Goedkope Koreaanse Ibanez:
http://www.2dehands.nl/ibanezz-gitaa...prijs&start=84
dit model heeft geen mmk elementen maar dimarzio's, en hij kan door matsumoku zijn gebouwd vanwege de goede kwaliteit.
maar niks is zeker, behalve dat het een kwaliteitsplank is.
de mmk's zitten in een ander dc model met set neck, die schreeuwt van looks al westone/ aria etc.
en El Maya's zijn top gitaren, kim wilson heeft die van mij een keer aan de tand gevoeld op een meeting en zijn commentaar was "wat een beest!!"
bambufan is ook zo'n el maya liefhebber.
het zou mij trouwens verbazen als deze el may voor onder de 500 weg gaat, een nette EM-1100 doet dat al minimaal, en in de GB zelfs bijna het dubbele.
Ferraririk post wel vaker dingen waarvan je denkt, die heeft er de ballen verstand van.
Hou eens op met zo interessant te doen en lees eerst veel posts van mensen die er wel verstand van hebben!
Volgens mij een Ibanex EX140. Eigenlijk de moeder aller starterspackgitaren van IbanezOftewel een goedkope Koreaanse RG kopie uit eind jaren 80/begin jaren 90. Het model is gebaseerd op de RG, maar omdat men destijds bang was dat die Koreaanse 'RGs' van lagere kwaliteit het imago van de Japanse RGs zouden schaden, hebben ze er een andere naam op geplakt.
Afhankelijk van het bouwjaar een basswood of een multiplex body. Een niet echt denderende (strat-style) tremolo en set elementen. 70 piek lijkt me best veel.
Was het geen 170 ?De EX170 was mijn eerste elektrische (ben blij dat ik ze verkocht heb). Een stapje hoger had je de 270 (geen idee van het verschil tussen de 170 en de 270 - wellicht gewoon andere pickups ?) en de 370 (die had sharkfin inlays dacht ik) en daarna kwamen de RG's...
“Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia
GuitarPlansCollection
Favorieten/bladwijzers