Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 700 van 1214 EersteEerste ... 2006006506906986997007017027107508001200 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 6.991 t/m 7.000 van 12136
    Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje Bekijk bericht
    Tim, waarom neem je niet een van deze opties:

Newtone:

Musikding:

Scheelt je een hoop werk, je pedalen komen echt wel dicht op elkaar, en je verziekt de 2e hands waarde van je effecten niet. Heb je wel eens 2 boss pedalen naast elkaar gezet? Kan je dat nog fatsoenlijk intrappen als je op een donker podium staat? Ik zou serieus wat afstand er tussen houden.
    Thanks voor de tips. Alleen, ik heb er juist geen moeite mee om zoiets dan goed in te trappen.
    En daarbij , die boss pedalen nemen niet zoveel ruimte in. het is meer de rest die zo groot is, en ik vind het een stuk netter worden als het zo opgelost word , denk ik.
    HERRIE.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje Bekijk bericht
    Dit zijn hele 'gevaarlijke' pluggen die je inputs kunnen slopen, omdat:
    * De kans op slecht contact veel groter is omdat je pedalen nooit 100% loodrecht op elkaar zullen staan
    * Het intrappen van je pedaaltje brengt die kracht over op de input van een ander pedaaltje
    * Het intrappen van je pedaaltje brengt die kracht over z'n eigen output

Mijn advies: niet doen!!!

Standaard

Tja, ik zou het zelf ook nooit doen.
    Overigens is het 'krachten' verhaaltje wel enigzins gerelateerd aan de ondergrond van je pedalboard. Als dat hoogpolig tapijt is waar je pedaal aardig in kan wegzakken, dan kan ik me erin vinden. Bij een houtenplank waarbij alles vaststaat met kettingschakels is dat natuurlijk veel minder. Bovendien hebben alle inputs een bepaalde 'speling', simpelweg omdat ze zo geconstrueerd zijn.

In geval van kettingschakels op een plank is het uitlijnen van twee of meer pedaaltjes t.o.v. elkaar ook niet zo'n probleem.

Maar ik heb zelf ook niet hoor

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldAling Bekijk bericht
    Dit zijn hele 'gevaarlijke' pluggen die je inputs kunnen slopen, omdat:
    * De kans op slecht contact veel groter is omdat je pedalen nooit 100% loodrecht op elkaar zullen staan
    * Het intrappen van je pedaaltje brengt die kracht over op de input van een ander pedaaltje
    * Het intrappen van je pedaaltje brengt die kracht over z'n eigen output

Mijn advies: niet doen!!!
    Als je je pedalen vastzet met kettingschakels, is er op zich geen probleem. Ik heb ook een tijdje zo mijn pedalen geschakeld, en dat werkte prima.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Senior Member

Standaard

Kleine update, nog in afwachting van Catalinbread Ottava Magus:

mijn 'modulaire' home-board: een volgeladen Gator Pedal Tote bovenop mijn 'surfplank' (met Modded 535q wah en Ernie Ball Stereo Volume/Panorama pedaal)

als het goed is past die Ottava Magus nog net tussen de DD-5/SD-9 en modded SCH-1 (dankje D_H!) en Jetter GSB...

via de Dry-out (de Chorus/Vibe mod van de SCH-1 zorgt dat de 2e output een dry-out wordt..) naar 'n gewone amp, en dan via chorus output-1->DD-5 -> modeller + stereo studio monitors krijg ik een soort W/D/W thuis, wat straks ook fijn is voor opnames..
    live wil ik 't waarschijnlijk w/d doen, met chorus + delay door een linker amp non-chorus door 'rechter'-amp..

en dan ga ik nog een ding veranderen, maar dat is een verrassing..
    Laatst gewijzigd door Nitefly7; 27 januari 2009 om 13:07
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldAling Bekijk bericht
    Chris, weet je of het een "Issue H" of "Issue J" Small Stone is? Ik heb een "Issue H" (zeer vroege v3 uit 1979) en daar moet ik de volume mod nog op toepassen.

Ik heb er al een schema van gekocht, maar er is niet zoveel info van de "H" te vinden op de Internets.

Zie ook: http://www.ehx.com/forums/viewthread/325/
    Die van mij is (volgens mij) de 2e versie, qua looks iig...

Senior Member

Standaard

@Nitefly7: Hoe is die tuner? Ik ben zelf op zoek naar een kleine compacte tuner om mijn peterson te vervangen omdat ik niet meer dergelijke plaats op mijn pedalboard heb.
    Waarom is MIDI zo lastig?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Angel Bekijk bericht
    @Nitefly7: Hoe is die tuner? Ik ben zelf op zoek naar een kleine compacte tuner om mijn peterson te vervangen omdat ik niet meer dergelijke plaats op mijn pedalboard heb.
    Wil je echt een vervanger voor je Peterson, die compacter, nauwkeuriger en goedkoper is, maar ook de (zelf te programmeren) temperaments heeft, dan is er maar één oplossing: de Turbo Tuner van Sonic Research.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Wil je echt een vervanger voor je Peterson, die compacter, nauwkeuriger en goedkoper is, maar ook de (zelf te programmeren) temperaments heeft, dan is er maar één oplossing: de Turbo Tuner van Sonic Research.
    Hij moet vooral compacter en even nauwkeurig zijn. Dat programmeren doe ik toch niet.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    de Turbo Tuner van Sonic Research.
    Is die in de Benelux ergens te verkrijgen of moet je hem bestellen via de website?
    Laatst gewijzigd door Angel; 27 januari 2009 om 15:38
    Waarom is MIDI zo lastig?

Senior Member

Standaard

De Peterson is 0,1 cent nauwkeurig, de PitchBlack is 1 cent nauwkeurig en de Turbo Tuner is 0,02 cent nauwkeurig. Of je die verschillen gaat horen, is de vraag.

Bestellen via website: www.turbo-tuner.com

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten