Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MSNL Bekijk bericht
Ik zal ook nooit de buizenamps wegdoen en zoals morris ook aangeeft denk ik niet dat de axeFx zijn rack met CAE zal verslaan.
Maar bij mijn coverband spelen we enkel met in-ears en ook geen speaker meer op het podium. De echte gitaarstack feel is er zowiezo al niet.
Misschien dat mijn set met Soldano/MesaBoogie/VHT over speakersimulator op mijn oren en in de zaal nog net iets beter zal klinken, maar als de AxeFx een goede feel heeft (line6 minpunt) en het geluid is min of meer vergelijkbaar, ben ik met de AxeFx nog iets flexibelere en veel compacter.
Nadeel is dat je dit eigenlijk alleen weet als je hem een tijdje in gebruik hebt.
Dus heb ik de keuze: aanschaffen en 'afwachten' hoe het gaat bevallen of dit soort discussies blijven lezen en trouw aan mijn buizen rack blijven.
Zeker niks fout met een analoge setup met lampenversterker. maar als je inderdaad op inear speelt dan telt het belangrijkste argument voor de meeste gitaristen al niet meer, nl. de feel van een echte versterker op het podium (Alhoewel daar onmiddellijk moet bijverteld worden dat de axe-fx met versterker en box echt echt klinkt!).

Als je eenmaal dus niet meer de live-sound op het podium kan/moet hebben, dan is de axe-fx inderdaad wel HET apparaat.

Enig minpunt: bediening is niet zo eenvoudig als een analoge of Line6 setup. kan ook niet met al de mogelijkheden.

Of het beter klinkt dan een analoge set is betwistbaar. Dat het VEEEEL beter klinkt en vooral AANVOELT dan line6 fisher price (ik weet waarover ik praat, heb zelf vetta gehad en nog steed pod-xt in het bezit) is een feit.

Ben nu zelf al 1 1/2 jaar in het bezit van een Axe-FX, en nog steeds veruit mijn beste aankoop ooit!

even ter zijde: een axe-fx is live niks zonder footcontroller. ik heb net een Liquid-Foot Pro Midi Foot Controller gekocht. Onvoorstelbaar wat dat ding allemaal kan. (http://www.liquid-foot.com/HOME.html)
(daarom: rocktron all access te koop)