Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 4 van 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 60
    Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    kan je nagaan hoe gezellig het is met 12...

trouwens, mac, wat denk jij van mijn plan om een kahlertrem op een van mijn les pauls te zetten?
    En dan blijven ze ook blijer als ze weer eens aandacht krijgen.

Een kahler op een Lp is voor mij niet nodig ik gebruik ze toch niet. Als jij hem echt gaat gebruiken dan gewoon doen. Mocht je hem achteraf toch niet zo vaak gebruiken dan heb je wanneer je hem blokkeerd een dure finetuner.

Sustain is overgewaardeerd. P90 is mn nieuwe messias.
    Bass blom heeft me aardig kunnen overtuigen dat P94 in een custom toch wel the way to go is.

Dus, niet twijfelen. Doen!!

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    En dan blijven ze ook blijer als ze weer eens aandacht krijgen.

Een kahler op een Lp is voor mij niet nodig ik gebruik ze toch niet. Als jij hem echt gaat gebruiken dan gewoon doen. Mocht je hem achteraf toch niet zo vaak gebruiken dan heb je wanneer je hem blokkeerd een dure finetuner.

Sustain is overgewaardeerd. P90 is mn nieuwe messias.
    Bass blom heeft me aardig kunnen overtuigen dat P94 in een custom toch wel the way to go is.

Dus, niet twijfelen. Doen!!
    denk dat ik het zeker ga doen. vind het een prachtig ding!

en p90s in een custom? ik heb d'r eentje, maar daar kan je ook humbuckers inzetten. gewoon 't blok eruit drukken, klaar

Senior Member
    Blog Entries
    4

Thumbs up kahler

Is dat zo een pick-up demonstratie gitaar? Als dat goed klinkt daarin waarom zou je dan nog wisselen

Met de kahler heb ik voor het eerst kennis gemaakt in 1987/88 toen robbie woning (deadhead/aardschok magazine) hem op zijn warlock had gezet. Ik heb er toen herhaaldelijk op gespeeld en moet zeggen dat ik toch onder de indruk was van de kwaliteit. Die kahler zit nu nogsteeds op die zelfde gitaar, kun je nagaan hoe de kwaliteit ervan is.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Is dat zo een pick-up demonstratie gitaar? Als dat goed klinkt daarin waarom zou je dan nog wisselen

Met de kahler heb ik voor het eerst kennis gemaakt in 1987/88 toen robbie woning (deadhead/aardschok magazine) hem op zijn warlock had gezet. Ik heb er toen herhaaldelijk op gespeeld en moet zeggen dat ik toch onder de indruk was van de kwaliteit. Die kahler zit nu nogsteeds op die zelfde gitaar, kun je nagaan hoe de kwaliteit ervan is.
    hoe bedoel je wisselen? tis inderdaad zo'n demonstratiemodel. De humbucker klinkt eigenlijk het minst bij die gitaar, de p90 het best, maar het ziet er eigenlijk niet uit... maar goed... wellicht geeft 't ooit eens wat mojo ofzo :P bij tijd en wijlen is 't heel prettig zeg maar :P

Senior Member

Standaard

Ik heb de link van deze Les Paul ook in het 2de hands topic gezien
    de foto als je de voorkant van die Les Paul ziet moet je inzoemen naar de hals, de trussrod heeft 3 schroefjes, dus waarschijnlijk is het een nepperd

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ferraririk Bekijk bericht
    Ik heb de link van deze Les Paul ook in het 2de hands topic gezien
    de foto als je de voorkant van die Les Paul ziet moet je inzoemen naar de hals, de trussrod heeft 3 schroefjes, dus waarschijnlijk is het een nepperd

Of het plaatje is niet orgineel. Ik zou niet alleen daarop een gitaar als nep betitelen. Wie weet is het plaatje in een vroeg stadium al vervangen.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldAling Bekijk bericht
    Da's een beetje het probleem hier. Ik weet pas of het een fijne gitaar is als ik er een paar repetities + optredens mee heb gespeeld.

Aan bovenstaande reacties te zien zijn er niet veel die deze gitaar voor de vraagprijs zouden kopen, wat dus automatisch betekent dat ik 'm daar dan ook weer (zeer) moeilijk voor kwijt zou kunnen.

Er zit geen koffer bij. Wel een neckcrack en een flink lakprobleem...
    Dit begrijp ik niet. Ik weet meestal binnen enkele seconden of een LP het wel of niet voor me is. Geen versterker nodig. Soms al na één aanslag. De '70-'75 LPs spelen echt als boter doorgaans!

Een koffer is natuurlijk wel een must. Moet je dus nog wel 50 - 75 euro voor uittrekken.
    Neckcrack is voor mij persoonlijk geen enkel probleem, mits de gitaar en de prijs goed is. Ik heb al meerdere LPs met breuk gehad (mijn nummer 1 heeft ook een lelijk gerepareerde breuk), maar dit nog nooit als een bezwaar ervaren.
    En lak lijkt mij sowieso geen probleem. Wat maakt het uit hoe hij eruit ziet. Het gaat imo om de kwaliteit.
    My Róisín Dubh is my one and only true love

Senior Member

Standaard

Of het plaatje is niet orgineel. Ik zou niet alleen daarop een gitaar als nep betitelen. Wie weet is het plaatje in een vroeg stadium al vervangen.
    maar waarom doe je er dan 3 schroeven in?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Agent_Smith Bekijk bericht
    Dit begrijp ik niet. Ik weet meestal binnen enkele seconden of een LP het wel of niet voor me is. Geen versterker nodig. Soms al na één aanslag. De '70-'75 LPs spelen echt als boter doorgaans!
    Tsja. Ik heb persoonlijk financieel wel betere tijden gehad (inmiddels huisbezitter) en als je dan twijfelt over zo'n grote aankoop en die twijfel bevestigd wordt in bovenstaande reacties, dan is er maar 1 optie: het niet doen.

Mijn ultieme gitaar* komt echt nog wel een keer op mijn pad en in de tussentijd ben ik hartstikke blij met m'n standard!

*) Misschien vind ik een wijnrode LP Custom of een (Pro) Deluxe zelfs net wat mooier dan een Black Beauty... Dan ga ik ook gelijk voor m'n geboortejaar: 1980 (net als m'n JMP!)

Senior Member
    Blog Entries
    4

Talking

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ferraririk Bekijk bericht
    maar waarom doe je er dan 3 schroeven in?
    Onwetendheid
    Onbenulligheid
    Stupiditeid
    Wansmaak
    Moeilijke jeugd
    Downsyndroom

Moet ik nog even doorgaan

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten