Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 698 van 1214 EersteEerste ... 1985986486886966976986997007087487981198 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 6.971 t/m 6.980 van 12136
    Banned

Standaard

Je hebt ook hardcases voor die Pedaltrains. Geen idee of ze los te koop zijn, maar ik zit er zelf ook aan te denken. Mocht m'n pedalenplank ooit weer van m'n stuur stuiteren, wat me al wat keren overkomen is bij het opstappen, dan blijft het nog enigszins heel.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arjan12 Bekijk bericht
    Ja dat klopt, maar dan moet je weer gaan solderen enzo (of het laten doen). Daar hou ik niet zo van. Ik weet niet hoe gemakkelijk die mod is, misschien is het het overwegen waard.
    Een klein kniptangetje is voldoende, want je hoeft alleen maar een weerstandje (R28 ) en eventueel 2 condensatoren te verwijderen...

The first, and most common mod, is to remove the feedback resistor, R28 (24K). This will make it sound somewhat like the classic script version and pretty much eliminate the distorted mid-boost. If this is not enough, then remove C11 and C12, this mod will remove the pre and de-emphasis (noise filtering).
    http://www.erikhansen.net/?page_id=31

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius Bekijk bericht
    Hoi Niels!

Binnenkort heb ik 'n oude EH small stone (2e versie), hij moet nog uit A'dam verstuurd worden maar hij is aldaar gefixed en gemod (tb en anti-volume-drop-mod). Heb hier ook 'n script logo Phase 90 en 'n Ibanez PhaseTone II.

De Small Stone heb ik (dus) nog niet ervaren maar wel wat andere: vetter en meer 'n "effekt" dan de wat subtielere/transparantere phase 90. Beiden hebben hun charmes imho.
    We zullen ze wel horen op de meeting! Phasers zijn fijn

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Klaasj Vaak Bekijk bericht
    Je hebt ook hardcases voor die Pedaltrains. Geen idee of ze los te koop zijn, maar ik zit er zelf ook aan te denken. Mocht m'n pedalenplank ooit weer van m'n stuur stuiteren, wat me al wat keren overkomen is bij het opstappen, dan blijft het nog enigszins heel.
    Ja klopt. Als je het als setje koopt, kost het nog best wel wat eigenlijk.. Ik heb op het moment een Pedaltrain Jr, die past makkelijk in een Showmaster 24 volgens mij, en heb ik nog wat ruimte voor kabels en andere meuk. De tas die normaal bijzit, voldoet prima. Maar binnenkort verdwijnt het weer in Lex' busje, en hij pakt altijd in...en rijdt. Dus heb ik liever een koffer voor de gigs .

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldAling Bekijk bericht
    Een klein kniptangetje is voldoende, want je hoeft alleen maar een weerstandje (R28 ) en eventueel 2 condensatoren te verwijderen...

http://www.erikhansen.net/?page_id=31
    Als het gewoon een kwestie van knippen is, ga ik denk ik toch voor de Phase 90, die klinkt wat subtieler dan de EHX (afgaande op het Youtube-filmpje).

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius Bekijk bericht
    Binnenkort heb ik 'n oude EH small stone (2e versie), hij moet nog uit A'dam verstuurd worden maar hij is aldaar gefixed en gemod (tb en anti-volume-drop-mod).
    Chris, weet je of het een "Issue H" of "Issue J" Small Stone is? Ik heb een "Issue H" (zeer vroege v3 uit 1979) en daar moet ik de volume mod nog op toepassen.

Ik heb er al een schema van gekocht, maar er is niet zoveel info van de "H" te vinden op de Internets.

Zie ook: http://www.ehx.com/forums/viewthread/325/

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paulbekkers Bekijk bericht
    Showmaster 48?
    Zo ja, hoeveel hoogte heb je nog over tussen je verhoging en het deksel?
    Ja, een showmaster 48.
    De verhoging is iets van 7,5 cm en dan houd ik nog iets van 3,5 of 4,5 cm over. Niet genoeg voor een pedaaltje dus. Die zul je er dan moeten afhalen.. of de verhoging lager maken (maar dat kan in mijn geval niet ivm de grote adapter)

Ik overweeg nu ook om op de bovenverdieping geen pedalen te doen, dus alleen ervoor (en ook vóór de amp). Dit omdat ik dan geen geklooi heb met:
    -pedalen erop en eraf
    -toch niet zoveel nodig ben
    -ik nog niet eens een amp hèb met een fx loop :S

Nu heb ik dus net mijn pedalboard af, en er ook trots op omdat ik um zelf heb gemaakt, maar ik ben nog steeds niet tevreden omdat het nog strakker kan of beter of whatever..

Dat deugt toch niet

nee wacht, dat is niet leuk
    Band - www.freewaymusic.nl
    Gear - Strats en een Kemper

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibanez666 Bekijk bericht
    Eigenlijk zijn we net een stel wijven...

Senior Member

Standaard

ik had ook geklooi met die verhoging in de showmaster case. Uiteindelijk heb ik er voor gekozen om toch dat plankje te verlagen. Desnoods die voeding er dan maar naast.

Standaard

Ja, dat zou ook een optie kunnen zijn.

Zelf denk ik dat ik tzt mijn pedalboard veel ga veranderen. Ik heb die wah en boss md2 (ook nog wat behringer meuk, maar dat zet ik er niet op). Tegen de tijd dat ik meer pedalen heb, ga ik ook nog vaak dingen wijzigen. Ik weet niet of ik die T-bone er op laat zitten, want ik heb nog al last van latency. Ik probeer dat te verhelpen en als dat niet lukt, mik ik um er vanaf (ben ik de adapter ook kwijt). Gaat de regel van: goedkoop = duurkoop misschien toch weer op.

Ik zoek nu eerst nog:
    - een delay
    - tubescreamer
    - tuner
    - noise supressor

dan kan ik mijn onderste rijtje mooi volmaken. Kijken we dan wel weer eens.
    Band - www.freewaymusic.nl
    Gear - Strats en een Kemper

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibanez666 Bekijk bericht
    Eigenlijk zijn we net een stel wijven...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje Bekijk bericht
    Ja klopt. Als je het als setje koopt, kost het nog best wel wat eigenlijk.. Ik heb op het moment een Pedaltrain Jr, die past makkelijk in een Showmaster 24 volgens mij, en heb ik nog wat ruimte voor kabels en andere meuk. De tas die normaal bijzit, voldoet prima. Maar binnenkort verdwijnt het weer in Lex' busje, en hij pakt altijd in...en rijdt. Dus heb ik liever een koffer voor de gigs .
    Pff, zo erg rijd ik niet hoor, tis meer het in- en uit-pakken, niet mijn sterkste kant.
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lexvandoef Bekijk bericht
    Pff, zo erg rijd ik niet hoor, tis meer het in- en uit-pakken, niet mijn sterkste kant.
    Nou, ik kan me anders nog herinneren toen je wegreed uit Zoetermeer dat alles heen en weer ging

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten