-
16 februari 2009, 21:46
Ik heb hetzelfde gevoel bij de Axe-fx. Aanvulling op mijn eigen set dus. De puurheid van een perfecte buizen set is bijna niet te evenaren. Dat zal ook de Axe-Fx niet kunnen verslaan.
De rack-gitarist is enerzijds vaak trots op het mooie grote getunede rack dat ie heeft maar wil anderzijds de perfecte compacte set zonder veel gesjouw en aansluit problemen. Als je dan ziet dat zelfs een Line6 POD XT al een behoorlijk eindresultaat op de mengtafel geeft en je ziet de compactheid van een dergelijk systeem dan is dat een goed alternatief. Vanwege deze vraag naar een compacte set heb ik zelf 2 rackjes (1x4HE & 1x12HE) opgebouwd. Nadeel daarvan is weer dat je in de praktijk met het 4HE rackje maar 1 preamp benut (in mijn geval de Triaxis) en mis je dus de andere preamps (Soldano, CAE etc.). Het grote rack zelf komt mijn kamer meestal niet uit vanwege het gesjouw en extra werk.
Line6 valt i.m.o. met name op de cleane geluiden door de mand. Toch weet de gitarist Joost Vergoossen met een Variax + Vetta II waanzinnige sounds uit zijn set te halen (is nou ook wel weer een begenadigd gitarist).
Dus als er dan een waardige opvolger komt in de vorm van een Axe-Fx die betere en meer dynamische amp modellen biedt, dan is het logisch dat veel mensen geinteresseerd raken. Ik ben dan ook zeer benieuwd maar zit ook met de mogelijkheid tot uitproberen bij een dealer. Die aangeboden demo dag zou dan ook erg leuk zijn.
Laatst gewijzigd door tnijland; 16 februari 2009 om 21:49
Tags for this Thread
Regels voor berichten