Sorry hoor...kan aan mij liggen, maar waarom is die blauwe Haar strat zo bijzonder?
Is dat zoveel beter dan de Fender die er naast staat?
Sorry hoor...kan aan mij liggen, maar waarom is die blauwe Haar strat zo bijzonder?
Is dat zoveel beter dan de Fender die er naast staat?
[*]Fender Stratocaster Elite Deluxe & Squier Stratocaster[*]Boss GT-Pro preamp & Roland FC-300 footcontroller[*]Marshall 9100 power amp & Marshall 1936 cabinet
Heel erg mooi die modificatie!
Wel moet je nog je snaarprojectie aanpassen, neckschroeven ietsjes lossen (snaren ook...) en de hals wat naar links trekken, zodat de dots mooi in het midden van de snaren lopen, en de snaren over de poles van de pickups lopen. Dan is 'tie af! Evt. nog een beetje polijsten...
Handbouw vs machinebouw, daarom is de Haar naar mijn inzien beter dan de Fender (die overigens niet slecht is !) Enkele redenen waarom;
De Haar heeft Suhr V60 Low Peak pickups, een samengestelde tremolo, geoliëde hals, compound radius toets ( 9,5"-12"), CTS pots en CRL schakelaar, Dunlop 6105 frets, nitro afwerking ipv polyester lak. Hierdoor is hij tot zekere hoogte vergelijkbaar met een Fender Strat '62 Hotrod.
Daarnaast heeft de Haar een iets dikkere neck waardoor deze iets beter bij mijn hand past.
Als extra zoekt Erik al het hout zelf uit en heeft hij er verstand van omdat hij uit de houthandel komt.
Naar mijn inzien betaal je ook veel voor de naam Fender. Als ik een soortgelijke Fender zou moet ik kopen met exact dezelfde specs als de Haar, ben ik volgens mij meer dan het dubbele kwijt.
Guitars; Gibson ES-335, Gibson SG Classic, Squier Telecaster Affinity, Taylor GS mini Rosewood
Amps; Koch Studiotone, Marshall Master Lead 5010, Epiphone VJ Head modded Kitty Hawk 1x12 Cab
Duidelijk verhaal! Klinkt goed van die Haar!
[*]Fender Stratocaster Elite Deluxe & Squier Stratocaster[*]Boss GT-Pro preamp & Roland FC-300 footcontroller[*]Marshall 9100 power amp & Marshall 1936 cabinet
Laatst gewijzigd door Pepe; 20 januari 2009 om 22:38
Zijn dat Squiers of Fenders? Mooie foto trouwens. Er gasverwekkend. Alleen die PG op die Tele had ik zwart gedaan.
The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
http://gitaarpodcast.nl/
De export modellen waren de JV Squiers, de domestic kregen de made in japan onder het logo, vanaf 84 verhuisde dat naar de achterkant van de nek maar dat zijn ook geen JV's meer.
Die tele wisselt om de zoveel tijd van slagplaatje naar gelang de mood. De originele zwarte bakelieten zit er nou weer op...
Favorieten/bladwijzers