geloof het of niet, maar het bestaat... en het heet ... de Rocktron Rack Interface; volume + wah in een rack, met als extra ook nog xlr-speaker sim outputs e.d. http://www.amptone.com/rocktronrackinterface.htm
wel erg slecht te vinden, evenals de DMC System Mix Plus:
http://www.amptone.com/dmcsystemmixplus.htm
de meerwaarde van wahs-in-een-rack zijn volgens mij alleen gegrond bij de Dunlop rackwah, alle andere pogingen klinken niet zo goed als 'n floor-wah.. en zeg nu zelf, zo'n grote moeite is 't toch niet om gitaar ->pedalboard/wah/MIDI-controller-> e530 input te doen?
voordeel hiervan is dat je ook geen switcher nodig hebt..
een beetje mijn 'voorkeur' voor outboard rack (19" of 9,5") gear; een pedalboard met je basis dingen (od, comp, wah, phase, trem) en het rack voor W/D delays, chorus etc..
alles wat 'n switcher dus doet is je pedalboard voor je voeten weghalen en 't programmeerbaar maken...
ik zou toch aanraden om eens te gaan oriënteren wat je precies wilt, want in principe kun je een pedalswitcher (mono) die je tussen gitaar en Engl input gebruikt, al gebruiken..
vervolgens kun je deze via midi aan/uit zetten..
benodigdheden:
compressor pedaal
eventueel een midiswitcher (ik zou voor 1 pedaal geen switcher halen, maar die gewoon naast je midicontroller voor je voeten neerleggen..)
rackwah's (tenzij je de Dunlop Rack-wah pakt) zijn nooit zo lekker als 'n los wahpedaal..
Effecten die over het droge signaal moeten (compressor, gate, tremolo, panner etc.) kan ik nu niet meer (zoals vanouds gebruiken). Wordt dus mogelijk de doorbraak om weer terug te gaan naar seriëel, als ik ze echt wil gaan gebruiken (was nog niet echt het geval). Een andere mogelijkheid is het toevoegen van een looper met dat soort effecten of een transparante effectunit, maar dan zit je met hetzelfde probleem. Op dit moment spreekt het looperverhaal me heel erg aan, maar stiekem vooral omdat het onwijs cool is.
Het W/D verhaal spreekt me nog steeds erg aan, temeer omdat mijn tone zoveel verbeterd is. Voor alle 'problemen' (beter: uitdagingen!) kan een oplossing gevonden worden en dat vind ik eigenlijk ook erg leuk om te doen. Wel oppassen dat ik genoeg aan spelen toekom :P.
Wat betreft rare het gain/volume-verhaal: dit werkt precies andersom. Als ik héél weinig gain doe en volume op maximaal, gaat de crunch harder dan de clean :S. En heeft de crunch te weinig crunch.
Als ik het omdraai komt de clean dik boven de crunch uit.
als je serieel gaat, heb je nog niks opgelost, omdat dan je effecten tussen preamp en poweramp zitten.. compressor zou je misschien liever VOOR je preamp willen zetten (daarom ook die pedalswitchers, deze fungeren als 'n groot 'programmeerbaar pedalboard' dat je VOOR je amps input plaatst..)
gitaar -> pre-gain effects (comp/filters/overdrive) -> e530 -> 1 kant Gmajor -> 50/50
...
W/D betekent niet dat je geen compressor op je signaal kan zetten hoor, W/D is meestal alleen voor delays/modulaties... dus gitaar->comp->overdrives->pre-gain effects -> input Engl -> ch1/ch2 (dry/wet) naar ieder 1x12 speaker..
clean/crunch probleem is raar.. hoe deed je dat nu met de G-maj? gewoon een lagere volume programmeren als je de Engl naar Crunch liet schakelen ofzo?
Favorieten/bladwijzers