Laatst gewijzigd door hole; 6 februari 2009 om 08:59 Reden: kleine toevoeging
Hey guys, bij Feedback.nl staat de Peavey PLM 8128 als occasion voor 150 euro's. Heeft iemand ervaring met dat toestel? Hij schijnt via MIDI te schakelen (ideaal dus) en heeft 3 programmable fx loops. Als dit ding transparant genoeg is heb ik hiermee dus álles wat ik nodig heb (zowel looper als mixer als switcher).
De manual (klik) vertelt me best veel, maar uiteraard niet of het toestel transparant is :P
Hier van 1 gitarist gehoord dat ie erg transparant is, en hij lijkt me echt supergeschikt. Ik heb dus naar Feedback Utrecht gebeld en dat toestel gereserveerd. Morgen ga ik langs om iig te kijken en als ik mezelf ken neem ik 'm mee. Ik ben er nu al behoorlijk enthousiast over :P.
Het toestel heeft 4 stereo inputs die gemixt kunnen worden en 3 effects loops. Dat is voor mij meer dan genoeg, en dan kan ik zonder moeilijk doen een phaser en compressor kopen, mocht ik dat nog willen. En het mooie is: álles is met MIDI te schakelen. Dus ik kan de flappers van m'n FCB weer gebruiken om bv volume te regelen. Ik hoop dat ie transparant genoeg is en in goede staat
![]()
Deze Ampeg schijnt ook heel erg transparant te zijn.
LM: ben benieuwd naar dat dingetje. had er nog nooit van gehoord eigenlijk.
Laatst gewijzigd door hole; 6 februari 2009 om 13:12
Die foto van jou doet het niet.
Ik ben vanmiddag bij Feedback geweest, maar helaas was het ding Amerikaans. Werkt dus op 110V (60hz?) en heeft een Amerikaanse stekker. Ik weet niet of je dit om zou kunnen bouwen, maar ik denk dat het dan een adapter aan moet... Weet iemand daar raad mee? Anders vraag ik m'n pa vanavond, die weet dat wel.
Mocht 'ie om te bouwen zijn dan haal ik 'm misschien alsnog, want het concept spreekt me wel aan. Alleen ben ik nog niet helemaal zeker van de aansluitingen. De effect loops zitten na de ingang, dus dan zou ik, wil ik dat pregain gebruiken, de preamp ergens anders neerzetten (maar wel vóór de ingang van de g-major)...
@Hole: de link van jou doet het niet
EDIT: er schijnen stekkers te zijn die USA converteren naar Europa, maar die schijnen nogal duur te zijn
EDIT2: hier zo'n soort adapter. Niet duur overigens. Ik weet alleen niet of het veilig genoeg is om zoiets in een rack te plaatsen...
Laatst gewijzigd door Liquid_Metal; 6 februari 2009 om 16:17
Ik ken dat ding niet, maar waarschijnlijk is dat allemaal line level, dus qua pedals heb je er niks an. Als ik jou was, bleef ik bij spullen die op gitaar afgestemd zijn (zie de eerdere suggesties in dit draadje).
http://madriaens.wix.com/morris
----------------------------
Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)
ok thanks morris. dan kan ik dus beter een 'gewone' mixer halen. de suhr minimix 2 spreekt me in theorie wel aan. Pedalen en een looper kunnen altijd later nog komen.
Wel zit er op dat toestel per input een knop waarmee je kunt kiezen tussen -20dB en +4dB. Zegt dat niet iets? In de loops zit dat niet... Bij de loops zit een aux in, een send en een return. Zegt die aux dat het line is? Zoiets dacht ik.. Als dat zo is, is het inderdaad alleen een mixer, en dan is 2HE en zoveel extra functies een beetje overbodig.
Laatst gewijzigd door Liquid_Metal; 6 februari 2009 om 17:18
Haha ja die 'kleurt' niet echt :P. Ik twijfel nog wel een beetje over die Peavey mixer jongens. Er valt zo weinig over te vinden op het net. Ik weet ook niet of ie überhaupt bedoeld is voor gitaar.
Op HRI staat een full size CAE mixer voor een mooie prijs (dus geen 1/2 19")
edit: ..ow nee...is al verkocht zie ik..jammer
Laatst gewijzigd door hole; 6 februari 2009 om 18:00
Favorieten/bladwijzers