Als de Axe FX inderdaad kan wat ik er nu van lees en hoor, ben ik er vooral in geïnteresseerd vanwege de grote compactheid. Voorheen had ik altijd alles in de vrachtwagen staan, maar nu gaat dat niet meer op voor de kleine en middelgrote gigs. Bij grote optredens pak ik m'n rack met CAE 3+, VHT en BagEnds/PL cab, maar voor de overige gigs mijn setup met Hook-top of Studiotone. Wanneer ik alles zelf mee moet nemen is het altijd een hels karwei om alles in mijn autootje te krijgen en dus zou een Axe FX een welkome aanvulling zijn . Bovendien is het afstellen van het zaal geluid stukken eenvoudiger met een Axe FX als met een amp/speaker setup (om nog maar te zwijgen over podiumgeluid).

Ongetwijfeld is het lekkerder en leuker spelen met losse pedalen en een rack/top, maar voor een aantal gevallen zou ik best met een alles in één unit kunnen leven. Het zal voor mij ook geen vervanging zijn van, maar een aanvulling op.

In het verleden heb ik al een Pod XT, Bogner/Line6, Switchblade uitgechecked wat mij allemaal niet echt beviel. Ik denk dus dat ik de gok maar ga nemen. Who knows.