Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 22 van 25 EersteEerste ... 122021222324 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 211 t/m 220 van 244
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Don Olivier Bekijk bericht
    Nou, als ie in NL te koop is scheelt dat wellicht verzendkosten en anders wel douane kosten...
    En binnen de EU heb je geen import en/of BTW heffing...

Je betaalt wel BTW voor bedragen hoger dan 22 credits:
    Op 1 december 2008 is de belastingvrijstelling voor de import van goederen van buiten de Europese Unie verhoogd. Voorheen was er sprake van een gezamenlijke vrijstelling van goederen met een waarde tot 175 euro. De nieuwe vrijstelling bedraagt 430 euro.

De vrijstelling geldt voor invoerrechten en btw. Wie in de Verenigde Staten belastingvrij een iPhone koopt mag deze vanaf nu gewoon door de groene zone van de douane mee naar huis nemen.

Let op: vrijstelling geldt niet voor goederen die via internet gekocht worden of voor goederen die opgestuurd dienen te worden. Deze blijven voor de btw tot een waarde van 22 euro belastingvrij. Daarnaast gelden voor het invoeren van drank en sigaretten andere regels.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldAling Bekijk bericht
    En binnen de EU heb je geen import en/of BTW heffing...

Je betaalt wel BTW voor bedragen hoger dan 22 credits:
    Hm... Oké, dus tot 22 euro belastingsvrij. Maar betaal je dan nog wel inklaringskosten, of ook niet meer?
    Laatst gewijzigd door Nielsje; 28 januari 2009 om 17:06 Reden: Nederlands is moeilijk...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje Bekijk bericht
    Hm... Oké, dus tot 22 euro belangsvrij. Maar betaal je dan nog wel inklaringskosten, of ook niet meer?
    Lezen is ook een vak

De nieuwe vrijstelling bedraagt 430 euro.

Standaard

Hè? Nee, ik had het over ingevoerde goederen, dus meuk van ebay kopen.
    Dan staat er dat er tot 22 euro geen belastingheffing plaatsvindt, maar er staat niets over inklaringskosten...

Of ben ik nou per abuis?

Senior Member

Standaard

Er staat dat die vrijstelling NIET geldt voor goederen die via internet gekocht worden en opgestuurd dienen te worden. Wat is dan het verschil tussen dat en importeren?
    Drummer: "Potmeter? Is dat net zoiets als een gaydar?"

Moderator

ideetje

[cranky mode]
    Had je al een search gedaan op Turbo Tuner? Er is hier namelijk al minstens drie keer gepost dat ze alleen factory-direct te koop zijn maar dat de snelheid van verzenden en prijs prima zijn. En hoeveel moeite is het om even op de site van die gasten zelf te kijken of ze al aan dealers doen....
    [/cranky mode]
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje Bekijk bericht
    Hè? Nee, ik had het over ingevoerde goederen, dus meuk van ebay kopen.
    Dan staat er dat er tot 22 euro geen belastingheffing plaatsvindt, maar er staat niets over inklaringskosten...

Of ben ik nou per abuis?
    Rechtstreeks van de website van de douane (www.douane.nl)

Kopen via internet of postorder buiten de Europese Unie (vanaf 1 december 200
    Koopt u goederen via internet of bij een postorderbedrijf buiten de Europese Unie? En is de waarde van de goederen € 22 of minder (exclusief vervoers- en handelingskosten)? Dan hoeft u geen douanerechten en geen omzetbelasting te betalen.
    Is de waarde van de goederen € 22 of meer, maar niet meer dan € 150 (exclusief vervoers- en handelingskosten)? Dan hoeft u bij invoer geen douanerechten, maar wel omzetbelasting te betalen.
    Is de waarde meer dan € 150 (exclusief vervoers- en handelingskosten) dan moet u douanerechten en omzetbelasting betalen.

Tot en met 30 november 2008 hoeft u geen belastingen bij invoer te betalen als de waarde van de goederen niet meer is dan € 22).

Zie ook: Kopen via internet of postorder door particulieren

Goederen ontvangen van particulieren buiten de Europese Unie
    Ontvangt u in Nederland goederen verzonden door een particulier buiten de Europese Unie. Dan hoeft geen belastingen bij invoer te betalen als de waarde niet meer is dan € 45. Deze vrijstelling van belastingen is niet gewijzigd.
    Te koop aangeboden:
    - Danelectro Transparent overdrive V1 voor €50,-
    - SE Electronics SE2200A Microfoon voor €150,-
    - Midiplus Origin 65 midi-keyboard voor €75,-

Standaard

Bernd, dank je wel. Excuus, ik had dat natuurlijk ook zelf kunnen vinden bij douane.nl..
    Alle nederlandse dealers met hun waardeloze email afhandeling kunnen m'n volgende aankoop op hun buik schrijven! De MC-8 gaat lekker vanuit de states komen.

Sorry voor het offtopic gedeelte

Standaard

Ik heb even een vraag over de DT-10. Deze heb ik nu een tijd maar het viel me op dat ik sinds ik deze heb een vervelende brom in mijn pedalboard heb. Nu ben ik erachter gekomen dat het door de DT-10 komt.

Ik heb toen even een paar dingen uitgeprobeerd. Ik heb eerst alleen de DT-10 aan een adapter gehangen (Boss PSC-230) en kreeg weer de vervelende brom. Toen heb ik een paar andere pedalen apart eraan gehangen en bij geen van allen last gehad van brom.

Nu heb ik gemerkt dat als ik de behuizing van de DT-10 aanraak dat de brom gelijk weg is. Nu vermoed ik dus ook dat het probleem bij de DT-10 ligt en niet bij de stroombron. Ik heb het nog niet kunnen testen met een batterij omdat ik die hier zo even niet heb liggen.

Zal het inderdaad aan de DT-10 zelf liggen of moet ik het toch nog even testen met een andere adapter en/of een batterij? En als het aan de DT-10 ligt, hoe los ik het dan op?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M@rtijn Bekijk bericht
    Ik heb even een vraag over de DT-10. Deze heb ik nu een tijd maar het viel me op dat ik sinds ik deze heb een vervelende brom in mijn pedalboard heb. Nu ben ik erachter gekomen dat het door de DT-10 komt.

Ik heb toen even een paar dingen uitgeprobeerd. Ik heb eerst alleen de DT-10 aan een adapter gehangen (Boss PSC-230) en kreeg weer de vervelende brom. Toen heb ik een paar andere pedalen apart eraan gehangen en bij geen van allen last gehad van brom.

Nu heb ik gemerkt dat als ik de behuizing van de DT-10 aanraak dat de brom gelijk weg is. Nu vermoed ik dus ook dat het probleem bij de DT-10 ligt en niet bij de stroombron. Ik heb het nog niet kunnen testen met een batterij omdat ik die hier zo even niet heb liggen.

Zal het inderdaad aan de DT-10 zelf liggen of moet ik het toch nog even testen met een andere adapter en/of een batterij? En als het aan de DT-10 ligt, hoe los ik het dan op?
    Je bent al zowat nr. 10000 met dit probleem, lees eens rond op het forum, dit is een bekend kwaaltje van de DT-10.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten