Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 34

Discussie: Nieuw!! Washburn J3

Senior Member

Standaard

012 Thomastik Infeld flatwounds erop. Anders krijg je het bovenblad niet in beweging. Alle electronica eruit slopen. 1 echt goede jazz humbucker (Benedetto, Attila Zoller) bij de nek en 1 volume potmeter. De brug vervangen door een ECHT stukje ebben. Plastic topkam vervangen door een exemplaar van been. En dan maar oefenen op je arpeggios

Senior Member

Standaard

Wat Frekie zegt Iba; dat zijn de noodzakelijk ingrepen, meer niet !! (al zou ik met een Kent Armstrong ook al tevreden zijn..).
    Congrats; mooi ding om te zien !!
    Midnight toker.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibanez666 Bekijk bericht
    Na jaaaaarenlange afkeer tegen alles wat met jazz te maken heeft te hebben gehad, nu dan toch dit... noem het maar ouderdom?
    Ja, zeker weten een ouwelullengitaar. Veel plezier ermee!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frekie Bekijk bericht
    012 Thomastik Infeld flatwounds erop. Anders krijg je het bovenblad niet in beweging. Alle electronica eruit slopen. 1 echt goede jazz humbucker (Benedetto, Attila Zoller) bij de nek en 1 volume potmeter. De brug vervangen door een ECHT stukje ebben. Plastic topkam vervangen door een exemplaar van been. En dan maar oefenen op je arpeggios
    En het gat waar de brughumbucker zit? Mooie sticker er overheen?

Senior Member

Standaard

Laat je de oude zitten voor de sier, maar ik kan me niet voorstellen dat je dat gebruikt.
    Overigens zou ik de pots ook maar gewoon laten zitten.
    Toen ik mijn Höfner elektrisch liet maken (met een Kent Armstrong dus), heb ik speciaal gevraagd om een tonepot; Luthier wou 'm aanvankelijk alleen met volume voorzien maar ik vind het toch wel fijn om nog wat klankkleur te kunnen regelen op mijn gitaar zelf.
    Brug element daarentegen acht ik ook volledig overbodig; enige dat ik soms wil is wat donkerder, nooit meer treble.
    Midnight toker.

Standaard

Jongens, wie zegt dat de originele elementen niet goed zouden zijn? Heeft iemand er hier ook een?
    VAARWEL ALLEN, HET GA U GOED!

Senior Member

Standaard

Goed~Beter~Best...

Maar je hebt gelijk; probeer dat 1st. even.
    God weet ben je het hele jazz idee sowieso zo kwijt...
    Midnight toker.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Goed~Beter~Best...

Maar je hebt gelijk; probeer dat 1st. even.
    God weet ben je het hele jazz idee sowieso zo kwijt...
    Duurder en anders is niet altijd beter is mijn ervaring. En sound schijnt toch uit je vingers te komen

Senior Member

Standaard

Hmm... ja, maar toch...
    Ik deel je mening; mijn Koreaanse Blade is een betere gitaar dan welke Fender of Gibson die ik ooit heb gehad, maar.., je zou mijn Höfner met Kent Armstrong eens moeten proberen naast een Epiphone Broadway of Emperor.

Ach ja; ieder zijn meug, wanneer het jazz gitaren betreft ben ik om voor het pimpen van oude Höfners, Höyers, Framus gitaren... kies een goede uit & doe Frekie zijn ingrepen en je hebt een gitaar met charisma.

Deze Washburn ken ik niet; recensie van een ander forumlid erover was goed.
    Midnight toker.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Hmm... ja, maar toch...
    Ik deel je mening; mijn Koreaanse Blade is een betere gitaar dan welke Fender of Gibson die ik ooit heb gehad, maar.., je zou mijn Höfner met Kent Armstrong eens moeten proberen naast een Epiphone Broadway of Emperor.

Ach ja; ieder zijn meug, wanneer het jazz gitaren betreft ben ik om voor het pimpen van oude Höfners, Höyers, Framus gitaren... kies een goede uit & doe Frekie zijn ingrepen en je hebt een gitaar met charisma.

Deze Washburn ken ik niet; recensie van een ander forumlid erover was goed.
    Ik ben zelf niet van dat pietje-precies-gemier Ik sluit hem aan, speel erop en als het lekker klinkt en speelt vind ik het wel goed eigenlijk.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibanez666 Bekijk bericht
    Jongens, wie zegt dat de originele elementen niet goed zouden zijn? Heeft iemand er hier ook een?
    Op de veel gitaren vormen zaken als pickups een gemakkelijke manier om geld te besparen.
    Overigens ben ik het wel met je eens dat er hier nogal gauw geroepen wordt: "Gefeleciteerd met je nieuwe aankoop! Nu nog <willekeurig merk><willekeurig type> erin, en dan maar <rocken><raggen><anderszins uit je dak>"

Maar ga er wel maar van uit dat er qua electronica wel e.e.a. te verbeteren valt, maar voor welk merk / type je dan zou moeten kiezen? Ik ben niet zo'n soldeerder, dus ik kan je niet helpen.

Ik heb zelf ook een Washburn (J8/P90), en die is meer dan goed imho.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten