Yep, helemaal met Yoeri eens, ik word ook vrij moe van mensen die claimen hun Dr.Z, 1959 Plexi enz. te hebben weggedaan ten faveure van de AxeFX. Als dat dan al waar zou zijn, waren deze amps in the first place niet aan hen besteed.
Helaas is de invloed van sommige internationale forums (HRI in het bijzonder) vaak te veel groot en zijn forumleden nauwelijks gehinderd door enige vorm van hands-on ervaring of kennis/capaciteiten. Koppel daaraan het kuddegedrag en enkele self-proclaimed hero's die de AxeFX kopen (lees: krijgen) en ziedaar, de hype is geboren.
Je moet dit ding zien als een super POD, zonder de latency, met een goede amp feel, en met een goed geluid waar ook een doorsnee PA man een coherente mix mee kan maken. Allen zaken waarmee Line 6 genadeloos door de mand valt, tenzij je sec. gitaarmuziek maakt zonder toetsen en zang en Joost Vergoossen heet. De AxeFX is gemaakt door iemand met een goed stel oren aan zijn hoofd. De FX sectie is ontzettend goed. Kwalitiatief tussen GForce en Eventide in. Nadeel is inderdaad de tweakgevoeligheid. Geen idee hoe me dat gaat bevallen ;-) Ik ga hem in ieder geval met een in-ear systeem gebruiken, puur als alternatief voor mijn grote set. Omdat wij met een vaste mixer werken en éénieder en volledige eigen mix kan krijgen op de inear, kan ik me voorstellen dat ik straks niet anders meer wilWe shall see!
Mocht er een keer een rackmeeting komen, neem ik het ding graag mee. Maar als mijn CAE setup ook mee mag, weet ik het eindoordeel al
Morris

Met citaat reageren

Favorieten/bladwijzers