paar scharniertjes misschien, etc.
    ruis komt inderdaad alleen van mijn draadloos af, perfect geluid, helaas wel een ruis. door dat pedaaltje is het probleem opgelost en werkt ie perfect. zonde dus om weg te doen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Kan je bij friezen sowieso dat verschil in toestanden van ontbinding ruiken?

Senior Member

Standaard

Het programmeren van een geluid onder één van de patches van de POD doe je door de knop "footswitch/midi" (linksboven op de JVM) 2x in te drukken (hij gaat dan knipperen.
    Als je vervolgens op een knop van je pod drukt is het geluid op die patch ingesteld.
    Als je meer info over de 4CM wilt hebben moet je even op bossgtcentral kijken.
    Veel van die instellingen gelden ook voor de pod volgens mij.
    Ik denk dat er voor de pod ook wel een dergelijke site te vinden is.

Senior Member

Standaard

F**C, ik begin serieus te dementeren...

...maar het werkt wel dus er zal zeker nog wel iemand hier voorbij komen waar ik dat dan nogmaals tegen zal zeggen...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Ik pakte de gitaar op vanmorgen, en wat bleek. Ik heb er nog steeds geen talent voor. Naast de ochtenderectie zijn er gelukkig NOG meer zekerheden in het leven!
    VIVA FUI IN SILVIS
    SUM DURA OCCISA
    SECURI DUM VIXI TACUI
    MORTUA DULCE CANO

Standaard

Het programmeren van een geluid onder één van de patches van de POD doe je door de knop "footswitch/midi" (linksboven op de JVM) 2x in te drukken (hij gaat dan knipperen.
    Als je vervolgens op een knop van je pod drukt is het geluid op die patch ingesteld.
    Als je meer info over de 4CM wilt hebben moet je even op bossgtcentral kijken.
    Veel van die instellingen gelden ook voor de pod volgens mij.
    Ik denk dat er voor de pod ook wel een dergelijke site te vinden is.
    ja informatie is er altijd wel te vinden, maar ik heb altijd moeite om door de grote lappen engelse tekst en uitleg te komen en door alle ingewikkelde termen de juiste handeling uit te voeren.

ik zal morgen even kijken hoe het zit
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Kan je bij friezen sowieso dat verschil in toestanden van ontbinding ruiken?

Senior Member

Standaard

Kwestie van rustig lezen en dan puntsgewijs de stappen in je eigen woorden opschrijven en dan proberen...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Ik pakte de gitaar op vanmorgen, en wat bleek. Ik heb er nog steeds geen talent voor. Naast de ochtenderectie zijn er gelukkig NOG meer zekerheden in het leven!
    VIVA FUI IN SILVIS
    SUM DURA OCCISA
    SECURI DUM VIXI TACUI
    MORTUA DULCE CANO

Senior Member

Standaard

Je kunt de webpagina ook nog vertalen met babelfish o.i.d.
    Dat is wel behoorlijk crappy natuurlijk want al die vreemde gitaar termen worden natuurlijk slecht vertaald maar misschien is het bruikbaar.
    Hier op het forum is er niks over te vinden?

Anders pm je me maar als je iets wilt weten.
    Ik wil je wel helpen alhoewel ik geen idee heb hoe de pod werkt natuurlijk.

Senior Member

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten