Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 42 EersteEerste ... 789101119 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 90 van 419

Standaard

Tuurlijk, het is jouw feestje en budget is een reëel dilemma. Het ging er mij om dat je een digitaal (multi) fx niet zomaar mag vergelijken met pedalen, want die vergelijking gaat mank, dat heb je zelf ervaren.

Overigens, pedalen-midi integratie hoeft niet duur te zijn. Een Axess GRX 4 met een paar pedaaltjes functioneert prima in jouw setup en je kunt altijd uitbreiden/wisselen. Je moet toch wat te dromen hebben he! ;-)

Morris
    http://madriaens.wix.com/morris

----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

Senior Member

Standaard

Tja, voorlopig vind ik de phaser en andere effecten uit de G-Major wel prima klinken. Een mixer lijkt me wel een handige investering, hoewel w/d/w ongetwijfeld beter klinkt. Maar da's gewoon niet praktisch.
    Investeren in nieuwe effecten enzo is misschien nog niet nodig. Misschien leuker om voor een epische gitaar te gaan :P. Het liefst natuurlijk allebei, maar daarbij is het allebei niet eens nodig :P. Ik ben eigenlijk wel tevreden met de setup die ik nu heb, en zaken als een gate, phaser en compressor kunnen nog komen, maar op dit moment mis ik ze nog niet genoeg xD.

Senior Member

Standaard

..n.a.v. dit topic toch (weer) eens W/D ipv stereo geprobeerd, en ik moet toch mijn eedere uitspraak over de tonesuck van de G-Major ("Ik merkt het niet") ontzettend hard intrekken.

Hoewel het eerder het tegenovergestelde was (serieel: meer hoog en mids), is er inderdaad aanzienlijke kleuring van het signaal.

Zo..ik heb mijn hart gelucht

Senior Member

Standaard

Ja ik merkte het eerst ook niet, omdat ik mijn setup begon met een G-Major serieel in de setup. Pas toen ik die eruit trok merkte ik hoe gigantisch veel beter het ging klinken .

Senior Member

Standaard

Ik moet voor mezelf ook nog maar 'ns nagaan of stereo spelen wel zo goed kan. Ik heb op dit moment een 2*12 cabinet dat ik stereo gebruik(te). Stereo voegt wel wat toe, maar lang niet zoveel als wanneer ik de speakers wat verder uit elkaar zet. Dan komen vooral de chorus, phaser en delay echt héérlijk uit. Een tweede 1*12 cabinet aanschaffen? Ik weet het niet...
    Over de phaser in stereo overigens: als ik een pedaaltje zou aanschaffen (bv de MXR Phase 90, die klonk heel goed) ben ik het stereo phasing-effect kwijt. En tot nu toe klinkt het al best goed. En over gate/compressor nogmaals: ik weet nog niet of ik ze wel nodig heb. Ik vind m'n sound eigenlijk wel lekker atm.

Verschillende aanschafopties die nu in m'n hoofd spoken zijn dus:
    1. helemaal niets aanschaffen en in w/d blijven over 1*12.
    2. mixer (zodat ik stereo kan spelen over 1 cab).
    3. mixer+cabinet (stereo over 2 2*12 cabs).
    4. mixer+looper+pedaaltjes (zoals een phaser. stereo effect is dan weg).
    5. mixer+looper+pedaaltjes+cabinet

Omdat de phaser via m'n G-Major eigenlijk best wel goed klinkt, overweeg ik nu optie 2 en 3. 3 omdat stereo dan zo héérlijk uitkomt. De Harley Benton G212 Vintage bevalt me reuze goed. Alleen wordt het wel weer behoorlijk wat gesleep en gesjouw.
    w/d/w is zeker géén optie, want ik ga geen extra poweramp aanschaffen. Het is dus mix of w/d.
    Laatst gewijzigd door Liquid_Metal; 5 februari 2009 om 23:16

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Ik moet voor mezelf ook nog maar 'ns nagaan of stereo spelen wel zo goed kan. Ik heb op dit moment een 1*12 cabinet dat ik stereo gebruik(te). Stereo voegt wel wat toe, maar lang niet zoveel als wanneer ik de speakers wat verder uit elkaar zet. Dan komen vooral de chorus, phaser en delay echt héérlijk uit. Een tweede 1*12 cabinet aanschaffen? Ik weet het niet...
    Over de phaser in stereo overigens: als ik een pedaaltje zou aanschaffen (bv de MXR Phase 90, die klonk heel goed) ben ik het stereo phasing-effect kwijt. En tot nu toe klinkt het al best goed. En over gate/compressor nogmaals: ik weet nog niet of ik ze wel nodig heb. Ik vind m'n sound eigenlijk wel lekker atm.

Verschillende aanschafopties die nu in m'n hoofd spoken zijn dus:
    1. helemaal niets aanschaffen en in w/d blijven over 1*12.
    2. mixer (zodat ik stereo kan spelen over 1 cab).
    3. mixer+cabinet (stereo over 2 2*12 cabs).
    4. mixer+looper+pedaaltjes (zoals een phaser. stereo effect is dan weg).
    5. mixer+looper+pedaaltjes+cabinet

Omdat de phaser via m'n G-Major eigenlijk best wel goed klinkt, overweeg ik nu optie 2 en 3. 3 omdat stereo dan zo héérlijk uitkomt. De Harley Benton G212 Vintage bevalt me reuze goed. Alleen wordt het wel weer behoorlijk wat gesleep en gesjouw.
    w/d/w is zeker géén optie, want ik ga geen extra poweramp aanschaffen. Het is dus mix of w/d.
    1*12 in stereo? of 1x 2*12 ?
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

Senior Member

Standaard

Ik heb nu 1 2*12 in stereo. Wat ik er bij zou willen hebben is nóg een 2*12 zodat ik die aan de andere kant kan zetten, en dus 2 2*12's heb (in stereo :P).

Standaard

Ik volg dit topic met veel belangstelling en ik heb nog een vraag voor de meer gear ervaren mensen...

Wat is een goede mixer (19" of misschien een simpele in pedaalvorm?) voor een W/D configuratie met de volgende opstelling:

Engl e530 (L/dry) ------------------ mixer => Rocktron Velocity 100 => Koch TS212
    Engl e530 (R/wet) --- G-major ---/

Er wordt veel over mixers gesproken maar ik kom niet heel veel merken/types tegen in de topics...

Senior Member

Standaard

Dat probleem heb ik dus ook: ik kom maar lastig aan namen. De Suhr Minimix (1 of 2) en van DMX schijnen erg geschikt te zijn.

Senior Member

Standaard

*edit*

Suhr Minimix (1 of 2)
    CAE (Custom Audio Electronics/Bob Bradshaw) (Dual) Linemixer
    Skrydstrup
    en voor de mono/1-signaal mensen onder ons; de Radial (van Tonebone pedalen) Bigshot Mix....!
    Laatst gewijzigd door Nitefly7; 6 februari 2009 om 09:27
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten