de afwerking op mijn gitaar is super hoor! geen uitstekende frets (wat een vintage gitaar wel had...) gewoon goed, zeker voor zijn prijs
de afwerking op mijn gitaar is super hoor! geen uitstekende frets (wat een vintage gitaar wel had...) gewoon goed, zeker voor zijn prijs
maar verkopen ze cort gitaren in a'dam of evt online? enige plaats dat ik ze gezien heb was in indonesië![]()
In Indonesië worden ze gebouwd geloof ik.
Bij veel muziekzaakjes hebben ze wel wat van Cort. Vaak worden ze als beginnersgitaar aangeboden. Dat is geen verkeerde start. Ik heb zelf een Cort basgitaar en die is best in orde. Daar heb ik overigens maar 100 euro voor betaald met tas en een extra set snaren. Die kwam uit de verhuur.
heb zelf een cort s2600 en kan alleen maar positief over die gitaar zijn.
wat betreft uitstekende frets, die kom je ook bij andere nieuwe gitaren tegen.
misschien kun je via de importeur erachter komen welke winkel cort in zijn pakket heeft
Ik weet niet beter of Cort komt uit China.
www.aardappeleters.netOorspronkelijk geplaatst door Nielsje
www.sleepwalkers.nl
Te koop:
Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.
Mijn bas zou uit de 'ibanez-fabriek' in Indonesië komen. Het zou natuurlijk kunnen dat dat niet klopt.
Dat kan zeker kloppen.
Mijn eerste gitaar was een Cort Les Paul model in 1996. Goede afwerking en lekker gewicht. Helaas had ik enkel maar een Rebel 20 watt transistortje en achteraf de Valvestate reeksen met de gain open en dat floot behoorlijk. Ik denk dat moest ik ze nu nog hebben en ze aansluiten op mijn stacks, ik er een degelijk geluid mee zou hebben.
MS
Over wat waar vandaan komt even het volgende:
Voor zover ik weet zijn verreweg de meeste gitaarfabrieken in Azië (Japan, China, Korea, Indonesie enz.) zelfstandig, en hebben de meeste merken van gitaren die in Azië gemaakt worden geen eigen fabrieken. Zo'n merk (goedkope, al dan niet bekende merken, maar ook bekende merken inclusief Epiphoon en Ibanez, dus ook duurdere merken), geven zo'n fabriek opdracht een bepaald aantal gitaren van een bepaald ontwerp te maken. In het begin gebeurde dat alleen nog in Japan, toen Korea, toen China enz. Telkens verschuift de productie van de goedkoopste gitaren naar een land waar de lonen nog laag zijn (in Japan kun je daar niet meer van spreken), en het mooie is dat in elk van die landen de (gemiddelde) kwaliteit van de gitaren snel stijgt. Je kunt inmiddels echt niet meer zeggen dat alle gitaren uit China of Indonesie bagger zijn. Er komt echt nog wel troep vandaan, maar gelukkig zit er ook veel prima spul tussen met in ieder geval een hele gunstige prijs/kwaliteit verhouding.
Favorieten/bladwijzers