Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 48

Discussie: Zelfbouw SG

Member

Standaard Zelfbouw SG

Hoi allemaal,

Mijn SG is nu bijna klaar en heb tijdens de bouw een paar foto's gemaakt, verwacht geen topkwaliteit foto's want ze zijn allemaal met een mobiel gemaakt.
    Maar ze zijn goed genoeg om ze met jullie te delen.

Eerst even over het hout ( Mahonie en esdoorn)
    Man, wat zijn deze houtsoorten moeilijk hier in de buurt te verkrijgen
    Heb volgens mij alle bedrijven hier in de buurt afgebeld maar niemand had iets, volgens mij wordt er hier alleen maar met spaanplaat gewerkt

Totdat ik een bedrijfje vond op +/- 500meter van mijn woonhuis.

Ik vertelde mijn verhaal en de man was meteen enthousast.
    Hij dook in zijn magazijn en vond een mooi blok Mahonie en een lange dikke balk esdoorn
    Ik zat al te watertanden hebe hebe hebe.
    Hij vroeg mij de maten en begon metteen te schaven en te zagen, we hadden nog niet eens een prijs afgesproken.
    Nadat hij alles op maat had gezaagd, zie ik hem dat hij alles wel mooi verzaargd had maar we hadden nog geen prijs voor al dit mooi's.
    Waarop hij zei doe ons allemaal morgen maar een gebakje dan zijn wij tevreden.

Dus ik heb de volgende dag 12 gebakjes gebracht, hij tevreden en ik BLIJ ! !

Kreeg de boodschap mee van hem, dat als ik iets gezaagd of geschuurd wilde hebben ik maar terug moest komen.

Ik had dit ECHT niet verwacht dat een wild vreemde zo behulpzaam kon zijn.

Ga dan ook ZEKER terug om het eindresultaat te laten zien.

Ik wil proberen om in het gehele project zoveel mogelijk de freesmethode van OBrein te gebruiken(achterkant van een boor afslijpen en dit als frees in een kolomboor te gebruiken)
    Mal gemaakt van mdf, wel zo precies en glad mogelijk, want alle oneffenheden neem je over op je werkstuk.

Uitgefreesd stuk en even over een schuurdrum gehaald, mag niet klagen over het resultaat.

Kleine freesgroef, voordeel weinig rotzooi in mijn hobbykamer

Frezen ging GOED ! ! denk dat ik bij mij volgende project ook deze manier ga gebruiken, het is dan wel niet zo snel maar, je hebt meer controle en HEEL belangrijk je kunt met je freesje niet uitschieten en je werkstuk beschadigen.

Randen geschuurd en afgekant, en alvast de pickup caveties gefreesd ( ruw en nog niet opmaat ) ook de pickupcavaties op de OBrein manier gefreesd

Geschuurd en alvast de potmeter gaten e.d geboord.

controle cavetie uitgefreesd

Robert

Senior Member
    Blog Entries
    2

Thumbs up

leuk verhaal, die gitaar ga je dus gebakje noemen

Senior Member

Standaard

dat ziet er al very nice uit

hoe werkt die freesmethode precies? ik denk niet dat ik die al helemaal door heb...

Senior Member

Standaard

Dat ziet er fraai uit. Ik wil ook zo'n houtman in de buurt. Dat is wel aardig. Ik denk dat ze het geweldig vinden als je het resultaat komt laten zien.

Die methode werkt dus goed. Ik wil het ook nog steeds een keer proberen. Zag het op YouTube. Ziet er strak uit!

Succes dr mee

Standaard

Dat noem ik nou een goeie binnenkomer! Erg strak en ook de bevel mooi geschuurd. Hoe pak je het aan met de hals?
    te koop:
    - Marshall DSL50 uit 2000 izgs jj/svetlana tubes > 700

Senior Member

Standaard

Fucking Hell! Dat doe je nice =D! Heeft hij nog meer hout liggen? Ik zoek ook nog esdoorn en misschien mahonie

Nice! Kleuren zo laten, dik rockbak!

Wordt niceeee!

Greetz

Senior Member

Standaard

prachtig, als je het resterende bouwproces ook zo netjes blijft werken wordt het zeker een prachtinstrument! en een leftie zo te zien
    fenders stuiteren, gibsons breken

stem op mijn vriendin..! please?
    --Jenneke - Bestemming Onbekend--

Thumbs up

Shit! Dat ziet er STRAK uit! Eerste zelfbouw?
    Doe zo voort, zou ik zeggen.

By the way, Lefty?
    It's not the fall that kills... It's the sudden stop at the end.

Senior Member

Standaard

heel welkom rojatoma. ziet er geweldig uit.
    Ik kan me je opluchting heel goed voorstellen toen je die houtman vond. Ik zou zeggen, hou hem goed te vriend met gebak en eventueel alcohol

Het toeval wil dat ik net gisteren nog met een vriend heb zitten praten over die freesmethode. hij start zijn eerste zelfbouw en had al dadelijk een dure nieuwe frees stuk gedraaid. Ik dacht echter dat die obrien methode enkel te gebruiken was voor fijn werk aan de headstock enzo...

kan je iets meer vertellen over hoe je het gedaan hebt (welk soort boor je hoe hebt geslepen?)

anyway , succes met verdere bouw, dit wordt een bjoetie

Standaard

Ik heb mijn mdf mallen ook allemaal op die manier uitgefreest en het bevalt me heel erg goed.
    Je hebt enkel een (oud) boortje nodig in de gewenste diameter en dan slijp je aan de achterkant, die normaal in de spanner gaat, een shuin kantje. De lengte van deze schuine kant zou ongeveer het dubbel van de diameter van de boor moeten zijn. Dus stel, je hebt een boortje van 4mm diameter, dan moet de schuine kant ongeveer 8mm worden.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten