Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 762

Hybrid View

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nocki Bekijk bericht
    Volgens mij gaan we ons nog veel verwonderen over de posts van Olaftheholy...
    sja een linkspoot, wat wil je?
    VAARWEL ALLEN, HET GA U GOED!

Banned

Standaard

iklusnie cola!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door olaftheholy Bekijk bericht
    iklusnie cola!
    en weer een zinvolle aanvulling !!

En nu opzoutuh naar Off Topic

Standaard

Wat vet, goeie investering idd!

Banned

Standaard

@ fnark, ik maak zelf wel uit wáár ik post!

ontopic: ik ga zo'n cupje zelf kloppen uit een plaatje messing en dan op een stripje zetten,alleen de curve&diameter zou ik dan moeten weten.
    Aan materiaalkosten en arbeidstijd ligt het niet. Als je logisch denkt is 11,- euro wel een hoge stukprijs voor zo'n blocker,helemaal omdat er 1,50 materiaal aanzit.

Senior Member

Standaard

.
    Zo lang jouw posts hout snijden is dat terecht, maar ik zit ook niet op te veel ongein te wachten, dus in die zin ben ik het wel met fnark eens...

Wat betreft de maten: de cup is (voor een 12" speaker) 4" in doorsnede en ong. 3 cm dik. Ik weet niet of het uitmaakt van welk materiaal je hem maakt, maar de BB is niet van metaal, maar van een duidelijk minder reflecterend materiaal.
    Sucses met maken en hou ons op de hoogte.

Gr. C.
    Laatst gewijzigd door guitarkid; 31 januari 2009 om 15:09
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid Bekijk bericht
    Zo lang jouw posts hout snijden is dat terecht, maar ik zit ook niet op te veel ongein te wachten, dus in die zin ben ik het wel met fnark eens...

Wat betreft de maten: de cup is (voor een 12" speaker) 4" in doorsnede en ong. 3 cm dik. Ik weet niet of het uitmaakt van welk materiaal je hem maakt, maar de BB is niet van metaal, maar van een duidelijk minder reflecterend materiaal.
    Sucses met maken en hou ons op de hoogte.

Gr. C.
    tja...ik begin er niet mee doorgaans... als mensen er nix mee kunnen moeten ze moddereter worden,kunnen ze editen i.p.v zeuren over

Dat de bb niet van metaal is had ik al wel gedacht...bedoeling is ook om de binnenkant op te vullen met acoustisch doder materiaal(pvc/schuim etc...) het gaat me er om hoe het klinkt & er uit ziet..ben met een 2*12"kastje bezig in een flat black (hotrod black) finish en dat messing staat daar mooi bij, beetje industrial look.
    Verder de term is beam blocker maar in tegenstelling tot wat de naam beweerd, herverdelen ze het hoog alleen maar (zie de tekeningen van weber) dus helemaal correct is het niet qua benaming dan...vandaar het lachebekje.
    Maar ja..je moet hier wel vaker iets helemaal uitkauwen vóórdat alle kwartjes vallen.

Restme nog een vraagje.. de binnenkant van die cup is die hol of plat?

Moderator

Exclamation

Nee, dat maak je helemaal niet zelf uit. Vervelend doen kan in Off Topic, als je niets zinnigs te melden hebt doe je dat daar maar. Je krijgt zo nog even een PB en ik wil meteen iederen oproepen NIET meer te reageren op gezeik en provocaties. On topic verder dus!
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Music

@olaftheholy: veel succes met de zelfknutsel van je BB's. ik heb het ook geprobeerd en het resultaat ligt momenteel ergens op een vuilnisbelt. het beoogde effect zit toch grotendeels in het gebruikte materiaal van de bol. ik heb ze vorige week ook gemonteerd en het resultaat is goed hoorbaar. geen resonanties en het geluid is goed gespreid en inderdaad kun je meer hoog instellen zonder dat het vervelend wordt. maar als het jouw wel lukt zou dat natuurlijk mooi zijn. maar lees de vele posts maar eens door en dan zie je dat er zo'n 4 á 5 pogingen zijn ondernomen om ze zelf te bouwen met een tegenvallend resultaat. ik denk dat je ze alleen kunt nabouwen als je een orginele erbij pakt om te zien waar ze uit bestaan.

groeten Pasqual.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten