Nee, ik heb de originele Holy Grail, die is ruim voldoende voor mij en ik vind 'm erg mooi voor hoe ik 'm gebruik. Ben in principe geen reverb-fan, maar soms is die extra dimensie wel aardig. Qua sound doet ie niet onder voor de duurste en beste originele reverbs, ook al issie digitaal.....
Eigenaar Holy Cow straps.
Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.
Afgelopen dinsdag eventjes geprobeerd in een bandsituatie met drummer en bassist.
Helemaal opengedraaid en ik bleef toch nog redelijk overeind in de mix.
Ik miste wel wat ballen (zeker vergeleken met de 100 watt Head van onze leadgitarist, maar die was er nu niet), maar soundwise was het prima.
Ik vond wel de sound zeer 'los' en wollig worden, maar later bleek de H&K 4x12 waarop ik speelde greenbacks te hebben ipv de V30's die ik gewend ben, dus dat zou een verklaring kunnen zijn.
Als je nagaat dat wij een zware stijl spelen (progressive metal) denk ik dat de blackstar in elke bandsituatie zijn mannetje zal staan. Ik heb het hier dan wel over de head met een cabinet. Combo kan ik niets over zeggen.
Volgende keer is de andere gitarist er ook bij, en zal ik ff kijken hoe hij het houd tegenover een 100watt halfstack. Zal waarschijnlijk geen sprake van competitie zijn;-)
Ach, dan gooi ik hem wel over de PA via de speakersim.
Aangeboden: (brakke) Boss ME-6 incl. adapter (ruilen tegen iets leuks...)
Gezocht: Pedalenspul :-)
Ik vroeg me af, in navolging van Magic Bean, hoe goed deze amp het doet bij metal. Ik heb een 100 watt buizenamp (Engl E530 + Peavey Classic 50/50) die in de studio staat, maar ik wil ook graag een buizenversterker voor de slaapkamer. Die moet absoluut metal kunnen (Dream Theater, Opeth, Lamb of God, Metallica, vooral Amerikaans (ISF naar links)) en niet te hard gaan. 5 watt lijkt me daarom wel fijn, en de prijs is er ook naar. Ik hoorde op youtube wat clips waarbij de HT-5 toch wel overtuigend metal aankan. Zijn daar ook gebruikerservaringen mee? Want dan wil ik wel gaan testen..
Hallo Liquid Metal.
Ik heb de HT-5 (combo) nu een kleine 2 maand en ik vind hem fantastisch. Zeer allround en heb in de studio niets anders meer gebruikt, maar ik speel beslist niet in de stijl van de door jou genoemde bands, dus ik weet niet of je voldoende gain hebt. Voor mij zeker wel en ik "AC-DC" er ook af en toe lustig op los. Ik ga 'm volgende week voor het eerst echt "on stage" proberen, maar neem wel een alternatief mee.......
Het grappige is dat ik eigenlijk door deze amp met steeds minder gain speel en veel meer de toon van mijn gitaren zoek. M.n. met mijn LP Standard speel ik veel a la Peter Green etc. Mooi...!!
Ik denk dat je de HT-5 gewoon moet gaan testen omdat, zoals je aangeeft, in de filmpjes op YouTube overtuigende geluiden te horen zijn. Ik was ook erg enthousiast n.a.v. één bepaald filmpje en helemaal na een half uurtje in de winkel...: inpakken en meenemen dus !!!
Het gekke is echter wel dat ik het combo "stand alone" mooier vind klinken dan met mijn 2x12 V30 cab, iets wat ik niet verwacht had.
Meer mensen met die ervaring?
Ik ben ook erg benieuwd naar de Series One van Blackstar: o.a. 45 Watt met 2x12. Maar wanneer en waar? Iemand?
@Marc Odijk: ik heb de Holy Grail+ nu standaard in de loop en ik moet zeggen, wel erg fijn. Het geeft de amp toch wat extra... Gewoon achter in de kast gemonteerd met een extra stopcontactje, dus alles in één keer aan. Ik kan er nog wel bij, maar gebruik in principe maar een soort galm. Ideaal.
Gr. C.
Laatst gewijzigd door guitarkid; 7 maart 2009 om 12:35
Gear: Mayones, Skervesen, Mesa
Band: Firezone http://www.firezone.bandcamp.com
Dan denk ik dat 'm gewoon maar moet proberen. Ik heb een aanbod gekregen van iemand om een Engl Thunder over te nemen. Da's een 50Watt buizencombo. Ik vraag me af of dat niet véél te hard gaat voor thuis. Kan iig nooit voluit.
Verder ben ik bezig met m'n rack en hoop binnenkort een stereo mixer aan te kunnen schaffen. Dan kan ik dus in stereo spelen, maar ik heb maar 1 (2x12) cabinet. Voor effectief stereo zou er nog een cabinet bij moeten. Dan zou dus de combi van een HT-5 en een Harley Benton G112 Vintage worden (die heb ik nu ook). Kost me nieuw ongeveer 500 euro (de max van m'n budget) terwijl de Engl Thunder 400 gaat kosten.
Voor in de studio heb ik een rack dat loeihard kan, voor thuis op dit moment een Marshall 8080 met Blackstar Distortion X. Niet helemaal tevreden over de 8080, daarom op zoek naar iets nieuws voor thuis.
Het halen van een extra cab om in stereo te kunnen spelen klinkt érg mooi, maar ik betwijfel hoe vaak ik dat ga gebruiken... We hebben al een jaar geen gig meer gehad. Koninginnedag wordt de eerste, daarna hopelijk wat regelmatiger.
Het is absoluut mijn eigen beslissing en overwegingen, maar heeft iemand een rationeel oordeel/advies?
Dat je aangeeft zelf te twijfelen over de keuze voor stereo geeft al aan dat je het niet nodig hebt.
Dat gezegd hebbende: voor de sound zou ik zeker de HT-5 head en cab pakken.
5 watt is al te hard voor thuis, dus die Engl Thunder zou je niet fatsoenlijk kunnen gebruiken.
Dingen ala Dream Theater redt hij makkelijk, vooral met een 7-snaar, maar de zware sound van Lamb of God vergt een pedaaltje, aangezien je al een Dist-X hebt zal dat geen probleem zijn.
Persoonlijk ben ik niet zo kapot van die HB cabs. Ik zou eerder kijken naar een cab van orange o.i.d.
Aangeboden: (brakke) Boss ME-6 incl. adapter (ruilen tegen iets leuks...)
Gezocht: Pedalenspul :-)
Favorieten/bladwijzers