Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 60
    Senior Member

Standaard

hetfield speelt op een 73er black beauty he... dat ding met die streep en kruis er op. Ik vind hem* sexy... en als ik hem zou kopen zou dr ook zo'n streep op komen, zou ik hem in C stemmen en heel de dag st anger riff's stampen

*zowel hetfield als die gitaar ja

Member

Standaard

Ik denk dat aan de hand van een foto niet echt veel te zeggen valt, het enige wat je kunt doen is hem proberen en kijken of 'ie bevalt.
    Dan is het aan jezelf of je er (te)veel geld voor wil neertellen.

Een neckcrack hoeft inderdaad geen drama te zijn maar net als ieder ander prefereer ik een gitaar zonder, het is in iig een goed punt om over te bakkeleien om de prijs omlaag te krijgen.

Les Paul R8
    Guest

Standaard

Met neckcrack is de waarde van een Gibby gewoon fiks lager. 1000-1500 zou ik zeggen (al zou ik er zelf niet eens 1000 voor over hebben).

Standaard

De kans is groot dat het een waanzinnig fantastische gitaar is. Die ervaring heb ik over het algemeen sowieso met LPs uit die periode. En als-ie dan zo heftig bespeeld is...da's meestal niet voor niets.
    Ik denk dat zo'n 1600 - 1800 redelijk fair is. Dat mensen zomaar roepen 'niet doen' slaat zonder de gitaar getest te hebben sowieso nergens op.
    My Róisín Dubh is my one and only true love

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dude Bekijk bericht
    geouwehoer weer....

Het feit dat die zo afgetrapt is zou zomaar kunnen zeggen dat het een waanzinnig goeie gitaar is. Serieus gebruikt en dat is niet voor niks !

Voor de verzamelaar is die geen kont waard... voor de player des te meer gok ik. En een goed gerepareerde headcrack zegt niks over de kwaliteit van die gitaar.
    Maar players brengen minder geld op dan mint gitaren. De vraag is dan ook wat deze waard zou moeten zijn. Ik vind dit niet zoveel waard voor €2200 koop je veel mooiere en beter bewaarde gitaren. Als de verkoper €1900 vraagt is het verschil maar €300,-

Dat verschil is mijn inziens te klein.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Maar players brengen minder geld op dan mint gitaren. De vraag is dan ook wat deze waard zou moeten zijn. Ik vind dit niet zoveel waard voor €2200 koop je veel mooiere en beter bewaarde gitaren. Als de verkoper €1900 vraagt is het verschil maar €300,-

Dat verschil is mijn inziens te klein.
    Dat is een heel erg goed punt!

Tussentijdse conclusies:
    * 1900,- is teveel, voor 22-2300,- heb je er 1 in "mint condition"
    * Een realistischere waarde is 15-1800,- maar de verkoopwaarde kan daar zelfs nog onder liggen omdat het een 'player' is met headcrack en zonder koffer.

Senior Member

Standaard

Instant MOJO!
    No Wuckin Furries
    Band: www.hellbike.nl
    4 Sale : ff niks te koop
    www.hotwiel.nl

Senior Member

Standaard

Bof, ik heb een '75 Standard en daarvan zei (een betrouwbare bron) iemand dattie toch zo tussen de 1600 en 2000 waard zou kunnen zijn, net wat iemand ervoor wil geven (niet dat ik 'r ooit weg zou doen), maar gezien het feit dat die van mij ook lekker is afgeragd én er niks behalve het hout meer origineel aan is zal het wel geen 2000 euro worden qua waarde.
    Ik zou zeggen, ga er heen, speel er op en als je verliefd wordt en het speelt en klinkt super: gewoon 200 euro ervanaf proberen te lullen. 1700 is nog best prima als het een onwijs lekkere gitaar blijkt te zijn. Trouwens: zit er voor die prijs ook een (originele) koffer bij? Dan is het zeker een leuk prijsje. En let op die neckcrack!

Nou succes!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shaggy
    Geld is hier zo schaars als natte kutjes in een homobar.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tubescreamer Bekijk bericht
    net wat iemand ervoor wil geven
    Da's een beetje het probleem hier. Ik weet pas of het een fijne gitaar is als ik er een paar repetities + optredens mee heb gespeeld.

Aan bovenstaande reacties te zien zijn er niet veel die deze gitaar voor de vraagprijs zouden kopen, wat dus automatisch betekent dat ik 'm daar dan ook weer (zeer) moeilijk voor kwijt zou kunnen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tubescreamer Bekijk bericht
    Trouwens: zit er voor die prijs ook een (originele) koffer bij? Dan is het zeker een leuk prijsje. En let op die neckcrack!
    Er zit geen koffer bij. Wel een neckcrack en een flink lakprobleem...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldAling Bekijk bericht
    Da's een beetje het probleem hier. Ik weet pas of het een fijne gitaar is als ik er een paar repetities + optredens mee heb gespeeld.
    Tja, dat gevoel heb ik ook altijd. Maar je moet vaak toch meteen kiezen.....als je 'm een paar dagen zou mogen lenen eerst zou dat te gek zijn maar volgens mij doen een boel mensen daar niet aan

Aan bovenstaande reacties te zien zijn er niet veel die deze gitaar voor de vraagprijs zouden kopen, wat dus automatisch betekent dat ik 'm daar dan ook weer (zeer) moeilijk voor kwijt zou kunnen.
    Zit wat in he. Ach, ik heb zelf altijd zoiets van, als het in dit stadium al twijfeldetwijfel is, wordt het waarschijnlijk niks qua aankoop. Je gaat veel geld uitgeven en dan wil je er niet een dag later al spijt van hebben. Je zou op z'n minst nog wel kunnen langsgaan om te proberen, for the hell of it. Kun je in ieder geval hier vertellen of 't wat is

Er zit geen koffer bij. Wel een neckcrack en een flink lakprobleem...
    Tja, geen lak is niet erg toch? Slecht overgelakt is veel erger. En als, zoals gezegd, de crack goed gerepareerd is.....

Kunne ge ook deze nog kopen dan he: http://link.marktplaats.nl/228007783 wel iets duurder....
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shaggy
    Geld is hier zo schaars als natte kutjes in een homobar.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten