Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 25 van 25
    Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

het lijkt inderdaad dat Mahonie sneller breekt dan esdoorn. maar met zekerheid is dat niet te stellen. Bovendien zijn er heel wat gibsons gemaakt met maple halzen - en die gingen ook kapot, je ziet genoeg 70's LP's met cracks...

Euvel is de halshoek. Om dat een ontwerpfout te noemen gaat me te ver, want G's zijn niet ontworpen om heel te blijven, maar om goed te klinken... de hoek dient er voornamelijk voor om de snaren onder spanning over de brug te laten lopen. En dat is prima ontworpen, er is geen beter ontwerp denkbaar. het is alleen niet gemaakt om mee te smijten...
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Houtlijm is sterker dan hout dus als de reparatie goed is uitgeoverd dan is de breukplek sterker dan de rest. De breuk moet netjes gelijmd zijn, met een mooie smalle lijmnaad en weinig geknoei. Ook moet je gewoon aan de hals kunnen trekken, daar moet ie dus tegen kunnen. Als de verkoper dat niet goed vindt dan is er of iets aan de hand of hij weet er zelf niks van....
    Kijk... dit is toch wel een hele goeie tip!!!
    Groovie Guitar Guus

Te koop: Music Man Luke III / Gibson 2006 Faded / Fender Concert II (Rivera ptp amp)

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoon van Piet Bekijk bericht
    het lijkt inderdaad dat Mahonie sneller breekt dan esdoorn. maar met zekerheid is dat niet te stellen. Bovendien zijn er heel wat gibsons gemaakt met maple halzen - en die gingen ook kapot, je ziet genoeg 70's LP's met cracks...

Euvel is de halshoek. Om dat een ontwerpfout te noemen gaat me te ver, want G's zijn niet ontworpen om heel te blijven, maar om goed te klinken... de hoek dient er voornamelijk voor om de snaren onder spanning over de brug te laten lopen. En dat is prima ontworpen, er is geen beter ontwerp denkbaar. het is alleen niet gemaakt om mee te smijten...
    aanvulling:

beste ontwerp als je de hals uit 1 deel wilt maken. Mijn crimsons krijgen geen aangelijmd headstock, maar bestaan uit 9 delen, verticaal verlijmd. dat geeft de stijfte van een fender-style neck/head, maar de tone en feel van een gibson neck. halsprofiel even buiten beschouwing gelaten. en dat niet alleen, de headstock is richting het puntje toe dunner, en er is een kleine volute. dat is imho, het beste ontwerp.

Senior Member

Standaard

Gitaar is reeds verkocht!
    Rock on amigos!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rocker_71 Bekijk bericht
    Gitaar is reeds verkocht!
    Inderdaad, dat was ik (zie deze thread). Het was wel komisch om te zien dat deze thread geopend werd op het moment dat de deal tussen de verkoper en ik bijna rond was (d.w.z. ik wilde de gitaar alleen nog even testen), maar desalniettemin is het wel een goed onderwerp om over te hebben (neckcracks dus).

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten