Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 256 van 622 EersteEerste ... 156206246254255256257258266306356 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 2.551 t/m 2.560 van 6220
    Senior Member

Standaard

Chris: is dat een Taxi to the Ocean sticker, op die Strat?
    Pepe: mag ik jouw gitaren hebben, of erven ofzo?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dweezman Bekijk bericht
    Pepe: mag ik jouw gitaren hebben, of erven ofzo?
    take note:the Dweez de Goldtop....

Senior Member

Wink

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dweezman Bekijk bericht
    Yep maar dan gemod

Op m'n Esquire is het "taxi to the taxi" (wegens de reis naar 'n concert van hun waarbij de trein strandde en ik met 'n meisje via 'n kennis van haar direct 'n taxi kon regelen).
    Op de Strat is dat dus net andersom maar dan zonder echte reden...

(Indien gewenst: heb hier nog wel wat mint condition originele stickers liggen dus geef maar 'n mailtje als je wat wilt hebben)

De bassist van ttto is trouwens net terug uit LA voor cd-opnames van eigen werk.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius Bekijk bericht
    Ook nog even 'n Goldtop, ding er naast is 'n Strat of zo

R7 uit '02, op dit moment even met jaren 60 Gibson knoppen:

(dank aan Ricktekent voor het uploaden/etc. van diverse foto's!)
    Uit welk jaar is die strat?
    Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen.

Senior Member

ideetje

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nielsnielsniels Bekijk bericht
    Uit welk jaar is die strat?
    Jaren 60, jaren 80, 1991 en 2000 of 2001

Samengestelde Strat, hierbij 'n lijstje in het Engels:

neck/tuners: '91 Fender American Std. Str*t, not reliced but lots of playing
    body: '00 or '01 Squier Affinity Str*t (does sound better imho than the '91 usa body), reliced
    tremolo: from old 60s Str*t (the most expensive part of this Str*t...)
    neckplate: Tokai L-series plate
    PU's: Van Zandt True Vintages but middle PU NOT rwrp
    strapholders: GROLSCH!
    modified electronics
    metal/old style stringretainers
    ivory nut
    no trem.-backplate
    5 springs, trem.plate down on body
    1st refret: last october with am.std. fretwire

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius Bekijk bericht
    Jaren 60, jaren 80, 1991 en 2000 of 2001

Samengestelde Strat, hierbij 'n lijstje in het Engels:

neck/tuners: '91 Fender American Std. Str*t, not reliced but lots of playing
    body: '00 or '01 Squier Affinity Str*t (does sound better imho than the '91 usa body), reliced
    tremolo: from old 60s Str*t (the most expensive part of this Str*t...)
    neckplate: Tokai L-series plate
    PU's: Van Zandt True Vintages but middle PU NOT rwrp
    strapholders: GROLSCH!
    modified electronics
    metal/old style stringretainers
    ivory nut
    no trem.-backplate
    5 springs, trem.plate down on body
    1st refret: last october with am.std. fretwire
    Het lijkt werkelijk op een echte 60's strat... i
    k heb altijd al een vintage strat willen hebben, maar onderdelen kopen blijkt veel goedkoper te zijn. Toch zou ik wel de volle prijs betalenn voor een 60s body/neck als wat je voor een hele gitaar neerlegt.
    Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen.

Senior Member

Standaard

k heb altijd al een vintage strat willen hebben, maar onderdelen kopen blijkt veel goedkoper te zijn. Toch zou ik wel de volle prijs betalenn voor een 60s body/neck als wat je voor een hele gitaar neerlegt.
    Losse onderdelen, die TOTAAL geen meerwaarde hebben voor de kwaliteit of het geluid van het instrument (bijvoorbeeld de plastic onderdelen), worden tegenwoordig anders steeds vaker voor buitenproportionele bedragen op Ebay aangeboden. Maar dat terzijde...

Waar gebeurd verhaal met wrange afloop (ik probeer het heel kort te houden):
    Ik kon een aantal jaren geleden op de vintage beurs te Veenendaal, mijn paar jaar jonge American Standard strat ruilen tegen een originele strat uit 1962!!!
    Je begrijpt vast wel dat ik hier niet meteen op in ging. De man die het ding met mijn strat wilde ruilen, had hem een uur daarvoor op dezelfde beurs voor 900 gulden gekocht. Hij wist er niet veel over te vertellen, behalve dat hij een refinish had gehad (lang geleden en toen alweer voorzien van de nodige, schitterende slijtageplekken) en dat de meeste hardware was vervangen door originele exemplaren, maar dan in goud.

Tot maar liefst 6 keer toe had ik de deal al gemaakt, maar evenzo vaak kwam ik er toch weer op terug. De man leek het allemaal niets te boeien, hij vond mijn, als nieuw ogende, zwarte strat net zo mooi.
    Toen ik EINDELIJK voor de volle 100% zeker was en ik hem dus voor de 7de keer vertelde akkoord te gaan met de ruil, kwam er ineens een echte KENNER tussenbeide die zich tot de man richtte en zei "NOOIT DOEN!"

De man liep meteen met zijn 62-er weg en ik heb hem nooit meer gezien.

GOLDMEMBER GN FESTIVAL

6 voor allen en allen voor 6!!!

Senior Member

Music

Dank je! Ik moet wel zeggen dat ik "authentiekere relics" ken, 't ging me in dit geval puur om de sound, feel en vibe.

'n Toffe/echte oude gitaar heeft "gewoon wat" maar (!): iedere plank hout, dus iedere gitaar is anders. Van de top-Strats die ik ken is er 1 uit '62, 1 uit '76 en twee customshoppers van na '00. Ik ken ook wat 60s Strats die ik zelf volkomen "r*k" vind... Moraal van dit verhaal: jaartallen en bepaalde specs zeggen niets, 't gaat om de specifieke eigenschappen v/e bepaalde gitaar. Die Squier body was puur mazzel, ik weet niet of het mogelijk is van te voren te bepalen hoe 'n bepaalde hals met 'n bepaalde body uit zal werken, in dit geval bleek m'n gevoel te kloppen . Afstelling en 'n zo zuiver mogelijke hals/body-verbinding (geen stickers, lak en/of andere rotzooi tussen de hals en body) hebben ook veel impact.

Deze Strat van mij heeft dus +/- 15 jaar gekost om zo te worden (vooral qua parts, ha ha). De stemmechanieken zijn natuurlijk niet "vintage-correct" qua looks en specs maar op advies v/e gitaarbouwer laat ik ze er gewoon opzitten, lichtere Klusons zouden de klank in dit geval "lichter/minder vet" maken en dat kan deze Strat (imho) juist niet gebruiken.

@vulv: jammer, jij bent 1 v/d eerste mensen die ik zo'n gitaar + zo veel mazzel gun!

Vintage-parts:
    waarde wordt veelal bepaald door bijna originele exemplaren. Stel je voor: je hebt 'n '59 LP Std. maar je mist 1 originele schroef oid. . De huidige waarde van die gitaar is daar door 'n aantal duizenden dollars minder. Als je zo'n schroef voor $100 oid. kunt bemachtigen is dat 'n zeer waardevolle investering (waarde gitaar stijgt veel meer) hoewel het op het eerste gezicht belachelijk lijkt, $ 100 voor 'n schroefje, $ 5000 voor 'n PAF of 'n cream M69 brug-HB-ring, etc.

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Istie mooi?
    Laatst gewijzigd door macwilliams; 12 februari 2009 om 18:09

Senior Member

Thumbs up

Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten