yeah right, amper 25% is Melodeath :P
yeah right, amper 25% is Melodeath :P
Ik neem aan dat je In Flames al kent? Tot en met Clayman typische Gothenburg melodieuze deathmetal (zelfde 'scene' als At the Gates, Dark Tranquility etc.). Daarna aardig wat Nu-metal invloeden. Zelf vind ik Colony hun beste CD, maar daar verschillen de meningen uiteraard over.
Maar als iemand meer nummers in de stijl van 'blinded by fear' kent hou ik me ook aanbevolen....wat een nummer!!
Luister anders ook eens naar de Japanse band Blood Stain Child.
Laatst gewijzigd door treblemaster; 6 februari 2009 om 22:30
Better to die on your feet than live on your knees - Emiliano Zapata
Hahahahahah!
Meer nummers in de style van "blinded by fear" ! Nou jonge hier komen ze:
Darkane - Organic Canvas
Mors Principium Est - The Unborn
Mors Principium Est - Finality
The Black Dahlia Murder - A Vulgar Picture
Carnal Forge - Questions Pertaining the Ownership of My Mind
Carnal Forge - Testify for My Victims
Escadron - Blindfolded
Mercenary - Execution Style
Hypocrisy - Warpath
Soilwork - Bastard Chain
Ik kan zo serieus nog een dag doorgaan maar het komt erop neer dat je van melodische riffs houdt met een thrash beat eronder. Daar ben ik uit geboren uit die combo
Waar ik zelf het meeste van houdt is een melodische riff + 12/8 thrash beat.
Dit komt onder andere voor in die nummes The Unborn, Questions Pertaining, Execution style en blindfolded.
Dank je Bloodline! Daar heb ik nog eens wat aanIk ga zometeen even luisteren. IK weet niet of er een naam voor is, maar die riff waarbij je afwisselend de open E aanslaat en een melodie speelt op A/D snaar vind ik heerlijk.
IK moet zeggen dat ik bij veel van de genoemde bands afhaak vanwege de stem. IK ben nogal kieskeurig wat dat betreft...kan er niks aan doen. Zowieso zwaarder grunten vind ik vaak niks, of als het te geforceert klinkt (lastig uit te leggen).
Nee treblemaster, je bent nog te soft
Het moet wennen, toen ik begon met metal beloofde ik mezelf zelfs om die zware grunten niet mooi te vinden. En hoe vaker ik het hoorde des te meer de ik de agressie begreep.
Tegenwoordig oordeel ik al verschillende grunten ipv dat het allemaal 1 pot nat is.
Wat ik enorm mooi vindt is het zware grunten en hoge kreisen van de zanger van Black Dahlia Murder.
heerlijk!
je moet het vaker luisteren Treblemaster, dan went het oppeens en dan begrijp je het![]()
Ik neem aan dat je de standaard (harmonisch) mineur riffs bedoelt ?
In de zweedse melodic death metal ( en ook in metalcore ) wordt het vaak afgewisseld
door de andere tonen te pakken en toch door te riffe.
een voorbeeldje. Dit is de riff van de band Mors Principium Est. Ik weet niet meer hoe de riff ging maar ik doe het dan ook uit me hoofd:
Code:240 bpm, 8ste noten E E E E E E E E E||---------------------------| B||---------------------------| G||---------------------------| D||--------9-----10--------7--| A||---------------------------| E||--0--0-----0------0--0-----| E E E E E E E E --------------------------| --------------------------| --------------------------| --------7--------9--------| --------------------------| --0--0-----0--0-----0--0--| E E E E E E E E ---------------------------| ---------------------------| ---------------------------| --------9-----10--------7--| ---------------------------| --0--0-----0------0--0-----| |---3---| E E Q E E E Q ------------------------------| ------------------------------| ------------------------------| --------10----7h--9p--7--4----| ------------------------------| --0--0------------------------| En hier dus naar C E E E E E E E E -------------------------------------------| -------------------------------------------| -------------------------------------------| ------------------------9-----10--------7--| -------------------------------------------| --8------------------8-----8------8--8-----| E E E E E E E E --------------------------| --------------------------| --------------------------| --------7--------9--------| --------------------------| --8--8-----8--8-----8--8--| En hier naar B E E E E E E E E ---------------------------------------| ---------------------------------------| ---------------------------------------| --------------------9-----10--------7--| ---------------------------------------| --7--------------7-----7------7--7-----| |---3---| E E Q E E E Q ------------------------------|| ------------------------------|| ------------------------------|| --------10----7h--9p--7--4----|| ------------------------------|| --7--7------------------------|| Duration Legend --------------- W - whole H - half Q - quarter E - 8th S - 16th T - 32nd X - 64th . - note dotted |-n-| - n-tuplets Tablature Legend ---------------- L - tied note x - dead note g - grace note (n) - ghost note > - accentuded note NH - natural harmonic AH - artificial harmonic TH - tapped harmonic SH - semi harmonic PH - pitch harmonic h - hammer on p - pull off b - bend br - bendRelease pb - preBend pbr - preBendRelease brb - bendReleaseBend \n/ - tremolo bar dip \n - tremolo bar dive -/n - tremolo bar Release up /n\ - tremolo bar inverted dip /n - tremolo bar return -\n - tremolo bar Release down S - shift slide s - legato slide / - slide into from below or out of upwards \ - slide into from above or out of downwards ~ - vibrato W - wide vibrato tr - trill TP - tremolo picking T - tapping S - slap P - pop < - fade in ^ - brush up v - brush down
Nog een lijstje:
Wintersun - Winter Madness ( @ 4:04....wat een riff!)
At the Gates - Slaughter of The Soul (maar die had je al dacht ik )
Alles van de band Fear my Thoughts
Mors Principium Est - Fragile Flesh
En treblemaster..... Als je nou nog steeds geen genoeg van melodische harmonisch mineur riffs en thrash beats kan krijgen is er nog maar 1 keus. Let op: dit is echt een over dosis van dit spul.
As Blood Runs Black - Allegiance (de hele cd)
Geen rust punten, constant thrashen, beuken, h-mineuren gebruiken.
Favorieten/bladwijzers