Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 77 van 84 EersteEerste ... 27677576777879 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 761 t/m 770 van 837

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj Bekijk bericht
    Ja, maar dan zitten je jacks weer op zo'n lelijke plek
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lexvandoef Bekijk bericht
    Die jacks zitten juist retehandig man!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje Bekijk bericht
    Zo, even wat gevonden op TGP:

Vind je de jacks echt beter zitten? Kijk nou eens naar de Fuzzfactory en dat geval eronder. In geval van de fuzzfactory wordt het geheel van pedaal + jacks wel erg breed, de jacks dan aan de 'voorzijde' plaatsen, is vele malen handiger, naar mijn mening.

Maar goed, je hebt natuurlijk een pedalboard waar je een dieplader voor nodig hebt om te vervoeren, dus dan maken die jacks aan de zijkant ook niet echt meer uit

Senior Member

Standaard

Bij jouw vibe zal ik de jacks zetten waar je wil he als is het langs onder!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j3r03n Bekijk bericht
    Valoosj, wat ben je toch ook een ontzettende eikel hè.. Gvd, mijn stem heb je
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ***
    Btw, gitaarnet kent er geen hol van. Jouw LP is zonder twijfel dé gitaar van 2009
    TK: Fender Supersonic head + 2x12 (black pepper)

Moderator

Music

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje Bekijk bericht
    Een aantal pedalen van catalinbread hebben dat ook, en daar vind ik het ook niet optimaal. Het moet ook maar net passen op je pedalboard.
    Het is overigens niet bedoeld als kritiek hoor! Ik was gewoon benieuwd naar je beweeg redenen, omdat het naar mijn mening niet echt praktisch is.

Correct, maar bij de Picoso is het juist wel handig. Eén grote knop waar je makkelijk bij kan met je voet om 'm harder te zetten als dat nodig is en de mini-switch zit uit de weg.
    Verder vind ik het ontzettend onhandig om die smalle behuizingen in de breedte te doen en dan controls aan de bovenkant. Jacks aan de zijkant (Vex) is dan echt ultiem onhandig, maar goed, dat is ook een eikel natuurlijk die bij wijze van spreken dáár nog een unique selling point van weet te maken.
    Ik snap Valoosj wel als -ie zegt dat -ie het zelf mooier vindt en hij zal misschien geen grote voeten hebben of heel rustig schakelen, maar als je toch ook pedalen voor anderen wil maken zou ik denken: maak meteen goede layout waar iedereen vrolijk van wordt, is wel zo makkelijk met PCB's maken.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Ik weet niet of je alles gevolgd hebt Mitch, maar de pedalen die ik voor anderen gemaakt heb, waren meestal in grotere behuizingen. De klant kiest altijd de plaatsing van alles. Al wat ik doe is hun wensen uitvoeren. Soms gebeurt het dan dat ze het Zvex style willen, maar meestal inderdaad wat groter.
    Wat betreft mijn eigen pedalen, ik vind het mooi zo en ik schakel rustig genoeg. Mijn bord is -zoals je wel weet- groot genoeg om plek te laten tussen de pedalen.

Ohja, pcb's en de plaatsing van jacks en switch en pots heeft niet met mekaar te maken hoor. Tenzij je iets fragiel wil als Zvex die dan te lui is om zijn schakelaars vast te zetten.

Off topic over Zvex, maar omdat ik het topic over zijn zogezegde gestolen pedaal gepost heb: de distortron die hij kwijt is, is gewoon een BoR met een pregain boost en input caps selector. Waarschijnlijk de zoveelste promotiestunt van hem, de eikel.
    Btw, gitaarnet kent er geen hol van. Jouw LP is zonder twijfel dé gitaar van 2009

Senior Member

Standaard

de distortron die hij kwijt is, is gewoon een BoR met een pregain boost en input caps selector.
    Alsof de Fuzz Factory een wonder is Enige schema waar hij eigenlijk respect voor zou moeten krijgen is de SHO voor zover ik weet, enige schema wat hij zef heeft verzonnen, of heb ik verkeerde bronnen? De rest is puur combineren van al klassieke pedalen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a Bekijk bericht
    Alsof de Fuzz Factory een wonder is Enige schema waar hij eigenlijk respect voor zou moeten krijgen is de SHO voor zover ik weet, enige schema wat hij zef heeft verzonnen, of heb ik verkeerde bronnen? De rest is puur combineren van al klassieke pedalen.
    De SHO zou toch ook uit een of ander orgeltje komen ? Hoewel hij dat hardnekkig blijft ontkennen. Persoonlijk ken ik betere en lekkerdere clean boosts.
    Het leukst vind ik eigenlijk zijn nano-amps.

Edit: Over de layout. Ik zet mijn behuizing altijd "rechtop", en tegenwoordig plaats ik de jacks liefst bovenop. Zo passen de pedalen netjes tegen elkaar. Het vergt wat meer uitmeten, maar ik vind het de moeite waard. Maar het leuke van zelfbouw is dat je zelf kunt kiezen
    Laatst gewijzigd door M Kactus; 20 januari 2009 om 09:06
    I was here and you wasn't.
    Now you is here and I isn't.

Senior Member

Standaard

De SHO kwam uit een orgeltje of mengpaneel. Zelf verzonnen was het zeker niet. Ik vraag me eigenlijk meer af waar hij de lo-fi loop junky, de sequencers en de ringtone vandaan haalt. Ik geloof nooit dat hij dat zelf verzonnen heeft.

Moderator

Music

Ik weet niet of je alles gevolgd hebt Mitch, .
    39 pagina's? Wat denk je zelf ?
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

De SHO kwam uit een orgeltje of mengpaneel. Zelf verzonnen was het zeker niet. Ik vraag me eigenlijk meer af waar hij de lo-fi loop junky, de sequencers en de ringtone vandaan haalt. Ik geloof nooit dat hij dat zelf verzonnen heeft.
    Ik weet dat er op een electra forum een stepgenerator schematje rondzweefde met daarbij diverse effecten aan gekoppeld... En niet zoveel later kwam meneer Vex met diverse Seek-prototypes

Senior Member

Standaard

Hehe, dacht het al. Ik ben momenteel wel zelf bezig met een sequencer te maken. Al zal ik eerlijke vermelding geven van waar de onderdelen van het schema komen. Wel eerst dit bord afwerken ... Bijna ...

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten