Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 290 van 593 EersteEerste ... 190240280288289290291292300340390 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 2.891 t/m 2.900 van 5928
    Senior Member

Standaard

Sorry hoor...kan aan mij liggen, maar waarom is die blauwe Haar strat zo bijzonder?
    Is dat zoveel beter dan de Fender die er naast staat?
    [*]Fender Stratocaster Elite Deluxe & Squier Stratocaster[*]Boss GT-Pro preamp & Roland FC-300 footcontroller[*]Marshall 9100 power amp & Marshall 1936 cabinet

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plantje Bekijk bericht
    Sorry hoor...kan aan mij liggen, maar waarom is die blauwe Haar strat zo bijzonder?
    Ik vind hem ook mooier dan die Fender eigenlijk

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door allochthomas Bekijk bericht
    de verbouwing is klaar

moest toch nog een beetje hakken in m'n gitaar omdat de humbucker niet helemaal paste, maar het is allemaal goed afgelopen.
    Heel erg mooi die modificatie!
    Wel moet je nog je snaarprojectie aanpassen, neckschroeven ietsjes lossen (snaren ook...) en de hals wat naar links trekken, zodat de dots mooi in het midden van de snaren lopen, en de snaren over de poles van de pickups lopen. Dan is 'tie af! Evt. nog een beetje polijsten...

Standaard

Dat heet: Modetrends binnen gitaarland.

Op dit moment is een Haar Strat 'Hot'.
    Groovie Guitar Guus

Te koop: Music Man Luke III / Gibson 2006 Faded / Fender Concert II (Rivera ptp amp)

Senior Member

Standaard

Handbouw vs machinebouw, daarom is de Haar naar mijn inzien beter dan de Fender (die overigens niet slecht is !) Enkele redenen waarom;
    De Haar heeft Suhr V60 Low Peak pickups, een samengestelde tremolo, geoliëde hals, compound radius toets ( 9,5"-12"), CTS pots en CRL schakelaar, Dunlop 6105 frets, nitro afwerking ipv polyester lak. Hierdoor is hij tot zekere hoogte vergelijkbaar met een Fender Strat '62 Hotrod.
    Daarnaast heeft de Haar een iets dikkere neck waardoor deze iets beter bij mijn hand past.
    Als extra zoekt Erik al het hout zelf uit en heeft hij er verstand van omdat hij uit de houthandel komt.

Naar mijn inzien betaal je ook veel voor de naam Fender. Als ik een soortgelijke Fender zou moet ik kopen met exact dezelfde specs als de Haar, ben ik volgens mij meer dan het dubbele kwijt.
    Guitars; Gibson ES-335, Gibson SG Classic, Squier Telecaster Affinity, Taylor GS mini Rosewood
    Amps; Koch Studiotone, Marshall Master Lead 5010, Epiphone VJ Head modded Kitty Hawk 1x12 Cab

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gearjunkie Bekijk bericht
    Heel erg mooi die modificatie!
    Wel moet je nog je snaarprojectie aanpassen, neckschroeven ietsjes lossen (snaren ook...) en de hals wat naar links trekken, zodat de dots mooi in het midden van de snaren lopen, en de snaren over de poles van de pickups lopen. Dan is 'tie af! Evt. nog een beetje polijsten...
    bedankt voor het compliment en de tip. stippen stonden inderdaad niet helemaal in het midden, 't is nu wel beter, maar de volle 100% krijg ik hem niet.

ps. polijsten? niks d'r van
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door proguitar89 Bekijk bericht
    en ik weet niet of je vriendloos bent maar ik wil best wel een vv sturen.

Senior Member

Standaard

Duidelijk verhaal! Klinkt goed van die Haar!
    [*]Fender Stratocaster Elite Deluxe & Squier Stratocaster[*]Boss GT-Pro preamp & Roland FC-300 footcontroller[*]Marshall 9100 power amp & Marshall 1936 cabinet

Senior Member

Standaard

Mijn Jv Domestics die je hier nooit ziet en eerlijk gezegd toch nog net een tandje beter dan mijn oude Fender reissue's.

Laatst gewijzigd door Pepe; 20 januari 2009 om 22:38

Senior Member

Standaard

Zijn dat Squiers of Fenders? Mooie foto trouwens. Er gasverwekkend. Alleen die PG op die Tele had ik zwart gedaan.
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    Zijn dat Squiers of Fenders? Mooie foto trouwens. Er gasverwekkend. Alleen die PG op die Tele had ik zwart gedaan.
    De export modellen waren de JV Squiers, de domestic kregen de made in japan onder het logo, vanaf 84 verhuisde dat naar de achterkant van de nek maar dat zijn ook geen JV's meer.

Die tele wisselt om de zoveel tijd van slagplaatje naar gelang de mood. De originele zwarte bakelieten zit er nou weer op...

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten