Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 42 EersteEerste ... 2345614 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 419
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Of welke WEL 19" switcher/router? :P Ik begin me nu af te vragen of ik wel een router nodig ga hebben. Wellicht wil ik überhaupt geen compressor. M'n clean klinkt best goed. Wil het wel ns proberen met bv de Boss CS-3. Een gate weet ik niet zeker. Gisteravond kon ik niet zo hard spelen omdat het al laat was, dus ik weet niet precies of ik veel ruis heb. Maar ik ga er eigenlijk wel vanuit. Het zou met switcher/router een enorme omweg zijn (een kabel extra en als de gate aan zou staan zelfs 3 kabels extra) dus een stuk verder weg van m'n droge geluid. Als het niet nodig is doe ik het niet, maar toch zou ik graag willen weten welke switchers/routers/loopers nou als echt goed worden beschouwd.
    Switchers (van 'standaard naar 'pro'), onder andere:
    check de site van Frank Post!
    http://loopersparadise.de/

Vermona loop-dingus (weet de naam niet)
    Voodoo Lab GCX
    Axess Electronics GRX-4
    Rocktron Patchmate (is ook 'n nieuwe versie van, pas geleden uitgekomen)
    Skrydstrup MS- switchers
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

Senior Member

Standaard

Liquid_M: jij hebt nogal een kabelfobie lijkt het wel...elk cm-tje is teveel?

Onderstaande volledig op basis van leeswerk: zelf geen enkele ervaring met switchers/loopers.

• Skrydstrup is volgens mij wel je-van-hét als ik de diverse rackfora mag geloven. (MR-8 , niet MS-8, die switched alleen)
    • Over de Voodoolab GCX lopen de meningen uiteen: de een zweert erbij, de ander vindt het niks omdat er geen goede buffers in zouden zitten
    • De oude patchmate schijnt ook tonezuiger te zijn, terwijl de nieuwe ok is.
    • Switchblade (van SoundSculpture) : ontzettend flexibel, (heel) veel programmeermogelijkheden
    • CAE 4x4 ...ook hele wisselende meningen. zou niet "reliable" zijn
    • Axess GRX4 overwegend positieve recensies
    Laatst gewijzigd door hole; 19 januari 2009 om 12:57

Senior Member

Standaard

Haha nee ik heb geen kabelfobie hoor, maar liever gebruik ik uiteraard zo weinig mogelijk. Want elke kabel heeft twee jackpluggen met de desbetreffende gesoldeerde aansluitingen en meer jacks zul je ongetwijfeld merken. morris zei laatst ook dat je je sound zo natuurlijk mogelijk moet houden (niets moet, maar toch) en dat is ook wel mijn streven. Een noisegate en compressor zijn leuk, maar als ze niet nodig zijn gebruik ik ze liever niet. En nu ik met Wet/Dry bezig ben kan ik ook best gaan mierenneuken op m'n sound. Ik hoor het grootste deel wel!

Die site ga ik zéker bestuderen, dan weet ik in ieder geval wélke switcher ik wil.

Senior Member

Standaard

Ik kom wel langzaamaan wat zaken tegen die eventueel problematisch kunnen zijn, omdat ze anders zijn dan ik gewend ben. Zo gebruikte ik altijd het volumepedaal van mn FCB1010 om het volume van de Gmajor te sturen. Dat gaat nu niet meer. Enige andere 'probleem' waar ik atm mee kamp is dat m'n clean harder is dan m'n crunch. Is niet/nauwelijks te verstellen want het is 1 kanaal. Enige dat ik kan doen is de gain heel laag zetten en het volume heel hoog, maar dan heeft m'n crunch bijna geen crunch meer, dus da's niet de bedoeling. Dit zou opgelost kunnen worden door een compressor, want de clean heeft vooral hele harde pieken. Ik stelde het volume voorheen altijd in via de Gmajor-patches. Heeft iemand een andere mogelijke oplossing?

Senior Member

Standaard

Ik kom wel langzaamaan wat zaken tegen die eventueel problematisch kunnen zijn, omdat ze anders zijn dan ik gewend ben. Zo gebruikte ik altijd het volumepedaal van mn FCB1010 om het volume van de Gmajor te sturen. Dat gaat nu niet meer. Enige andere 'probleem' waar ik atm mee kamp is dat m'n clean harder is dan m'n crunch. Is niet/nauwelijks te verstellen want het is 1 kanaal. Enige dat ik kan doen is de gain heel laag zetten en het volume heel hoog, maar dan heeft m'n crunch bijna geen crunch meer, dus da's niet de bedoeling. Dit zou opgelost kunnen worden door een compressor, want de clean heeft vooral hele harde pieken. Ik stelde het volume voorheen altijd in via de Gmajor-patches. Heeft iemand een andere mogelijke oplossing?
    volumeprobleem is in principe makkelijk op te lossen: gewoon een stereovolumepedaal gebruik tussen ch1->input 1 en ch2->input G-major
    hierdoor heb je eigenlijk een soort mastervolume in je fx-loop...

clean/crunch:
    vroeger regelde je dus volume bij, via de Gmaj?

raar probleem inderdaad.. denk toch dat beter aanpassen volume/gain-etc. een stuk verder kan helpen.. dus volume lager dan je gewend bent, misschien dat de crunch dan meevalt qua verschil in volume.. ?

de e530 heeft toch clean gain, clean volume én lead gain en lead volume?
    en een I/II schakeling, die dus clean-> crunch verzorgt..
    als je 't clean volume wat terugdraait en clean gain omhoog, dan zou je toch (I/II) iets minder volume boost krijgen dan nu, wat beter zou balanceren? of is dit te naïef gedacht ?

het is een probleem dat je bij W/D zult houden, je hebt geen 100% controle over zowel het W als het D, gedeelte (dus 100% wet is een probleem bijvoorbeeld..)..ben ik bang..

uitgebreidere oplossingen zijn bijvoorbeeld een (MIDI-gestuurde) VCA zijn om je algehele volume te regelen.. of natuurlijk een Replifex die alleen je dry kanaal van effecten voorziet van geen-modulaties en non-delays..
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nitefly7 Bekijk bericht
    volumeprobleem is in principe makkelijk op te lossen: gewoon een stereovolumepedaal gebruik tussen ch1->input 1 en ch2->input G-major
    hierdoor heb je eigenlijk een soort mastervolume in je fx-loop...

clean/crunch:
    vroeger regelde je dus volume bij, via de Gmaj?

raar probleem inderdaad.. denk toch dat beter aanpassen volume/gain-etc. een stuk verder kan helpen.. dus volume lager dan je gewend bent, misschien dat de crunch dan meevalt qua verschil in volume.. ?

de e530 heeft toch clean gain, clean volume én lead gain en lead volume?
    en een I/II schakeling, die dus clean-> crunch verzorgt..
    als je 't clean volume wat terugdraait en clean gain omhoog, dan zou je toch (I/II) iets minder volume boost krijgen dan nu, wat beter zou balanceren? of is dit te naïef gedacht ?

het is een probleem dat je bij W/D zult houden, je hebt geen 100% controle over zowel het W als het D, gedeelte (dus 100% wet is een probleem bijvoorbeeld..)..ben ik bang..

uitgebreidere oplossingen zijn bijvoorbeeld een (MIDI-gestuurde) VCA zijn om je algehele volume te regelen.. of natuurlijk een Replifex die alleen je dry kanaal van effecten voorziet van geen-modulaties en non-delays..
    Ik zat ook te denken aan een volumepedaal als makkelijkste oplossing. Het gaafste zou zijn als er iets van MIDI tussen kan zodat ik m'n FCB1010 pedaal alsnog als volumepedaal kan gebruiken. Eigenlijk zou ik dan een console ertussen willen die 100% transparant is, volume kan regelen, en een wahwah heeft. Maar ja, ten eerste: ís het er. Ten tweede: áls het er is, is het héél erg duur :P.
    Effecten die over het droge signaal moeten (compressor, gate, tremolo, panner etc.) kan ik nu niet meer (zoals vanouds gebruiken). Wordt dus mogelijk de doorbraak om weer terug te gaan naar seriëel, als ik ze echt wil gaan gebruiken (was nog niet echt het geval). Een andere mogelijkheid is het toevoegen van een looper met dat soort effecten of een transparante effectunit, maar dan zit je met hetzelfde probleem. Op dit moment spreekt het looperverhaal me heel erg aan, maar stiekem vooral omdat het onwijs cool is .
    Het W/D verhaal spreekt me nog steeds erg aan, temeer omdat mijn tone zoveel verbeterd is. Voor alle 'problemen' (beter: uitdagingen!) kan een oplossing gevonden worden en dat vind ik eigenlijk ook erg leuk om te doen. Wel oppassen dat ik genoeg aan spelen toekom :P.

Wat betreft rare het gain/volume-verhaal: dit werkt precies andersom. Als ik héél weinig gain doe en volume op maximaal, gaat de crunch harder dan de clean :S. En heeft de crunch te weinig crunch.
    Als ik het omdraai komt de clean dik boven de crunch uit.

Senior Member

Standaard

Ik zat ook te denken aan een volumepedaal als makkelijkste oplossing. Het gaafste zou zijn als er iets van MIDI tussen kan zodat ik m'n FCB1010 pedaal alsnog als volumepedaal kan gebruiken. Eigenlijk zou ik dan een console ertussen willen die 100% transparant is, volume kan regelen, en een wahwah heeft. Maar ja, ten eerste: ís het er. Ten tweede: áls het er is, is het héél erg duur :P.
    geloof het of niet, maar het bestaat... en het heet ... de Rocktron Rack Interface; volume + wah in een rack, met als extra ook nog xlr-speaker sim outputs e.d. http://www.amptone.com/rocktronrackinterface.htm

wel erg slecht te vinden, evenals de DMC System Mix Plus:
    http://www.amptone.com/dmcsystemmixplus.htm

de meerwaarde van wahs-in-een-rack zijn volgens mij alleen gegrond bij de Dunlop rackwah, alle andere pogingen klinken niet zo goed als 'n floor-wah.. en zeg nu zelf, zo'n grote moeite is 't toch niet om gitaar ->pedalboard/wah/MIDI-controller-> e530 input te doen?
    voordeel hiervan is dat je ook geen switcher nodig hebt..

een beetje mijn 'voorkeur' voor outboard rack (19" of 9,5") gear; een pedalboard met je basis dingen (od, comp, wah, phase, trem) en het rack voor W/D delays, chorus etc..

alles wat 'n switcher dus doet is je pedalboard voor je voeten weghalen en 't programmeerbaar maken...

ik zou toch aanraden om eens te gaan oriënteren wat je precies wilt, want in principe kun je een pedalswitcher (mono) die je tussen gitaar en Engl input gebruikt, al gebruiken..
    vervolgens kun je deze via midi aan/uit zetten..

benodigdheden:
    compressor pedaal
    eventueel een midiswitcher (ik zou voor 1 pedaal geen switcher halen, maar die gewoon naast je midicontroller voor je voeten neerleggen..)

rackwah's (tenzij je de Dunlop Rack-wah pakt) zijn nooit zo lekker als 'n los wahpedaal..

Effecten die over het droge signaal moeten (compressor, gate, tremolo, panner etc.) kan ik nu niet meer (zoals vanouds gebruiken). Wordt dus mogelijk de doorbraak om weer terug te gaan naar seriëel, als ik ze echt wil gaan gebruiken (was nog niet echt het geval). Een andere mogelijkheid is het toevoegen van een looper met dat soort effecten of een transparante effectunit, maar dan zit je met hetzelfde probleem. Op dit moment spreekt het looperverhaal me heel erg aan, maar stiekem vooral omdat het onwijs cool is .
    Het W/D verhaal spreekt me nog steeds erg aan, temeer omdat mijn tone zoveel verbeterd is. Voor alle 'problemen' (beter: uitdagingen!) kan een oplossing gevonden worden en dat vind ik eigenlijk ook erg leuk om te doen. Wel oppassen dat ik genoeg aan spelen toekom :P.

Wat betreft rare het gain/volume-verhaal: dit werkt precies andersom. Als ik héél weinig gain doe en volume op maximaal, gaat de crunch harder dan de clean :S. En heeft de crunch te weinig crunch.
    Als ik het omdraai komt de clean dik boven de crunch uit.

als je serieel gaat, heb je nog niks opgelost, omdat dan je effecten tussen preamp en poweramp zitten.. compressor zou je misschien liever VOOR je preamp willen zetten (daarom ook die pedalswitchers, deze fungeren als 'n groot 'programmeerbaar pedalboard' dat je VOOR je amps input plaatst..)
    gitaar -> pre-gain effects (comp/filters/overdrive) -> e530 -> 1 kant Gmajor -> 50/50
    ...

W/D betekent niet dat je geen compressor op je signaal kan zetten hoor, W/D is meestal alleen voor delays/modulaties... dus gitaar->comp->overdrives->pre-gain effects -> input Engl -> ch1/ch2 (dry/wet) naar ieder 1x12 speaker..

clean/crunch probleem is raar.. hoe deed je dat nu met de G-maj? gewoon een lagere volume programmeren als je de Engl naar Crunch liet schakelen ofzo?

Senior Member

Standaard

de Rocktron Rack Interface; volume + wah in een rack, met als extra ook nog xlr-speaker sim outputs e.d. http://www.amptone.com/rocktronrackinterface.htm

wel erg slecht te vinden, evenals de DMC System Mix Plus:
    http://www.amptone.com/dmcsystemmixplus.htm
    De systemmix + heeft geen wah

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hole Bekijk bericht
    De systemmix + heeft geen wah
    klopt inderdaad..!

Senior Member

Standaard

ik zou toch aanraden om eens te gaan oriënteren wat je precies wilt, want in principe kun je een pedalswitcher (mono) die je tussen gitaar en Engl input gebruikt, al gebruiken..
    vervolgens kun je deze via midi aan/uit zetten..

benodigdheden:
    compressor pedaal
    eventueel een midiswitcher (ik zou voor 1 pedaal geen switcher halen, maar die gewoon naast je midicontroller voor je voeten neerleggen..)

rackwah's (tenzij je de Dunlop Rack-wah pakt) zijn nooit zo lekker als 'n los wahpedaal..

als je serieel gaat, heb je nog niks opgelost, omdat dan je effecten tussen preamp en poweramp zitten.. compressor zou je misschien liever VOOR je preamp willen zetten (daarom ook die pedalswitchers, deze fungeren als 'n groot 'programmeerbaar pedalboard' dat je VOOR je amps input plaatst..)
    gitaar -> pre-gain effects (comp/filters/overdrive) -> e530 -> 1 kant Gmajor -> 50/50
    ...

W/D betekent niet dat je geen compressor op je signaal kan zetten hoor, W/D is meestal alleen voor delays/modulaties... dus gitaar->comp->overdrives->pre-gain effects -> input Engl -> ch1/ch2 (dry/wet) naar ieder 1x12 speaker..

clean/crunch probleem is raar.. hoe deed je dat nu met de G-maj? gewoon een lagere volume programmeren als je de Engl naar Crunch liet schakelen ofzo?
    Voor 1 pedaal ga ik inderdaad geen switcher/looper halen. Maar ik weet nog niet hoeveel en welke pedalen ik wil gebruiken. Een rackwah spreekt me in theorie erg aan, ook omdat het 'cool' is . Misschien wil ik ook wel een tremolo-pedaaltje oid hebben maar dat zijn dingen waar ik ook nog niet uit ben. ik gebruik het niet veel, maar het is wel interessant.
    Ik snap dat pre-gain effecten niets te maken hebben met het wet/dry verhaal, maar de effecten uit de gmajor zoals compressor zaten na m'n preamp.
    Het clean/crunch verhaal werd inderdaad in de G-Major opgelost door de patch zachter te zetten.

Het liefst schakel ik alles via MIDI en zodat ik patches kan maken waardoor ik niet hoef te tapdansen. dus bv een switcher met tremolo en comp.pedaal die automatisch ingeschakeld worden in bepaalde patches. Het idee snap je wel.
    Laatst gewijzigd door Liquid_Metal; 20 januari 2009 om 10:48

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten