Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 14 van 42 EersteEerste ... 4121314151624 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 131 t/m 140 van 419
    Senior Member

Standaard

Zijn die in- en outputs los van elkaar? Dus in1 gaat via out1 eruit, of alles wat erin komt via de 8 inputs wordt gemixt en via de elke output doorgelust? Of kun je dat instellen?
    Want wat ik heb is 1 of 2 inputs vanuit m'n preamp die erin gaan, dan 1 of twee outputs naar m'n GMajor, dan twee inputs vanuit de Gmajor en dan 2 outputs naar m'n poweramp. Dus:
    3 of 4 inputs en
    3 of 4 outputs.

Mits je per in- en output kan instellen waar 'ie heen moet. En is het toestel dan ook zo transparant als we graag willen bij een mixer?
    Ik denk dat er nog een phaser, compressor en gate bij zouden kunnen komen, dus dan zit ik op 6 of 7 inputs/outputs. Zeker genoeg, want gate en compressor heb ik atm niet eens nodig. Het zou wel een hele mooie totaaloplossing zijn als de in/outputs in te stellen zijn én 'ie transparant is.

Senior Member

Standaard

Input 1 is voor je gitaar. Geen output.
    Input 2 is voor je pre-amp input. Plus 1 output.
    Inputs 3/4 voor je G-Major (stereo). Plus 2 outputs.
    Inputs 5 voor je amp's FX loop (SEND). Plus 1 output (RETURN).
    De rest is voor pedalen.

Als je je power-amp alleen en altijd koppelt aan je preamp, dan hoeft ie niet in de setup. Anders ben je daar ook INS en OUTS aan kwijt. Dus je ziet, flexibiliteit heeft zijn prijs.

De hele routing is instelbaar, dus Ins en Outs zijn los van elkaar. Voorbeelden:
    - je kan je gitaar direct naar de pre-amp leiden.
    - je kan je gitaar naar direct naar de pre-amp leiden, de fx loop inschakelen, naar de G-Major leiden, en terug naar de return van de fx loop.
    - Of, als je de poweramp wel apart in de setup hebt zitten, naar de pre-amp en via de preamp naar G-Major en dan de poweramp.
    - Of je gitaargeluid direct naar de pre-amp leiden, maar ook naar de G-Major en die vervolgens uitsturen naar een andere amp.
    Etc ect. En dat alles gaat via software presets.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Zijn die in- en outputs los van elkaar? Dus in1 gaat via out1 eruit, of alles wat erin komt via de 8 inputs wordt gemixt en via de elke output doorgelust? Of kun je dat instellen?
    Want wat ik heb is 1 of 2 inputs vanuit m'n preamp die erin gaan, dan 1 of twee outputs naar m'n GMajor, dan twee inputs vanuit de Gmajor en dan 2 outputs naar m'n poweramp. Dus:
    3 of 4 inputs en
    3 of 4 outputs.

Mits je per in- en output kan instellen waar 'ie heen moet. En is het toestel dan ook zo transparant als we graag willen bij een mixer?
    Ik denk dat er nog een phaser, compressor en gate bij zouden kunnen komen, dus dan zit ik op 6 of 7 inputs/outputs. Zeker genoeg, want gate en compressor heb ik atm niet eens nodig. Het zou wel een hele mooie totaaloplossing zijn als de in/outputs in te stellen zijn én 'ie transparant is.
    Alexander van Engelen

Senior Member

Standaard

Het met gitaar naar de switchblade gaan heeft er mee te maken dat er dan nog pregain pedalen in kunnen toch?
    maar wat voor nut heeft het om de fx loop van de preamp te gebruiken?
    en waar zou ik in dit geheel de poweramp aan koppelen? niet aan de preamp want die outputs komen in de switchblade, en ook niet in de major, want die komen ook in de switchblade...

Senior Member

Standaard

De fx-loop kan je overslaan als je de fx tussen pre- en poweramp zet.

In dat geval moet je wel de poweramp IN's in de Switchblade zetten, als je daarheen de output van je preamp (dry), plus de outputs van je G-Major wilt kunnen leiden.
    Het is een matrix, je moet het uittekenen.

Gitaar is idd alleen voor pedalen. Of bijv., als je een akoestisch element zou hebben, om het signaal direct naar een DI te leiden, en dat soort dingen. Als je die niet hebt, en niets anders vóór de pre-amp IN, hoef je alleen te werken met de preamp OUT. En als je dan maar een paar pedalen hebt en geen extra 19" fx-app. kom je met 8 kanalen wel uit.
    Alexander van Engelen

Senior Member

Standaard

Klinkt op zich als een goed systeem. Als iemand uit Europa dat nou eens 2ehands aanbiedt voor een mooi prijsje ben ik al véél verder xD

EDIT: kheb nog ns wat meer op de site van Sound Sculpture rondgeneusd, en die Switchblade lijkt me wel een heel gaaf systeem. Eigenlijk wilde ik voor een losse mixer en eventueel later een goede router gaan, zoals de GRX, maar dit zou een hele mooie totaaloplossing zijn als ik geen compromissen hoef te sluiten. Ik denk dat ik 1 input voor gitaar, 1 in/out voor preamp, 2 in/1 out voor gmajor en 2 out voor poweramp atm nodig zou hebben. dat zou dus 3 ins en 4 outs zijn, wat betekent dat ik nog 4 loops over zou hebben voor losse pedalen. dat is zéker genoeg, en hij kan ook nog ampswitchen. Zijn deze toestellen (ik heb het dan over de Switchblade 8, de 8B lijkt me overbodig) gemakkelijk 2ehands te krijgen, of zal ik moeten sparen voor een nieuw toestel?
    Laatst gewijzigd door Liquid_Metal; 16 februari 2009 om 18:49

Senior Member

Standaard

Inderdaad prachtig, en courant. Regelmatig kijken op HRI, zag daar in de afgelopen 2 mnd. een paar advertenties voor Switchblades, Europees model.
    Alexander van Engelen

Senior Member

Standaard

Dan blijf ik HRI nu dúbbel goed in de gaten houden: voor een Switchblade én een mixer (die ik overigens uiteraard niet beide ga kopen).
    Ik moet maar ns voor mezelf nagaan over een uitgave als de Switchblade de moeite waard is. Op de lange termijn wss wel, maar op dit moment heb ik niet eens pedaaltjes die ik erin zou willen hangen :P.

Standaard

Is deze niet geschikt voor jou?

Nobels MIX-42C Mixer

4x mono in, geheel naar wens L of R of overal ertussenin te pannen, stereo uit

Senior Member

Standaard

Op zich moet die wel genoeg kunnen. Is dat transparant en echt bedoeld voor gitaar? Want waarom zijn andere mixers dan zo duur..

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Op zich moet die wel genoeg kunnen. Is dat transparant en echt bedoeld voor gitaar? Want waarom zijn andere mixers dan zo duur..
    De prijs viel mij ook het meest van alles op, adviesprijs slechts om en nabij de 90 euri.

Als ik de voorbeeld set-ups in de pdf-manual bekijk kun je hem zowel voor gitaar, effecten en hifi gebruiken...

... en hij neemt slechts weinig plaats in. Je zou hem op een pedalenlade kunnen zetten, maar ook gewoon achterin je rack kunnen schroeven

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten