Nu alleen die Tanoy Reveal bakkies nog ff goed zetten
+1 voor klitteband, als het aan mij lag plakte ik mijn huis er mee vast. Wat een uitvinding!
Nu alleen die Tanoy Reveal bakkies nog ff goed zetten
+1 voor klitteband, als het aan mij lag plakte ik mijn huis er mee vast. Wat een uitvinding!
Zo, nu maar weer's een andere "handtekening".
Mijn homestudiotje is nogal spartaans en ook nog HOPELOOS verouderd
mics:
Shure SM57
Audio Technica AT2020
mixer:
Phonic MM 1002
PC:
AMD Athlon XP1800, 2gb sdram, 2x 80GB HD (ATA)
Geluidskaart:
M Audio Audiophile 2496
Software:
Cubase SX 3
EWQL Symphonic Orchestra Gold
+ wat andere plugins
Ik wil het de komende jaren aanzienlijk gaan updaten. M'n budget laat me zo'n € 2000,- per jaar toe. Mijn doel is een semi-prof homestudio waarin ik 12 sporen tegelijk kan opnemen, waar ik wat ervaring op kan doen, voordat ik kijk of ik professioneel kan gaan (en dan natuurlijk verder update)
Dus volgend jaar maar eerst de PC vervangen (m'n huidige trekt het niet goed meer, maarja die is ook zo'n 5 a 6 jaar oud) en een paar fatsoenlijke monitors kopen (ik weet alleen niet wat voor specs, ik zie nu even door het bomen het bos niet meer, qua mogelijkheden (vooral harddisks)).
In de jaren daarop een nieuwe mixer gecombineerd met een nieuwe geluidskaart (of toch gelijk voor een firewire mixer gaan) waarmee ik dus 12 sporen tegelijk kan opnemen, al moet ik me daar ook nog in verdiepen.
Laatst gewijzigd door bloeddrinker; 16 februari 2009 om 13:01
Foto's! Blijf je thuisstudio posten!
Little Dark Edge Music
ok, ff een nette update dan, de vorige pagina heb ik mn posts verwijderd.
1: Soundsystem
2: Mixer & Rack
3: Mics (update: Shure PG DMK 4 kit!!!
![]()
4: Condensator action!
5: Tube amps
![]()
www.aardappeleters.netOorspronkelijk geplaatst door Nielsje
www.sleepwalkers.nl
Te koop:
Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.
(zoals ik al zei, draai die monitoren ff. en oorhoogte tussen tweater en sub)
Dat schuine dak zou juist ideaal zijn als je daar BEIDE speakers onder plaatst. En dus niet de handel in de hoek plaatsen, veel last van laag in die hoek waardoor je mixen ws te weinig bass krijgen...
Zo, nu maar weer's een andere "handtekening".
Dankjullie wel! en helemaal gelijk over die monitors! die ene moest idd nog omgedraaid worden. En over de plaatsing......het is geen ideaal beeld zo. maar ik zit idd wat lastig met de schuine muur. Verder is de kamer ook wat klein, en kan ik ze niet mooi centraal plaatsen. Ik ga idd nog wel op zoek naar een praktischere oplossing, maar ik ben nog steeds wat zoekende naar mogelijkheden.
Favorieten/bladwijzers