Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 44 van 70 EersteEerste ... 34424344454654 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 431 t/m 440 van 691

Discussie: John frusciante

Senior Member

Standaard

Even buiten de discussie of RHCP nu nog goed of niet zijn, Frusciante die solo zijn ding doet is geniaal en totaal anders dan RHCP (veel beter volgens mij, maar eigenlijk mag je het niet vergelijken).
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blend
    Elke boterham is weer uniek

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Micro-e Bekijk bericht
    Ik snap dat iedereen hun eigen ding schrijft, maar als alleen Frusciante er in zijn ding boven uitsteekt leunt het album op de kwaliteiten van Frusciante, snap je?
    Haha, dit is echt het beste wat ik in dit topic al heb gehoord! Hoe kan je nu in godsnaam beweren dat Frusciante "beter" zou zijn dan rest? Heb je Flea's baslijnen al eens goed beluisterd? Chad's originele drumlijnen? Anthony's zanglijnen? Niet enkel op Stadium Arcadium maar op alle voorgaande albums is dit een 4-tal (let goed op dat cijfer 4) om U tegen te zeggen.

Luister maar eens goed naar Throw Away Your Television, Breaking The Girl, Around The World, She's Only 18, Coffee Shop, We Believe, Blackeyed Blonde, etc. en kom dan nog maar eens terug met die idiote bewering.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M.COM Bekijk bericht
    Haha, dit is echt het beste wat ik in dit topic al heb gehoord! Hoe kan je nu in godsnaam beweren dat Frusciante "beter" zou zijn dan rest? Heb je Flea's baslijnen al eens goed beluisterd? Chad's originele drumlijnen? Anthony's zanglijnen? Niet enkel op Stadium Arcadium maar op alle voorgaande albums is dit een 4-tal (let goed op dat cijfer 4) om U tegen te zeggen.

Luister maar eens goed naar Throw Away Your Television, Breaking The Girl, Around The World, She's Only 18, Coffee Shop, We Believe, Blackeyed Blonde, etc. en kom dan nog maar eens terug met die idiote bewering.
    Lezen is ook een kunst he!?
    Ik had het namelijk over STADIUM ARCADIUM. Leuk dat je al de (veelal goede) nummers erbij haalt, maar mijn punt ontgaat jou volledig. Ik vergelijk niemand met elkaar, ik vergelijk ze enkel met hunzelf, wat ze op Stadium Arcadium presteren en wat ze daarvoor hebben gepresteerd. En IK vind dat Flea, Kiedis en Smith in vergelijking met wat ze in het verleden gepresteerd hebben tegenvallen.

Ja lees die voorgaande zin nog maar eens, want lezen gaat jou blijkbaar niet zo goed af. Er staat IK vind. Het kan prima zijn dat je dat niet met me eens zijn. Ik vind het eerlijk gezegd nogal lachwekkend dat als ik hier 1 negatieve mening over SA neerzet meteen de REDHOTCHILIPEPPERS-GESTAPO over me heen krijg.
    Maar jullie willen het blijkbaar zo graag horen, dus bij deze:
    sorry voor het hebben van een mening over de RHCP
    Is dat een pleister op jullie lange tenen?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Daan_B Bekijk bericht
    Bovendien, Live staan ze als een huis!
    Dat zeker.
    Laatst gewijzigd door Micro-e; 26 januari 2009 om 17:42

Banned

Standaard

Hoe 't ook zij, het blijft een kwestie van smaak. En 'over the top' zijn is geen kwestie van smaak, maar een bewering die gewoon niet klopt. Ze zijn veel breder qua stijlen geworden, zijn muzikaal gegroeid en hun populariteit kent geen grenzen. Dan kun je nou eenmaal niet spreken van 'over the top'. Maar dat het je niet zo veel doet wat ze de laatste jaren hebben gedaan, ja, dat kan natuurlijk. Daar ben je verder natuurlijk vrij in.

En niet spotten met m'n tenen. Ik heb namelijk echt lange tenen...

Senior Member

Standaard

Zeg, Micro-e, wie is hier nu op zijn teentjes getrapt? Ook meningen kun je onderbouwen, en ook op meningen mag je reageren.

Ik vind het wel grappig dat beweerd werd (weet niet door wie) dat het jammer is dat een album leunt op de kwaliteiten van John Frusciante en dat de rest teleurstelt. Het gaat namelijk niet om de briljante baslijn van Flea, maar om hoe die baslijn past in het geheel van de muziek. Waar M.Com de nadruk legt op 4-tal, wil ik verder gaan door het juist te hebben over eenheid.

Heb nu verder geen zin om er uitgebreid op in te gaan.

Standaard

Oke ik was ook wat geirriteerd, maar dat is om het feit dat het een kwestie van smaak ik, wat ik ook een aantal heb duidelijk gemaakt en dat duidelijk niet begrepen word. Verder no-offense

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    Zeg, Micro-e, wie is hier nu op zijn teentjes getrapt? Ook meningen kun je onderbouwen, en ook op meningen mag je reageren.

Ik vind het wel grappig dat beweerd werd (weet niet door wie) dat het jammer is dat een album leunt op de kwaliteiten van John Frusciante en dat de rest teleurstelt. Het gaat namelijk niet om de briljante baslijn van Flea, maar om hoe die baslijn past in het geheel van de muziek. Waar M.Com de nadruk legt op 4-tal, wil ik verder gaan door het juist te hebben over eenheid.

Heb nu verder geen zin om er uitgebreid op in te gaan.
    Hier ben ik het helemaal mee eens! Geen noot in lfea zn spel op stadium arcadium klinkt raar ofzo. Alles klinkt zeer harmonisch met elkaar. Dat is veel belnagrijker vind ik dat geniale slap fratsen enz. Tuurlijk is dat ook vet, maar nu wisseld hij het mooi af. Daar vind ik flea dus enorm in gegroeid. Ook vind ik antony sterk gegroeid. Voor californication kon hij bijna geen noot zuiver zingen (check RHCP at woodstock). Rappen kon hij wel maar zingen niet. Nou ik hier het optreden @ Slane Castle, Milaan en 2 in Parijs liggen, waar antony prima op zingt. Daar vind ik antony dus zeer in gegroeid.

Micro-e Natuurlijk mag jij je mening kwijt. Graag zelf, dat houd het forum leuk en dit is ook geen tegenaanval op jou mening, maar dit is gewoon mijn mening tegen over die van jou

Senior Member

Standaard

Van mij mogen de Chili Peppers per direct stoppen, ze zijn al zwaar over hun top heen. De soloalbums van Frusciante zijn 10x leuker/beter.
    Idd, ik vergis me, je onderbouwt ten eerste je mening en je zegt daarnaast ook nog eens duidelijk: “ik vind dat”.

Nee hoor. Maar een album dat volledig leunt op de innovatie van zn gitarist is, in mijn ogen, maar een zwak album. En ik kan nou niet zeggen dat het echt sterke liedjes zijn. Er zitten een aantal hoogtepunten tussen, maar 4 hoogtepunten en 24 matig a redelijke liedjes vind ik toch bar weinig. Als het nou 4 hoogtepunten en 6 redelijk liedjes waren, was het een heel ander verhaal geweest.
    Wat als er nu eens andere mensen een andere mening hebben over die nummers? Oh nee wacht, je brengt dit ook helemaal niet aan als een absolute waarheid maar als een mening. De “ik vind dat” is hier ook duidelijk in terug te vinden.

Maar die bands met 1 'brein' zijn meestal in mijn ogen minder dan bands die als collectief een album dragen. Kijk naar Radiohead of The Beatles, zij hebben allebei 4 songwriters. En ik luister de RHCP ook niet om alleen naar Frusciante te luisteren, ik luister naar alles. En als dan Frusciante als enige echt zijn 'niveau' haalt, is de ander 3/4 onder de maat. Snap je?

En tja... ik geef meer om kwaliteit dan kwantiteit. Ik betaal veel liever voor 10 nummers waar ik echt tijden van geniet, dan voor 28 nummers waarvan ik meer dan de helft na twee weken skip.
    Alweer geen algemene waarheid, ik bespeur nergens in je quote dat vb. “Frusciante als enige echt zijn ‘niveau’ haalt, de rest eronder.” Dit is duidelijk een eigen mening en niet als ‘feit’ voorgesteld.

Flea is een goeie bassist, maar op SA vind ik hem weinig toevoegen en Kiedis' teksten heb ik al nooit zo denderend gevonden (Op Sir Psycho Sexy na ) plus het feit dat zijn stem soms echt te kort schiet in het echte zingen. Iedereen heeft dus wel zn eigen aandeel, ik vond het gewoon tegenvallen.
    Aha! Hier ga je de goede kant op maar dan opeens:

En met schrijven heb ik het niet alleen over teksten, ik heb het over teksten, zanglijnen, gitaar- en basstukken, drums en effecten. Volgens mij kan je beter een band hebben met 4 gelijkwaardige muzikanten dan een band met 1 virtuoos. RHCP was zo'n eerste band, maar op het punt dat Frusciante vooruit ging bleef de rest achter.
    Jammer, je was goed bezig ...

Lezen is ook een kunst he!?
    Ik had het namelijk over STADIUM ARCADIUM. Leuk dat je al de (veelal goede) nummers erbij haalt, maar mijn punt ontgaat jou volledig. Ik vergelijk niemand met elkaar, ik vergelijk ze enkel met hunzelf, wat ze op Stadium Arcadium presteren en wat ze daarvoor hebben gepresteerd. En IK vind dat Flea, Kiedis en Smith in vergelijking met wat ze in het verleden gepresteerd hebben tegenvallen.

Ja lees die voorgaande zin nog maar eens, want lezen gaat jou blijkbaar niet zo goed af. Er staat IK vind. Het kan prima zijn dat je dat niet met me eens zijn. Ik vind het eerlijk gezegd nogal lachwekkend dat als ik hier 1 negatieve mening over SA neerzet meteen de REDHOTCHILIPEPPERS-GESTAPO over me heen krijg.
    Maar jullie willen het blijkbaar zo graag horen, dus bij deze:
    sorry voor het hebben van een mening over de RHCP
    Is dat een pleister op jullie lange tenen?
    Ik hoef de les niet gelezen te worden door jou, mijn vriend. Ik stel voor dat jij je eigen regels die je aan mij oplegt eens zelf toepast. Ik heb een mooi lijstje voor je gemaakt. Als je een mening wilt verkondigen, doe dat dan inderdaad met “Ik vind dat”. In ¾ van je posts zitten geen meningen maar zogezegde feiten. Daar heb ik een probleem mee. Zeker je uitspraak van dat je beter 4 gelijkwaardige muzikanten zou hebben ipv 1 virtuoos. Vergeet niet dat Frusciante z’n hele leven te danken heeft aan de Peppers. De RHCP hebben zijn leven zin gegeven.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M.COM Bekijk bericht
    Niet enkel op Stadium Arcadium maar op alle voorgaande albums is dit een 4-tal (let goed op dat cijfer 4) om U tegen te zeggen.
    Gelezen?! Er staat ‘niet enkel op Stadium Arcadium'. Daarmee is Stadium Arcadium dus inbegrepen. Ik vergeleek ze dus ook met zichzelf. STADIUM ARCADIUM vergeleken met de vorige albums.

Moderator

Exclamation

Oké, tot hier en niet verder. Het zelfmedelijden en geschreeuw in grote letters is nergens voor nodig en het onder het fileermes alle alinea's quoten gaat me ook te ver. Als jullie nog wat te bakkeleien hebben doen jullie dat maar fijn via PB. Doorgaan met zuigen levert een berisping op.
    Voor anderen naast Micro-E en M.COM geldt hetzelfde.

En nog wat: over je top zijn heet in het Engels 'over the hill', niet 'over the top'. Da's Gerard Joling.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

ik vind gerard joling ook veel beter zingen dan anthony kiedis

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten